لباس‌های محلی مردان در جزیره قشم نیز دشداشه، بشت، لنگ، کت، کلاه، چفیه و... هستند. جالب است بدانید که لباس ملوان‌ها و ناخداها و صیادان در جزیره قشم نیز به طور خاص برای آن‌ها دوخته می‌شود و لباسی بلند و سفید است، که در فصل‌های مختلف جنس‌های مختلفی دارد.

پرطرفدارترین سوغاتی شهرهای ایران را بشناسید

بازارها همیشه جذاب‌ترین جاذبه‌های هر شهر و دیاری هستند و خرید سوغاتی بالاترین لذتی است که در سفر می‌توان تجربه آن را بدست آورد. خوشبختانه همه شهرهای ایران سوغاتی‌های متنوعی دارند و اگر بخواهیم بخش مدرن هر شهری را نادیده بگیرم، تنها با رفتن به بازارهای محلی می‌توان سوغاتی‌هایی که انواعی از لباس‌ها، خوراکی‌ها و صنایع دستی را شامل می‌شود، در تنوع بالایی دید.

رامسر عروس شهرهای شمالی ایران، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری است، که در همه فصل‌ها می‌توان آن را پرشور و سرزنده دید. کافی است برای اجاره ویلا در شمال اقدام کنید و راهی استان مازندران و شهر رامسر شوید، تا دنیایی از جذابیت‌های گردشگری، برای شما بهترین لحظات و خاطرات را رقم بزنند.

نمی‌شود تا رامسر بروید و یک اقامتگاه با ویویی رو به طبیعت دلنشین این شهر رویایی اجاره کنید و یک به یک جاذبه‌های آن را بازدید کنید، اما به سراغ سوغات بی‌نظیر عروس مازندران نروید. در وهله اول باید از بی‌شمار بودن سوغاتی‌های این شهر به شما بگوییم که برخی از آن‌ها تنها برای این شهر هستند، و هیچ کجای دیگر نمی‌توانید مثل و مانند آن‌ها را پیدا کنید، اما برخی دیگر از سوغاتی‌های به طور مشترک برای مناطق دیگر شمال هستند و تجربه خرید و امتحان‌ کردن آن‌ها را در شهرهای دیگر نیز می‌توانید بدست بیاورید.

معرفی سوغاتی‌های این شهر را از خوراکی‌های آن شروع می‌کنیم. خوراکی‌های خوشمزه شمالی بیشتر از طبیعت این منطقه، در جذب گردشگر موفق بوده‌اند. در رامسر زیتون در صدر سوغات خوراکی قرار دارد و به قدری تنوع طعم و مزه دارد، که قطعا موجب برانگیختن تعجب شما خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتما زیتون پرورده رامسر را امتحان کنید و به عنوان سوغاتی طعم خوش آن را به عزیزانتان نیز هدیه دهید.

صحبت از سوغاتی شهرهای شمالی که باشد، پای دریای خزر و ماهی‌های خوشمزه آن به میان می‌آید. صید ماهی در دریای خزر رونق زیادی دارد و انواعی از ماهی‌های خوش طعمی مثل قزل‌آلا، کیلکا، سالمون، سوف، اردک‌ماهی و غیره و غیره در بازارهای رامسر موجود هستند. و حتی اگر بخواهید در بخش شکم گردی سفر می‌توانید به رستوران‌های محلی بروید و یک دل سیر ماهی شکم‌پر یا مالابیج و دیگر انواع ماهی‌های لذیذ و خوشمزه دریای خزر را امتحان کنید.

برنج رامسر در بین لیست سوغاتی‌های این شهر بسیار پرطرفدار است و اگر بخواهید بهترین هدیه را به دوستان و عزیزانتان بدهید، قطعا برنج رامسر می‌تواند آن‌ها را بسیار خوشحال کند. برنج این خطه بسیار مرغوب است و عطر و طعم آن هوش از سر آدم می‌برد. بنابراین دست خالی نباید از شمال رفت. تا فرصت هست در شهر شکم‌گردی کنید و غذاهای محلی را امتحان کنید، و بعد از برگشتن به خانه، حتما با برنج و ماهی‌هایی که خریده‌اید، تا مدت‌ها خاطرات خوش سفر را برای خودتان زنده کنید.

در بخش صنایع دستی، رامسر هنر و فرهنگ خود را با سوغاتی‌هایی مثل حصیر بافی، چادرشب بافی، نمد مالی و... نشان می‌دهد و اگر بخواهید یک سوغاتی ماندگار برای عزیزانتان خریداری کنید، قطعا باید سری به بازارهای محلی شهر بزنید تا دست پر به دیارتان برگردید.

رقص رنگ‌ها بر روی نمدهای ماسال

پرطرفدارترین سوغاتی شهرهای ایران را بشناسید

ماسال بهشت کوچک استان گیلان است، که شهرتی جهانی دارد و سراسر سبز و رویایی است. در این شهر تجربه‌های ناب گردشگری یکی پس از دیگری غافلگیرانه شما را در بر می‌گیرند و سفر را برایتان فراموش‌نشدنی می‌کنند.

با اجاره ویلا ماسال شما فرصت خواهید داشت تا در این دیار، در هوایی دلپذیر و خنک، طعم خوش شمال‌گردی را بچشید. یکی از جذابیت‌های سفر به این خطه، خرید سوغات و صنایع دستی است. از آنجایی که مردمان ماسال از گذشته تا کنون برای تهیه مایحتاج و لوازم مورد نیاز، خودکفا بوده‌اند، به همین دلیل همه چیز را خودشان درست کرده‌اند، که امروزه به عنوان سوغات از آن‌ها یاد می‌شود و در میان گردشگران طرفداران زیادی دارند.

نمد بافی، جوراب بافی، حصیر بافی، چموش دوزی، کنده کاری چوب، رشتی دوزی، قالی بافی، ابریشم بافی، ظروف زیبای سفالی، عروسک‌های بافتنی، گلیم‌های سوزنی و غیره و غیره از صنایع دستی رنگارنگ و زیبای ماسال هستند، که در گذشته امرار و معاش روستاییان و اهالی رامسر از طریق فروش این محصولات بوده است و رفته رفته جذابیت آن‌ها تاثیر بسزایی بر اقتصاد این منطقه به جا گذاشته است.

نمدهای ماسال نسبت به نمد بافی شهرهای دیگر، شهرت بیشتری دارد؛ در واقع نمد زیراندازی رایج در شهرهای شمالی است و موجب می‌شود تا رطوبت از زمین به بالا عبور داده نشود. به همین دلیل استفاده از آن همچنان در روزهای بارانی شمال رایج است و برای سوغات گزینه‌ای بسیار عالی و خوش قیمت محسوب می‌شود.

برقع و لباس محلی جزیره از پرطرفدارترین سوغاتی های قشم

پرطرفدارترین سوغاتی شهرهای ایران را بشناسید

لباس‌های محلی بهترین سوغات جزیره قشم هستند و چه خوب می‌شد در هر کجای ایران، مردمان و اهالی هر شهر، لباس‌های محلی می‌پوشیدند و دنیایی رنگی و زیبا می‌ساختند. اما با این وجود می‌توان این تجربه را در قشم به تماشا نشست و یک سوغاتی به یادماندنی از قشم و شهر درگهان آن تهیه کرد.  

در این سفر سوئیت قشم و اجاره سوئیت ارزان در درگهان بهترین گزینه‌ها برای اقامت هستند و با وجود در اختیار گذاشتن بهترین امکانات رفاهی، کم‌ترین هزینه را برای شما در بر خواهند داشت. این صرفه‌جویی به شما فرصت می‌دهد تا با خیال راحت راهی بازارهای جزیره زیبای قشم شوید و لباس‌های محلی جذاب و بی‌نظیر این منطقه را برای خود و عزیزانتان خریداری کنید.

از جمله لباس‌های محلی زنانه قشم، اورنی، چادر بندری، شلوار بندری، پیراهن کندوره، پیراهن کمرچین و برقع هستند. جذاب‌ترین این سوغاتی‌ها برقع است، که بدون شک خانم‌های گردشگر دوست دارند یک برقع برای خودشان داشته باشند یا با زدن این نقاب زیبا، چندتایی عکس بگیرند و خوش خاطره سفر را به پایان ببرند.

لباس‌های محلی مردان در جزیره قشم نیز دشداشه، بشت، لنگ، کت، کلاه، چفیه و... هستند. جالب است بدانید که لباس ملوان‌ها و ناخداها و صیادان در جزیره قشم نیز به طور خاص برای آن‌ها دوخته می‌شود و لباسی بلند و سفید است، که در فصل‌های مختلف جنس‌های مختلفی دارد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید