جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری در سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال آینده چقدر می شود؟

به گزارش سلام نو، طبق گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ، عیدی بازنشستگان برای عید امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است .

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ درباره افزایش حقوق بازنشستگان، گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۳، ماهانه ۹ میلیون تومان خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان را در سال آینده تشریح کرد.

زارع با اشاره به دیگر مصوبه اعضای کمیسیون متبوعش، بیان کرد: همچنین بر اساس مصوبه اعضا ، حقوق تا سقف ۱۱۲ میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف است.
در حالی عیدی بازنشستگان برای عید امسال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده که در سال ۱۳۹۰ مقدار این عیدی ۳۵۰ هزار تومان بود و تا سال ۱۳۹۶ هم با تورم افزایش پیدا می‌کرد، ولی پس از آن، عیدی بازنشستگان از تورم عقب افتاد.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

۲-۱- حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقد ماهانه حقوق‌بگیران به میزان ۱۰۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

۲-۲- مستمری والدین شهدا به میزان ۱.۵ برابر مبلغ مندرج در جزء (۲-۱) تعیین می‌شود.

در تبصره (۱۵) که به حقوق و مزایا کارکنان دستگاه‌های مختلف اجرایی و بازنشستگان اختصاص دارد، میزان افزایش حقوق‌ها و سایر بخش‌ها برای سال آینده مشخص شد.

در ردیف (۱) بند (الف) تبصره (۱۵) که به تصویب رسید، ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر و حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران، مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی به میزان ۲۰ درصد افزایش یافت.

حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی متناسب با سنوات خدمت به میزان ۹۰ میلیون ریال تعیین می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید