یارانه دهک اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان ۲۵ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۶ مربوط به بهمن ۱۴۰۲، چهارشنبه ۲۵ همین ماه واریز شد. واریزی یارانه سایر دهک‌ها ۳۰ بهمن انجام خواهد شد.

واریز یارانه معیشتی جدید برای یارانه بگیران + زمان دقیق پرداخت

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس بازنگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سطح درآمد و سرمایه خانوارهای ایرانی بخشی از خانواده‌ها از دریافت یارانه محروم شدند. در ادامه این یارانه بین کودکان دارای سوءتغذیه و زنان باردار و شیردده ۸ استان شامل خراسان جنوبی، خراسان شمالی، هرمزگان، فارس، کهکیلویه و بویر احمد و ایلام توزیع می‌شود. همچنین در طرح «فجرانه» یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته که در صورت خرید ۱۱ قلم کالاهای اساسی اعلام شده، حساب سرپرستان خانوار شارژ می‌شود.

تاریخ واریز یارانه با تغییراتی از ۲۰ هر ماه به ۲۵ و ۳۰ ماه موکول شد. به این ترتیب یارانه دهک اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان ۲۵ هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۵۶ مربوط به بهمن ۱۴۰۲، چهارشنبه ۲۵ همین ماه واریز شد. واریزی یارانه سایر دهک‌ها ۳۰ بهمن انجام خواهد شد./مهر

روز گذشته زمانبندی جدید واریز یارانه و مستمری کمیته امداد خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اعلام شد. بر این اساس بیستم هرماه زمان واریز حقوق مستمری بگیران خواهد بود.

مبلغ مستمری و یارانه معیشتی کمیته امداد و بهزیستی

مستمری یکنفره تحت پوشش بهزیستی کشور به مبلغ ۷۶۴/۴۰۰تومان، مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

همچنین، حق پرستاری خانواده‌محور برای افراد معلول شدید و خیلی شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی به مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ تومان است.

یارانه معیشتی

قانون جدید حقوق مستمری بگیران و یارانه معیشتی دهک های پایین

تیرماه امسال بود که علیرضا عسگریان، با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود. در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.

چرا پرداخت یارانه‌ معیشتی عقب افتاد؟

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه، گفت: حذف یارانه برمبنای دهک‌بندی وزارت رفاه صورت می‌گیرد و خبری که روز گذشته مبنی بر تغییر زمان واریز یارانه نقدی در رسانه‌ها منتشر شد، هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

به گزارش سلام نو، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه اظهار داشت: تغییر زمان بندی واریز یارانه برای نظم بخشی بهتر انجام شده و هیچ ارتباطی به قطع یارانه نقدی یارانه بگیران ندارد.

طیبه حسینی گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، مستمری افراد کمیته امداد و بهزیستی که از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود، بیستم هرماه به حساب افراد واریز می‌شود.

به گفته او، طبق جدول ۲۵ هرماه دهک‌های اول تا سوم و ۳۰ هرماه دهک‌های چهارم تا نهم یارانه نقدی خود را دریافت می‌کنند. گفتنی است دهک‌های اول تا سوم مشمول یارانه ۴۰۰ هزارتومان و دهک‌های چهارم تا نهم یارانه ۳۰۰ هزارتومانی هستند.

حسینی ادامه داد: تغییر زمان بندی واریز یارانه هیچ ارتباطی به قطع یارانه ندارد و علت این کار تنها برای نظم بخشی بهتر است.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه افزود: حذف یارانه برمبنای دهک‌بندی وزارت رفاه صورت می‌گیرد و خبری که روز گذشته مبنی بر تغییر زمان واریز یارانه نقدی در رسانه‌ها منتشر شد، هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

به گفته او، وزارت رفاه رقم تشویقی فجرانه به مناسبت دهه فجر در قالب کالابرگ‌برای دهک‌های اول تا هفتم در نظر گرفته است.

حسینی گفت: همه یارانه بگیران قبل از واریز یارانه می‌توانند زودتر از موعد در قالب کالابرگ تمام یا قسمتی از یارانه خود را خرید کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید