رئیس حزب عمران‌خان با اعلام برتری قاطع نامزدهای وابسته به این حزب در انتخابات پاکستان مدعی شد که جنبش عدالت با کسب ۱۷۰ کرسی، مجلس ملی دولت آینده پاکستان را به زودی تشکیل خواهد داد.

حزب عمران‌خان برتری قاطع خود در انتخابات را اعلام کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شمارش آرای انتخابات اخیر پاکستان همچنان از سوی کمیسیون انتخابات این کشور ادامه دارد درحالی ‌که رئیس جمهور پاکستان امروز در پیامی در واکنش به تاخیر در اعلام نتایج قطعی انتخابات این وضعیت را تاسف برانگیز توصیف کرد.

عارف علوی در پیام خود گفت که اگر از سیستم الکترونیکی اخذ رای استفاده می‌شد پاکستان امروز با بحران کنونی روبرو نبود.

براساس این گزارش، گوهر علی خان رییس جنبش عدالت پاکستان امروز طی کنفرانس مطبوعاتی با حضور نمایندگان رسانه‌های بین المللی در اسلام‌آباد، خواستار به رسمیت شناختن انتخاب مردم و یکصدایی رای دهندگان با توجه به نتایج فعلی شمارش آرای انتخابات شد.

وی ادعای حزب رقیب خود مسلم لیگ نواز در کسب اکثریت کرسی مجلس ملی پاکستان را بی اساس دانست و اظهار داشت که مطالبه حزب جنبش عدالت از نهادهای قدرتمند کشور و همچنین کمیسیون انتخابات و قوه قضائیه این است که مطابق با آرمان‌های مردم اجازه دهند تا نمایندگان منتخب آنان سرنوشت کشور را مشخص نمایند.

وی همچنین از پیشتازی نامزدهای انتخاباتی حزب عمران خان در کسب کرسی‌های مجالس ایالتی پنجاب و خیبرپختونخوا خبر داد و اعلام کرد که به زودی نامزدهای تصدی کرسی سروزیری در این ایالات معرفی خواهند شد.

براساس این گزارش، شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات عمومی پاکستان همچنان ادامه دارد. تازه‌ترین نتایج غیررسمی شمارش آرای انتخابات عمومی در پاکستان، تکلیف ۲۵۰ کرسی مجلس ملی را مشخص کرد.

نامزدهای وابسته به حزب عمران خان تا کنون ۱۰۰ کرسی، مسلم لیگ نواز ۷۱، حزب مردم ۵۳ کرسی و جنبش متحده قومی نیز ۱۷ کرسی کسب کرده‌اند. حزب مجلس وحدت مسلمین وابسته به شیعیان پاکستان نیز توانست کرسی مجلس ملی از منطقه «پاراچنار» را بدست آورد.

همچنین گزارش‌ها از پیشتازی نامزدهای انتخاباتی حزب مسلم لیگ نواز در کسب اکثریت کرسی‌های مجالس ایالات پنجاب حکایت دارند. حزب مردم نیز موفق به کسب بیشترین کرسی‌های مجالس ایالات سند و بلوچستان شده است.

این درحالی است که نواز شریف نخست وزیر پیشین پاکستان و رهبر حزب مسلم لیگ نواز شب گذشته طی سخنانی در جمع هوادارانش مدعی کسب کرسی‌های مجلس ملی و همچنین کسب اکثریت کرسی‌های مجلس ایالتی پنجاب شد و از تکاپوی این حزب برای تشکیل یک دولت ائتلافی با کمک احزاب همسو خبر داد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید