الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان برای پنجمین دوره متوالی کرسی ریاست جمهوری آذربایجان را به دست آورد.

علی اف رئیس جمهور آذربایجان باقی ماند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به‌دنبال عملیات ماه سپتامبر و تسلط دوباره بر منطقه قره‌باغ، تصور این پیروزی قاطع برای الهام علی‌اف می‌رفت. علی‌اف با کسب ۹۲ درصد آرا برای پنجمین دوره متوالی در انتخابات ریاست جمهوری روز چهارشنبه به پیروزی دست یافت.

مظاهر پناهوف، رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات جمهوری آذربایجان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «مردم آذربایجان الهام علی‌اف را به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب کردند.»

به گزارش وب‌سایت دویچه‌وله، مشارکت در این انتخابات زودهنگام که یک سال زودتر و پس از بازپس‌گیری منطقه قره‌باغ در سپتامبر گذشته برگزار شد، ۶۷.۷ درصد بود.

چندین هزار تن از هواداران علی‌اف شامگاه چهارشنبه در خیابان‌های مرکز باکو تجمع کردند تا انتخاب مجدد او را جشن بگیرند. حامیان‌ علی‌اف با خواندن سرودهای میهنی و در دست داشتن تابلوهایی با پیام‌هایی مانند «آزادکننده قره‌باغ» و «ما به شما افتخار می‌کنیم» تجمع کردند.

گرچه درصدهای علی‌اف از ۹۳.۹ درصدی که در نظرسنجی‌های اولیه پس از انتخابات پیش‌بینی می‌شد فاصله داشت، اما حاشیه پیروزی همچنان بالاست. در انتخابات قبلی، او به طور کلی تنها حدود ۸۵ درصد آرا را به دست آورد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید