در تازه‌ترین گزارش سالانه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان، عملکرد سامان حاکی از نگاه ویژه و پیشگامی این بانک در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

بانک سامان، پیشگام در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

چهارمین گزارش سالانه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان نشان می دهد بانک سامان در طول سال ۱۴۰۱ با تخصیص ۲٫۰۳ درصد از منابع خود به شرکت‌های دانش‌بنیان نقش بزرگی در حمایت از این شرکت‌ها داشته است.

نکته مهم در این گزارش، عملکرد بانک سامان در پرداخت تسهیلات به تفکیک فناوری است. بر این اساس، ۳۷٫۳ درصد از تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص به صنایع دارویی بوده که نشان دهنده جایگاه ویژه این صنعت در سبد خدمات بانک سامان است. همچنین سهم نرم‌افزار و فناوری اطلاعات از تسهیلات پرداخت شده به شرکت‌های دانش‌بنیان در سبد تسهیلاتی بانک سامان ۳۴٫۴ درصد است. دسته‌های برق و الکترونیک، مواد شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته، فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی و در نهایت تجهیزات پزشکی در رتبه‌های بعدی سبد تسهیلاتی بانک سامان قرار دارد.

در حوزه مربوط به صدور انواع ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش‌بنیان، سهم بانک سامان از این شاخص ۲٫۸ درصد از کل ضمانت‌نامه‌های صادر شده توسط این بانک است و سامان توانسته در جمع ۱۰ بانک برتر کشور در حوزه صدور ضمانت‌نامه برای محصولات دانش‌بنیان قرار گیرد.

در مجموع بررسی رتبه بانک‌ها در ارائه خدمات تسهیلات و ضمانت‌نامه برای شرکت‌های دانش بنیان نشان می‌دهد که بانک سامان در میان ۲۵ بانک بررسی شده در این گزارش توانسته رتبه پنجم را از آن خود کند که این نشان دهنده جایگاه ویژه ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان در نزد بانک سامان است..

بانک سامان در حالی توانسته در شاخص‌های مختلف این گزارش رتبه‌های بالایی به جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کسب کند که این بانک به واسطه خدمات متعدد خود به صنایع مختلف، همواره به عنوان یکی بانک پیشرو در حوزه خدمات مالی، پرداخت تسهیلات و تامین مالی در میان صاحبان صنایع مشهور است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید