ایرج خواجه امیری خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی ویدیویی از او وقتی نوازنده خیابانی در کرج، بعد از دیدن وی ، قطعه پرنده را می‌نوازد و استاد هم شروع به خواندن می‌کند در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

واکنش جالب استاد ایرج خواجه امیری به نوازنده خیابانی + فیلم

به گزارش سلام نو، حسین خواجه امیری ۱۱دی ۱۳۱۱ در خالدآباد نطنز در خانواده‌ای هنرمند به دنیا آمد.

نام مستعار حسین خواجه امیری ، ایرج است. استاد ایرج پدر همایون خواجه امیری، هومن خواجه امیری و هاله خواجه امیری از همسر اول خود و توران صولت تاش و احسان خواجه‌امیری (خواننده و آهنگساز) و الیکا خواجه امیری (نوازنده) از همسر دوم خود می‌باشد.

پدربزرگ استاد ایرج از خوانندگان بنام زمان ناصرالدین شاه بود و پدرش که از صدایی خوش و رسا برخوردار بود و ردیف می‌دانست، مدت‌ها او را تحت تعلیم خویش قرار می‌دهد.

استاد ایرج در همان زمان در مراسم تعزیه‌خوانی شرکت می‌کرد و نزد تعزیه‌خوانانی که ردیف و دستگاه می‌دانستند به یادگیری آواز پرداخت.

وی پس از پایان تحصیلات ابتدایی به تهران رفت و در سال ۱۳۲۶ به مکتب ابوالحسن صبا راه یافت و دو سال پیاپی در حضور او دانسته‌های خویش را تکمیل کرد و به وسیله وی به رادیو ایران معرفی شد.

در آن جا به اجرای برنامه با ارکستر ابراهیم خان منصوری پرداخت. وی پس از مدتی به دانشکده افسری رفته و شب‌های جمعه که مرخصی داشته از ساعت ۳۰: ۷ تا ۸ در برنامه ارتش شرکت و با ارکستر محمد بهارلو به اجرای برنامه می‌پرداخت.

در همان زمان به خاطر محدودیت‌های ارتش نام مستعار (ایرج) را که در اصل نام برادرش بود برای خود برگزید.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید