دولت سیزدهم برای حمایت از دهک‌های یک تا هفت درآمدی از چهارمین طرح خود در قالب کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در سه‌شنبه هفته جاری رونمایی خواهد کرد. از اردیبهشت ماه سال گذشته با اصلاح ارز ترجیحی مرحله آزمایشی کالابرگ الکترونیکی آغاز و سپس به‌صورت رسمی در سراسر کشور این طرح در خرداد ماه سال جاری اجرا شد.

واریز یارانه ۵۲۰ هزار تومانی برای یارانه بگیران + جزییات و نحوه دریافت

به گزارش سلام نو، پس از آن نیز نوبت به طرح‌های تغذیه کودکان زیر پنج‌سال و مادران دارای کودکان شیرخوار زیر دو سال رسید که به ترتیب در آبان و دی‌ماه امسال به اجرا گذاشته شد. حالا کالابرگ وارد مرحله جدیدی شده که جزئیات آن را در ادامه در سلام نو می‌خوانید.

درچهارمین اقدام طرح کالابرگ چندی پیش وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی ازآغاز اجرای مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک با عنوان طرح فجرانه خبر داد که به موجب آن یارانه تشویقی همه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی از ۱۲۰به ۲۲۰هزار تومان افزایش خواهد یافت وخانوارها می‌توانند به مدت سه ماه از ۱۷بهمن تا ۱۷اردیبهشت ماه از اقلام کالابرگی خرید کنند. در واقع در این طرح دولت با افزایش اعتبار یارانه مضاعف آنها از ۱۲۰هزارتومان به ۲۲۰ هزار تومان و حذف پیش‌شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان از یارانه نقدی، می‌توانند از این یارانه تشویقی، علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیک خرید کنند.در این طرح مردم می‌توانند ۱۱ قلم کالای اساسی شامل (برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، قند و شکر، روغن مایع و ماکارونی که طبق نظر انستیتوی تغذیه ایران به تایید رسیده‌است) را در فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیکی خریداری کنند.براساس گزارش ارائه شده از وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرستان خانوارهای دهک‌های یک تا هفت درآمدی، بر مبنای قیمت سال ۱۴۰۱، اقلام ۱۱‌گانه را به قیمت ۵۲۳هزار و۳۰۰تومان از فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ الکترونیک خریداری می‌کنند و با استفاده از اعتبار دولت که به آنها ارائه شده، مابه‌التفاوت قیمت این سبد کالایی را براساس داده‌های دی‌ماه امسال، ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان را در قالب یارانه مضاعف داده، پرداخت می‌کنند. مابه‌التفاوت قیمت اقلام ۱۱گانه با قیمت روز (۱۴۰۲)، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان است.

افزایش یارانه تشویقی
مبلغ یارانه‌ای که به‌صورت خرید کالا از بستر کالابرگ الکترونیکی پرداخت می‌شد در دوره قبل ۱۲۰‌هزار تومان بود که اکنون به ۲۲۰‌هزار تومان ارتقا پیدا کرده‌است. آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد طرح فجرانه فعلا به مدت سه ماه اجرا خواهد شد و افراد در این طرح برخلاف طرح گذشته که باید ۲۰۰‌هزار تومان از اعتبار یارانه خود را صرف خرید کالابرگ می‌کردند تا ۱۲۰هزار تومان یارانه تشویقی دریافت کنند، در این مرحله ضرورتی ندارد که تا سقف ۲۰۰‌هزار تومان خریداری شود. ۱۱‌قلم کالا کدگذاری شده و هر کسی هرچقدر از میزان معین‌شده کالابرگ خریداری کند مشمول این یارانه می‌شود.به عنوان مثال اگر در این طرح برای سرانه هر فرد در ماه دو کیلو برنج تعیین شده‌است، خانوار چهار نفره می‌تواند در ماه هشت کیلو برنج خریداری و یارانه‌اش را دریافت کند، مرغ، گوشت و حبوبات هم به همین شکل است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر کسی ۱۱ قلم کالا خریداری کند معادل ۲۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف به حساب فروشنده واریز می‌شود. یعنی آن خریدار به قیمت پایه خریداری می‌کند و ۲۲۰‌هزار تومان مابه‌التفاوت به حساب فروشگاه از طریق شبکه ملی اعتبار واریز می‌شود.یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰هزار تومانی خانوارهمچنان به قوت خود باقی است وخرید به طور اختیاری صورت می‌گیرد و این طرح مشمول هفت دهک اول تا هفتم درآمدی می‌شود که ۶۱‌میلیون نفر را شامل می‌شوند. قیمت سبد، قیمت مبنا و پایه سبد۱۱قلم کالا، ۵۲۳هزار تومان و قیمت فعلی ۱۱ قلم کالا ۷۴۳ هزار تومان است و چنانچه کسی بخواهد ۱۱ قلم کالا خریداری کند باید ۵۲۳ هزار تومان از جیب خود بپردازد و ۲۲۰هزار تومان ازطریق شبکه ملی به حساب فروشنده واریز می‌شود.

مشارکت ۲۱۰ هزار فروشگاه زنجیره‌ای
دهک‌های مشمول طرح کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد شبکه ملی اعتبار (۲۱۰ هزار فروشگاه خرد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق‌کوروش، جانبو، هفت، دیلی‌مارکت، گندم، هایپرفامیلی، وال‌مارکت، محسن، مینومارت، ترقی و فروشگاه‌های اینترنتی اسنپ مارکت و دیجی کالا) نسبت به خرید اقلام اساسی اقدام کنند. برای دریافت این نرم‌افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید