گیلان جاذبه‌های طبیعی درجه یکی دارد همراه باشید چرا که ییلاق زندانه رضوانشهر را باید دید.

ییلاق زندانه رضوانشهر را باید دید

سلام نو _ سرویس گردشگری: در گرمای تابستان سفر به مناطق ییلاقی امری معمول و البته فرحناک و نشاط‌بخش است. با فرارسیدن فصل پاییز اکثر ساکنان ییلاق‌ها به ارتفاعات پایین‌تر نقل مکان می‌کنند و مسافران نیز تقریبا به این نقاط سر نمی‌زنند.

اما شاید این امر بتواند فرصت مناسبی باشد تا با سفر به این مکان‌ها پیشاپیش به استقبال هوای سردتر برویم و از سکوت و آرامش این مکان‌ها استفاده کنیم.

ییلاق زندانه به‌عنوان یکی از مقاصد طبیعت‌گردی و جاهای دیدنی استان گیلان، با مردمی گرم و مهربان، می‌تواند مکان مناسبی برای چند روز توقف کوتاه و سپری کردن لحظاتی آرام و رویایی باشد.

آشنایی با ییلاق زندانه رضوانشهر

ییلاق‌های شمال در فصول مختلف یکی از جاذبه های گردشگری به شمار می‌آیند که با طبیعت بکر و بی‌نظیر، چشمان هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند و شما هر چه بیشتر عاشق و شیدای مناظر اطراف می‌‎شوید.

ییلاق زندانه در ارتفاعات غرب گیلان در میان جنگل‌هایی انبوه، پذیرای طبیعت‌گردان و علاقه‌مندانی است که به دامان طبیعت پناه می‌آورند.

این ییلاق در ارتفاع ۱۶۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد و با چشم‌اندازهای بی‌بدیلش به یکی از مکان‌های دیدنی در گیلان تبدیل شده است.

ییلاق زندانه رضوانشهر را باید دید

برای رسیدن به ییلاق باید راهی شهرستان رضوانشهر شوید و از جاده پونل به خلخال، در حدود ۴۵ کیلومتر رانندگی کنید تا به مراتعی سرسبز با خانه‌هایی چوبی برسید.

اینجا خبری از امکانات شهری نیست و شما می‌توانید در سکوتی کامل با اقامت در کلبه‌ی چوبی مردمانی خونگرم و مهربان، زندگی متفاوتی را تجربه کنید.

هنگام غروب به تماشای خورشید از بلندای ابرها بنشینید و به صدای زنگوله‌های گوسفندان و بع بع آن‌ها که زیباترین سمفونی دنیاست، گوش فرا دهید.

ییلاق زندانه در فصولِ سال رنگ‌های زیبایی همچون زرد، نارنجی، سفید، سبز، سرخ و غیره به خود می‌گیرد و با خلق مناظری رویایی شما را به دنیای دیگری خواهد برد.

هر ساله در اواخر تیرماه جشنواره بازی‌های بومی، محلی و مراسم عروس بَران در ییلاق زندانه برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان از شهرهای دور و نزدیک به اینجا می‌آیند و ضمن آشنایی با رسوم گیلان از طبیعت بی‌بدیل منطقه نهایت لذت را می‌برند.

در سفر به گیلان از دیگر جاذبه های دیدنی شهر همچون آبشار لاتون، آبشار لونک، آبشار ویسادار، مسجد اسپی مزگت، ییلاق اولسبلنگاه و چشمه دمکش دیدن کنید.

بازدید از ییلاق زندانه رضوانشهر

ییلاق زندانه از جاهای دیدنی رضوانشهر به شمار می‌رود و در ارتفاعات قرار دارد؛ به همین علت پوشیده از مراتع سرسبز و زیبا است.

جمعیت زندانه در فصول پاییز و زمستان بسیار کمتر می‌شود. این روستا هنوز دارای برق نیست و ساکنان آنجا از موتور برق برای مصارف برقی استفاده می‌کنند. گرچه با بودن چراغ‌های گازی و نفتی برای روشنایی شاید حتی نیازی به برق نباشد. ساکنان زندانه جدا از چراغ‌های گازی از هیزم برای گرما و گاه پخت‌وپز استفاده می‌کنند. بنابراین در سرمای ارتفاعات می‌توانید در داخل کلبه‌های دنج زندانه و مجاور بخاری‌های هیزمی لحظات دوست‌داشتنی تجربه کنید.

علاوه بر این، می‌توانید در حیاط کلبه بنشینید و از تماشای مهتاب بر فراز جنگل‌های کوهستانی و ابرها لذت ببرید. وجود گله‌های متعدد گوسفندان نیز این امکان را فراهم آورده است تا به انواع مواد لبنی و گوشت تازه‌ گوسفند دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید با هماهنگی با صاحب‌خانه از سبزیجاتی استفاده کنید که در حیاط کلبه کاشته شده‌اند.

ییلاق زندانه رضوانشهر را باید دید

ییلاق زندانه در استان گیلان، شهرستان رضوانشهر، بخش پره‌سر قرار دارد.

  • فاصله تا رضوانشهر: حدود ۵۵ کیلومتر
  • فاصله تا بندرانزلی: حدود ۸۸ کیلومتر
  • فاصله تا رشت: حدود ۱۱۲ کیلومتر

ییلاق زندانه یکی از جاهای دیدنی اطراف رشت است؛ پس برای رفتن به آن باید از رشت به رضوانشهر بروید. سپس از آنجا به‌سمت پونل راهی شوید و در ادامه به جاده‌ پونل به خلخال بروید. پس از طی حدود ۴۵ کیلومتر در دل کوه‌های زیبای جنوب غرب گیلان، به ییلاق زندانه خواهید رسید.

با توجه به اینکه این روستا در مجاورت جاده واقع نشده است، برای رسیدن به کلبه‌ها باید مسیری کوتاه را در جاده‌ خاکی روستا طی کنید. بدین‌ترتیب تا حدودی از سروصدای جاده و خودروها در امان خواهید بود و در کل آرامش بیشتری بر منطقه حکم‌فرما است.

زندانه مانند دیگر ییلاق‌های گیلان در هر فصل جذابیت خود را دارد؛ اما به‌طور کلی بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به ییلاق زندانه است. به‌دلیل قرارگیری در ارتفاعات این منطقه در تابستان و بهار، آب‌وهوایی خنک دارد و فصول سرد ممکن است مشکلاتی در مسیر دسترسی به‌وجود بیاید. همچنین سرمای هوا برای بسیاری در زمستان و پاییز می‌تواند آزارنده باشد.

ییلاق زندانه رضوانشهر را باید دید

برای شب‌مانی می‌توانید در کلبه‌های روستایی اقامت کنید. هزینه‌ اسکان در این کلبه‌ها بسیار مقرون به‌صرفه است. گرچه نباید انتظار یک هتل تمام‌عیار را داشته باشید؛ اما می‌توانید برای چند روز در فضایی کاملا روستایی و هوایی سرشار از اکسیژن، پاک و سبک، زندگی و به آرامشی وصف‌ناپذیر دست پیدا کنید. همچنین اگر اهل کمپینگ هستید، می‌توانید در محلی مناسب و با تجهیزات لازم، کمپ خود را برپا کنید.

  • در سفر به ییلاق زندانه، به فرهنگ مردم بومی احترام بگذارید.
  • همراه خود سوخت اضافی، آب آشامیدنی، خوراکی‌های خشک و سبک و وجه نقد به‌همراه داشته باشید.
  • ممکن است مسیرهای پیاده‌روی برای برخی از افراد دشوار باشد.
  • طبیعت را پاس بداریم که هستی ما و دیگر جانداران به آن واب
کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید