آبشارگردی در ایران هیجان‌انگیز است همراه باشید و درباره فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است

سلام نو _ سرویس گردشگری: گالیکش یکی از شهرستان‌های استان گلستان است که در حد فاصل بین شهر مینودشت و کلاله در جاده‌ی ترانزیت مازندران-خراسان، قرار دارد.

این شهرستان محل تلاقی سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان است که به‌عنوان گلوگاه استان در منتهی‌الیه شرق استان به شمار می‌آید.

این شهر از شمال به شهرستان‌های کلاله و گنبد کاووس، از جنوب به استان سمنان، از شرق به استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد و از غرب به مینودشت، محدود و متصل می‌شود. فاصله‌ی گالیکش تا شهر مینودشت هفت کیلومتر، تا سه راهی کلاله پنج کیلومتر و تا گرگان ۱۰۸ کیلومتر است.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است

آبشار لوه از معروف‌ترین جاهای دیدنی استان گلستان و مقاصد طبیعت‌گردی گالیکش به شمار می‌رود که در ۲۰ کیلومتری آن و در پنج کیلومتری جاده‌ی اصلی گلستان-مشهد، در کنار روستایی به همین نام قرار دارد.

این آبشار میان جنگلی انبوه با درختان پهن برگ جای گرفته و در ۱۴ کیلومتری غرب پارک ملی و معروف گلستان واقع است.

فاصله گرگان تا آبشار لوه

آبشار لوه در نزدیکی روستایی به همین نام و در فاصله‌ی حدودا ۲۵ کیلومتری شرق شهر گالیکش واقع شده است. فاصله‌ی گالیکش از گرگان، مرکز استان گلستان حدود ۱۱۰ کیلومتر است.

آبشار لوه نسبت به سایر آبشارها دسترسی راحت‌تری دارد و تا نزدیکی آن می‌توانید با اتومبیل بروید.

برای رسیدن به این آبشار باید جاده‌ی اصلی گلستان-مشهد را در پیش بگیرید. در پنج کیلومتری جاده، سمت راست جاده، تابلوی آبشار لوه را مشاهده خواهید کرد.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است

برخلاف دیگر آبشارهای دیدنی که در استان گلستان وجود دارد، آبشار لوه یکی از دیدنی ترین جاذبه های طبیعی است که در این استان واقع است، علاوه بر زیبایی اولویت این آبشار به نسبت دیگر آبشارهای این استان دسترسی راحت به آن است.

این آبشار در کنار روستایی هم‌نام با خودش قرار دارد که کمتر از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارد

آبشار لوه در گلستان در دل جنگل های انبوهی از درختان ممرز، افرا و توسکا قرار دارد. این درختان بر زیبایی آبشار و البته بر مطبوع بودن آب‌ و هوا و دلپذیر کردن مناظر برای مسافران افزوده است.

آبی که در این آبشار از صخره های طبقه ای پایین ریخته می شود، در هر طبقه حوضچه هایی به وجود آمده است که پیش از ریختن به طبقه بعدی آب از آن ها گذر می کند. ارتفاع بلندترین طبقه این آبشار ۱۵ متر است و در نهایت ارتفاع مجموعه آبشارها به ۷۰ متر می‌رسد.

در واقع آنچه لوه نامیده می ‌شود مجموعه‌ ای از آبشارها است. متاسفانه با توجه به طبیعت زیبا و دسترسی راحتی که برای این آبشار وجود دارد اما امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است.

جالب است بدانید که آبشار لوه در گلستان مقصد تورهای پیاده رو از دل جنگل های هیرکانی گلستان هم نیز محسوب می شود.

در حقیقت این آبشار در شما این جنگل های قرار دارد و جنگل در جنوب به استان سمنان و دشت های زیبای نزدیک به شاهرود نیز می رسد. پیاده‌ روی از این مسیر به سمت آبشار در مسیری شیبدار انجام می‌ شود و نسبتا طولانی است.

فاصله ی بین آبشاره لوه در گلستان تا مسیر اصلی گلستان-خراسان به عنوان مسیری پرتردد به ویژه برای زائران مشهد محسوب می شود و فقط ۵ کیلومتر است و حتی برای آن هایی که به قصد این آبشار سفر نمی کنند. اگرچه فقط یک تابلوی کوچک نشانه مسیر فرعی است که از جاده جدا می ‌شود.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است

ویژگی‌های درجه یک آبشار لوه

آبشار لوه یکی از جاذبه های گردشگری گالیکش و استان گلستان است که از مجموعه آبشارهای کوتاه و بلند تشکیل شده و ارتفاع مجموع آن‌ها به ۷۵ متر می‌رسد.

لوه در امتداد یک شیب پلکانی به‌صورت طبیعی از صخره‌ها فرو می‌ریزد و دارای پنج طبقه است که در داخل دره‌ای به عمق ۳۵ متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا توسکا جای گرفته است.

بلندترین طبقه‌ی لوه ۱۵ متر ارتفاع دارد و آبشار لوه از از چشمه‌های بالادست تغذیه می‌شود. در هر طبقه‌ی آن حوضچه‌هایی به وجود آمده است که پیش از ریختن به طبقه بعدی آب از آن‌ها گذر می‌کند.

در کنار دیدن آبشار لوه، پیاده‌روی در دل جنگل‌های هیرکانی را نیز فراموش نکنید چراکه لوه با قرار گرفتن در شمال جنگل‌های هیرکانی یکی از بهترین مقاصد پیاده‌روی در جنگل است و طبیعت‌گردان زیادی برای داشتن یک پیاده‌روی به‌یادماندنی این مکان را انتخاب می‌کنند.

پس وسایل مورد نظر برای لذت بردن از این تفریح را به‌همراه داشته باشید.

فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این منطقه است. هر چند که در این دو فصل هم هوا در مواقعی از شبانه‌روز نسبتا سرد است.

بنابراین بهتر است در سفر به این منطقه لباس گرم به همراه داشته باشید. برای اقامت نیز می‌توان از خانه‌های محلی در روستاهای مجاور جاده اصلی استفاده کرد که البته انتخاب‌های چندان متنوعی برای آن نخواهید داشت.

علاوه بر پارک ملی گلستان آبشار کوه سنگی نیز در همین منطقه قرار دارد که دیدن آن نیز خالی از لطف نیست. آبشار آق سو، آبشار دیگری است که در نزدیکی لوه و مسیر جاده مشهد واقع شده که می‌توان از آن بازدید کرد.

فاصله گرگان تا آبشار لوه چقدر است

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید