سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در کنفرانس خبری پیش از بازی از تغییرات تیمش در برابر قطر سخن گفت و به توانایی مربیان ایرانی اشاره کرد.

قلعه نویی خبر از تغییرات تیم ملی برای بازی با قطر داد / یحیی می‌تواند به اروپا برود

به گزارش ایرنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران امروز سه‌شنبه در نشست خبری قبل از دیدار مقابل تیم ملی قطر در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: در این مرحله حساس‌ترین بازی را خواهیم داشت. زحمات ۵ بازی گذشته روی این بازی به نتیجه می‌رسد. بعد بازی مقابل ژاپن با بازیکنانم صحبت کردم که در دوره‌های گذشته نیز شما به این مرحله رسیده بودید. مهم این خواهد بود که شما برتری مقابل ژاپن را فراموش کنید و فقط به بازی با قطر فکر کنید.

وی افزود: ما مقابل تیمی قرار می‌گیریم که دوره قبل موفق به کسب عنوان قهرمانی شده و از امتیاز میزبانی نیز بهره می‌برد. خوشبختانه بازیکنان تیم ملی فوتبال شرایط حساس این دیدار را درک کرده‌اند و در تمرین دیروز نیز من به چشم دیدم که آن‌ها قصد دارند فعل خواستن را به واقع صرف کنند. همانطور که در بازی ژاپن و بازی‌های گذشته نیز این کار را انجام دادند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در رابطه با انتقادهایی که در بازی‌های گذشته از تیم ملی و او شده‌ بود، گفت: من خدمت این دوستان عرض می‌کنم که بین تیمی که بد بازی کند با تیمی که خوب بازی می‌کند اما از موقعیت‌های بدست آمده استفاده نمی‌کند، فرق بسیار زیادی است. ولی آن نقدها نقدهای منصفانه‌ای نبود و نقدهایی نبود که به تیم ملی کمک کند. در مواقعی تیم شما بد بازی می‌کند و نمی‌تواند ایجاد موقعیت کند، یا در ساختار دفاعی مشکل دارد، بله در آن زمان باید هر نقدی را بپذیریم، اما ما در بازی‌های گذشته نیز از رقیبانمان بهتر بودیم.

قلعه‌نویی در رابطه با بازی ژاپن نیز اظهار داشت: ما در این بازی نیز تا وقتی که گل را دریافت کنیم، هیچ موقعیتی به این تیم ندادیم. حتی شاید یکی دو موقعیت نیز ما بر روی دروازه آن‌ها ایجاد کردیم. حتی گل این تیم نیز روی اتفاق به ثمر رسید. قطر تیم بسیار خوبی است و در چند سال گذشته سرمایه‌گذاری خوبی بر روی فوتبال داشته‌اند اما بچه‌های ما نشان دادند که در شرایط سخت نیز بهترین عملکرد را خواهند داشت. ما نسبت به بازی گذشته با توجه به نزدیکی‌ بازی‌ها و فشار روی بازیکنان چند تغییر را خواهیم داشت و قطعا بازیکنانی که تغییر می‌کنند، بهترین عملکردشان را در زمین ارائه خواهند کرد.

قلعه‌نویی درباره مشکلاتی که میزبانی برای این تیم ایجاد کرده است مانند حضور هواداران در ورزشگاه و انتخاب داور عرب‌زبان برای بازی با قطر گفت: بخشی از سوال شما را باید AFC پاسخ دهد. ما از برنامه‌ریزی مسابقات خیلی ضرر کردیم و برای بازی با ژاپن هم زیر ۷۲ ساعت استراحت داشتیم. در تصمیمات داوری هم VAR برای ما مهربان نبود و در یک صحنه داور می‌توانست در بازی با ژاپن صحنه را نگاه کند. برای این دیدار هم که یک داور کویتی انتخاب کرده‌اند وباید این سوال را مسئولین جوابگو باشند. ما در حوزه فنی‌ هستیم و نباید در این موضوع ورود کنیم. با این حال چون کشورها و قاره‌های دیگر نگاه می‌کنند، عدالت رعایت خواهد شد چرا که فوتبال یک شعار با عنوان فیرپلی و بازی جوانمردانه دارد. باید از AFC بپرسید که چرا نسبت به ایران هم در قسمت برنامه‌ریزی و داوری این کارها را کردند.

سرمربی تیم‌ملی درباره تاثیر پیروزی ۴ بر صفر ایران مقابل قطر در تورنمنت چهار جانبه اردن و تغییر سرمربی این تیم در بازی فردا و همچنین بالا رفتن انتظارات مردم با توجه به برتری مقاب ژاپن از تیم ملی فوتبال بیان کرد: سوال شما را در دو بخش جواب می‌دهم. بخش اول که در تورنمنت اردن که انتقادات زیادی شد و گفته بودند که ما هم جمع شویم بریم، اول می‌شویم، باید بگویم که سه تیم از آن چهار تیم در نیمه نهایی حضور دارند. این نشان از آن دارد که تورنمنت اردن هم با کیفیت بود و هم حضور در آن تورنمنت به تیم ملی خیلی کمک کرد.

وی ادامه داد: یک مربی بزرگی بود که می‌گفت بعضی بازی‌ها برای بازیکن است و برای کادرفنی نیست. من بعد از کنفرانس به بازیکنانم گفتم که ما باید به فکر بازی با قطر باشیم‌ و بازی ژاپن را فراموش کنیم. قطر هم با تغییراتی که داشته و نتایجی که کسب کرده نشان داده که تیم شایسته‌ای است، پس بازی با قطر در تورنمنت اردن را فراموش کرده‌ایم و فقط جزو آمار رفته است. من از بازیکنانم خواستم که هم باکیفیت‌تر، هم دونده‌تر و هم جنگنده‌تر از بازی ژاپن به مصاف قطر بروند. می‌خواهیم بعد از چند دهه به فینال برویم. من اعتقاد دارم که این کار را می‌توانیم بکنیم. من همیشه گفتم که مهم‌ترین مشکل ما بازیکنان هستند. اگر روز خوبشان باشد ما می‌توانیم ببریم. رفتار مهدی طارمی چه در سکو چه در بازی با ژاپن و چه در بازی با سوریه هم اتحاد و همدلی را در تیم نشان داد. خود بچه‌ها هم تلاش زیادی می‌کنند که بتوانند با یک نتیجه خوب به فینال برسند، هرچند که بازی سختی پیش‌رو خواهیم داشت اما ما به این تیم و بازیکنان ایمان داریم.

قلعه نویی خبر از تغییرات تیم ملی برای بازی با قطر داد / یحیی می‌تواند به اروپا برود

قلعه‌نویی در رابطه با پایین بودن سرعت خط دفاعی قطر نسبت به تیم‌های قبلی و همچنین برنامه تیم ملی برای مهار اکرم عفیف اظهار داشت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. عمده تاکتیکی تیم ما براساس قدرت تیمی خودمان و حریف است. مثلا در بازی با ژاپن به جای احسان حاج صفی که جز بهترین بازیکنان ما بود، از میلاد محمدی استفاده کردیم. از اول تورنمنت هم انتقاداتی هم شد ولی ما براساس تیم حریف تغییراتی در تیم‌مان خواهیم داشت. بخش دیگر هم به خاطر نزدیکی بازی‌هاست که باید تغییراتی بدهیم. من از ابتدای مسابقات هم گفتم که بازیکنان ما اختلاف کمی با یکدیگر دارند. شما دیدید که تغییرات ما در بازی با ژاپن مانند امید ابراهیمی جواب داد. در بازی با قطر به خاطر قدرت قطر و خستگی بازیکنان تغییراتی خواهیم داشت که فردا متوجه خواهید شد.

وی درباره فاصله ایجاد شده بین هواداران و تیم‌ملی و تاثیر نزدیکی این دو بخش به هم پس از پیروزی برابر ژاپن اظهار کرد: در بین دو نیمه بازی ژاپن و پنالتی علیرضا جهانبخش باید بگویم که همه چیز در تمرینات و آنالیزها مشخص شده است. قرار بود پنالتی را کنعانی‌زادگان بزند اما در آن لحظه کریم انصاری‌فرد گفت که جهانبخش بزند. در بازی با ژاپن گروه آنالیز به صورت آنلاین از روی سکوها به ما مواردی اعلام کرد. من بین دو نیمه دو مطلب فنی به بازیکنان گفتم که البته بیان آن از حوصله نشست خبری خارج است. به آنها گفتم به خودتان و توانایی‌هایتان اعتقاد داشته باشید و در ۹۰ دقیقه ببریم. ما با خارج کردن سه نفر از جریان بازی به اهدافمان رسیدیم. حتی ما قبل از پنالتی نیز می‌توانست به گل برسیم. همچنین مربی‌ای در فوتبال ایران موفق است که صداقت داشته باشد و با عشق کار کند. باید تیم را متحد و یکدل کند.

قلعه‌نویی افزود: ما یکسری رفتارها را برای بازیکنان تعیین کردیم که خوشبختانه بعد از بازی با روسیه به شناخت رسیدیم و باعث شد ما روند رو به رشد داشته باشیم. ولی ما هنوز اول راه هستیم، چه من باشم و چه من نباشم. لطفا نگاه‌ها را عوض کنید و به جوانان اعتماد داشته باشید. نه اینکه شما یک جایگاهی داشته باشی و هرچی دلت خواست در رابطه با تیم ملی اظهار نظر کنید. اینکه ما ایرانی‌ها یکدیگر را تخریب کنیم به جامعه‌مان و ورزش کشور کمک نمی‌کند. من می‌گویم اگر قرار است از تیم‌ملی انتقاد شود، با صداقت انجام شود. ما کادر نخبه‌ای در اختیار داریم. مثلا کمانگری که مقاله‌ای نوشت که فیفا از آن تشکر کرد، اگر در یک کشور دیگه انجام شده بود ماه‌ها به آن می‌پرداختند اما در کشور ما به آن پرداخته نشد. کادر ما تلاش زیادی کرده است.

وی ادامه داد: ما مربی‌های بزرگی در کشور داریم. مثلا یحیی گل‌محمدی توانایی مربیگری در اروپا دارد. وقتی او با آن شرایط به فینال لیگ قهرمانان رسید مشخص است که توانایی بالایی دارد پس نگاه‌ها نسبت به مربی ایرانی را تغییر دهید. انتقادی بکنید که بتواند راه‌گشا باشد. می‌خواهم بگویم در هر کاری صداقت داشته باشید. در مربی‌گری اگر صداقت داشته باشید، بازیکن با دل و جان برایتان بازی می‌کند. فقط من در یک برهه از مربی‌گری‌ام صداقت ندیدم که مربوط به دوره‌ای از استقلال بود که بعدا راجع به آن صحبت می‌کنم. موردی که من گفتم مربوط به تمرکز بازیکنان بود که از بین رفته بود.

سرمربی تیم‌ملی درباره آخرین فرصت نسل فعلی برای کسب موفقیت گفت: سوال خوبی است. فوتبال مانند زندگی است. فرصت هم مثل ابر بهاری است که باید از آن استفاده کنید. برای برخی از آنها ممکن است دیگر این مرحله تکرار نشود پس باید به نحو احسن از آن استفاده کنند. من به بازیکنانم گفتم که شاید این فرصت آخرشان باشد. الان بازیکنان ما در جایگاهی حضور دارند که می‌توانند بعد از چهار دهه به فینال برسند. این یک فرصت تاریخی است. ابر بهاری همین است. اگر شما زیر ساخت‌های خوبی داشته باشید از آب‌های سطحی استفاده می‌کنید و ذخیره می‌کنید. امیدوارم بعد از بازی قطر همه خوشحال باشیم.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید