مریخ‌نورد استقامت ناسا عکسی از همراه شکسته خود«بالگرد نبوغ» به زمین فرستاد.

رها شدن یک شیء عجیب در مریخ! + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، مریخ‌نورد استقامت ناسا عکسی از همراه شکسته خود«بالگرد نبوغ» به زمین فرستاده‌است که آن را تنها بر روی تپه‌ای در مریخ نشان می‌دهد.

در این جدیدترین عکسی از بالگرد نبوغ به زمین فرستاده شده‌است؛ این بالگرد را می‌توان بدون حرکت بر روی یک تپه شنی در مریخ مشاهده کرد. این عکس در ۴ فوریه ۲۰۲۴، ساعت ۱:۰۵ بعد از ظهر گرفته شده‌است.

روتورهای بالگرد نبوغ در تاریخ ۱۸ ژانویه آسیب دید، زیرا بر روی یک تکه از مناظر شنی مریخ فرود آمده بود. این بالگرد معمولاً از چشم انداز مریخ، مانند صخره‌ها برای کمک به مسیریابی تصویربرداری می‌کند.

گشت و گذار یک شیء عجیب در مریخ!

آزمایشگاه پیشرانه جت (JPL) هنوز در حال تجزیه و تحلیل آسیب به تیغه‌های نبوغ است، اما اکنون که دیگر توانایی پرواز را ندارد، ماموریت این هلیکوپتر رسماً به پایان رسیده‌است.

گشت و گذار یک شیء عجیب در مریخ!

نبوغ در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در کنار همراه رباتیک خود، مریخ نورد استقامت فرود آمد. هنگامی که در آوریل ۲۰۲۱ به آسمان مریخ رفت، نبوغ با انجام اولین پرواز یک هواپیمای موتوردار در سیاره ای دیگر، تاریخ ساز شد.

این دو از آن زمان در حال کاوش در منطقه ای به نام Jezero Crater بوده‌اند و نشانه‌هایی از توده های آبی باستانی را در سیاره سرخ کشف کرده‌اند که ممکن است زمانی میلیاردها سال پیش دارای حیات بوده باشد. نبوغ به عنوان پیشاهنگی برای استقامت عمل کرد و مناطق مورد علاقه مریخ نورد را برای کاوش شناسایی کرد.

پ
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید