شرکت ZenRobotics نسل چهارم ربات‌های هوشمند خود را معرفی کرده است.

تفکیک زباله آسان شد / ربات‌های هوشمندی که زباله‌ها را به دقت تفکیک می‌کنند

به گزارش سلام نو آنگونه که ایسنا نوشته است این ربات‌ها به صورت خودکار زباله‌ها را تفکیک می‌کنند و قادر به شناسایی بیش از ۵۰۰ نوع زباله هستند. تفکیک زباله یکی از کارهایی است که افراد به سرعت از آن خسته می‌شوند و همچنین می‌تواند خطرناک باشد.

این ربات‌ها در واحدهایی به نام “سلول” در کارخانه‌های زباله شهری، کارخانه‌ها و دیگر مکان‌ها کار می‌کنند. وقتی اشیاء ساخته شده از چوب، پلاستیک، فلز، شیشه و سایر مواد از خط تفکیک عبور می‌کنند، سیستم تشخیص اشیاء مبتنی بر هوش مصنوعی ربات، هر نوع زباله را شناسایی می‌کند. سپس چنگک ربات وارد عمل می‌شود، جسم را می‌گیرد و آن را در سطل مخصوص می‌اندازد.

در نسخه ۴.۰، هر سلول دارای تنظیمات هوش مصنوعی فشرده به نام “ZenBrain” است که دقت و کارایی را نسبت به نسل‌های قبلی بهبود می‌بخشد. خریداران می‌توانند بین دو ربات “هوی پیکر” (Heavy Picker ۴.۰) و “فست پیکر” (Fast Picker ۴.۰) انتخاب کنند. هوی پیکر قادر است اقلامی با وزن حداکثر ۴۰ کیلوگرم را دسته‌بندی کند و تا ۲۳۰۰ مورد برداشت زباله در ساعت را انجام دهد. از طرف دیگر، فست پیکر با سرعت ۴۸۰۰ مورد در دقیقه سرعت بیشتری دارد، اما حداکثر ظرفیت بلند کردن آن یک کیلوگرم است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید