برانکو ایوانکوویچ درباره مهدی طارمی که در آستانه پیوستن به اینتر است، گفت:انتقال به اینتر نشان‌دهنده گامی مهم و در عین حال شایسته است.

برانکو: طارمی یک حرفه‌ای تمام عیار است

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، برانکو ایوانکوویچ که زمانی مهدی طارمی در پرسپولیس زیر نظر او بازی می‌کرد، در گفت‌وگو با روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» ایتالیا، درباره این مهاجم ایرانی که در آستانه پیوستن به اینتر است، گفت: به من اعتماد کنید، طارمی مهاجم باهوش و بی‌نقص برای سیمونه اینزاگی است. وقتی اسم طارمی را می‌شنوم، بلافاصله به هوش غیرمعمول او فکر می‌کنم. مهدی یک حرفه‌ای تمام عیار است که کارش را از لیگ‌های کوچک شروع و به لیگ قهرمانان اروپا رسید. من بازیکنان زیادی را نمی‌شناسم که بتوانند مانند او با لیگ‌ها، ترکیب‌ها و سبک‌های مختلف بازی سازگار شوند. طارمی برای مربی‌ای مثل اینزاگی که به شدت روی فشردگی تیم تمرکز می‌کند، بلافاصله به یک مهره اساسی تبدیل خواهد شد.

وی افزود: جهش در کیفیت (اشاره به تغییر تیم و بازی در تیمی باکیفیت‌تر) مهدی را نمی‌ترساند. مهدی زمانی که 27 ساله بود آسیا را ترک کرد و مطمئن بود که ریو آوه، یک باشگاه کوچک در پرتغال، به او اجازه خواهد داد تا توجه باشگاه‌های بزرگ اروپایی را به خود جلب کند. حق با او بود و پس از یک فصل حضور در ریو آوه به عنوان یک بازیکن برتر، سرجیو کونسیسائو (سرمربی فعلی پورتو) او را برای نوک خط حمله پورتو خواست. انتقال به اینتر نشان‌دهنده گامی مهم و در عین حال شایسته است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال عمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: برای کسی مثل طارمی فاکتورهای خاص باید خوب تلقی شوند. او در ایران یک سلبریتی واقعی است، مردم او را به عنوان رهبر تیم ملی می‌بینند و مهدی هرگز در مورد انتظاراتی که از او می‌رود، مأیوس‌کننده ظاهر نشده است. در مورد سلسله مراتب مدنظر اینزاگی (اولویت‌هایش برای استفاده از مهاجمانش) مطمئن هستم که طارمی قبلاً در نظر گرفته است که راهیابی به اولویت‌های مدنظر او آسان نخواهد بود. بهتر است این‌طور بگوییم که اگر او پورتو را ترک می‌کند، به این معنی است که به دنبال محرک‌های جدید است و احتمالاً اینتر می‌تواند آنها را به مهدی ارائه دهد. طارمی خیلی سریع با اینتر سازگار خواهد شد.

برانکو درباره اینکه طارمی به لحاظ فنی چطور بازیکنی است، خاطرنشان کرد: او مهاجمی سریع، خوب و پا به توپ است. مهدی در محوطه جریمه بازیکنی تعیین‌کننده است، اگرچه در عین حال قادر است به حریفان امتیازی ندهد. در سال‌های اخیر طارمی در پست بال چپ یا مهاجم نوک بازی کرده، در حالی که در پرسپولیس تحت‌ هدایتِ من حتی به عنوان مهاجم دوم نیز بازی می‌کرد. او علاوه بر سرعت، دید بسیار خوبی هم از بازی دارد و زمانی که انتظارش را ندارید، پاس گل برتری را برای هم‌تیمی‌هایش می‌سازد. او برای هر مربی‌ای مفید خواهد بود.

وی در خصوص اینکه این مهاجم ایرانی را می‌توان با چه کسی مقایسه کرد، گفت: دقیقاً به دلیل مهارت‌های او به عنوان یک مهاجم دوم، یافتن بازیکنی با ویژگی‌های مشابه دشوار است. با توجه به روحیه فداکاری، غریزه گلزنی و توانایی فشار آوردن به مدافعان حریف، او من را یاد چند سال پیش چیرو ایموبیله می‌اندازد.

ایوانکوویچ در پاسخ به این پرسش که «به نظر شما، طارمی زوج بهتری را با لائوتارو مارتینس شکل خواهد داد یا با مارکوس تورام؟»، تأکید کرد: شاید مهدی در کنار تورام بتواند در سطح بالایش بازی کند. وقتی آنها در کنار هم بازی کنند، این برای مدافعان حریف جهنم می‌شود. یکی استارت می‌زند و با سرعت پیشروی می‌کند و دیگری به محوطه جریمه حریف می‌رود و منتظر دریافت توپ برای چسباندنش به تور دروازه می‌شود. لائوتارو هم البته یک قهرمان است و وقتی با قهرمانان خاصی بازی می‌کنید، پیدا کردن نقاط مشترک کار پیچیده‌ای نیست.

مهاجم 31 ساله تیم ملی فوتبال ایران از زمان پیوستنش به پورتو در 171 بازی از رقابت‌های مختلف برای این تیم پرتغالی به میدان رفته و در کنار به ثمر رساندن 86 گل، 53 پاس گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید