وزارت امور خارجه هند اعلام کرد که از دستگیری کارمند سفارت این کشور در مسکو، مطلع است و با مقامات امنیتی همکاری درباره این موضوع همکاری خواهد داشت.

فوری؛ بازداشت کارمند سفارت در مسکو  به اتهام جاسوسی

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، منابع آگاه در وزارت امور خارجه هند اعلام کردند که از دستگیری ساتندرا سیوال، کارمند سفارت این کشور در مسکو، در شهر میروت ایالت اوتار پرادش به اتهام جاسوسی برای پاکستان آگاه هستند.

وزارت امور خارجه هند اعلام کرده که به همکاری با مقامات امنیتی در این زمینه ادامه می دهد.

ساتندرا سیوال به عنوان دستیار امنیتی مستقر در سفارت هند در مسکو مشغول به کار بوده و به اتهام ارائه اطلاعات «محرمانه» به آژانس اطلاعات پاکستان (ISI) دستگیر شده است.

بر اساس بیانیه رسمی گروه ضد تروریسم هند که روز یکشنبه منتشر شد، ساتندرا سیوال، ساکن منطقه هاپور در اوتار پرادش، توسط این گروه به اتهام دخالت در «فعالیت های ضد هند» دستگیر شد.

براساس این گزارش، سیوال در ازای پول، اطلاعات محرمانه مهمی را به آژانس اطلاعاتی پاکستان ارائه کرده است که موضوعاتی چون فعالیت های استراتژیک وزارت دفاع، وزارت امور خارجه و تشکیلات نظامی هند، در این اطلاعات وجود دارد.

این بیانیه افزود: وی از سال ۲۰۲۱ در وزارت امور خارجه کار می کرد و به عنوان دستیار امنیتی مستقر در سفارت هند در مسکو، منصوب شد.

طبق این بیانیه، سیوال به واحد میدانی گروه ضد تروریسم هند در شهر میروت اوتار پرادش فراخوانده شد و در مواجهه با بازجویی به جرم خود اعتراف کرد.

تحقیقات تکمیلی در این مورد ادامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید