معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اجرای ۱۲۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه دریایی و بندری از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون، اعلام کرد: ۶۵ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال نیز در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

نوسازی عظیم و تاریخی تمامی ناوگان سازمان بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در نشست خبری که روزسه شنبه در محل سازمان بنادر و دریانوردی با حضور اصحاب رسانه و اعضای هیات عامل برگزار شد، اظهار داشت: فرا رسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر را پیشاپیش تبریک عرض می کنیم و تقریبا حدود ۲ سال از تحولات سازمان بنادر و دریانوردی می گذرد و وظیفه اصلی این است بگوییم چه وعده ای داده ایم و چه مواردی محقق شده است.

وی ادامه داد: سیاست های توسعه دریامحور به عنوان یکی از مهم ترین سندهای تاریخی در حوزه دریا است که بالاترین شخص مملکت به آن پرداخته و نقطه عطفی در فعالیت ها به شمار می رود و می تواند موجب همگرایی تمامی ارگان ها و مجموعه های دریایی کشور شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه شورای هماهنگی ارگان های دریایی با تولی گردی سازمان بنادر بیش از ۳۰ سال تشکیل شده است، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد سند بالادستی هستیم که می تواند مسیر پیش رو را کاملا شفاف کند و اعتقاد به اینکه دریا یکی از مهم ترین پیشران های کشور محسوب می شود، بر کسی پوشیده نیست و می تواند در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و...نتایج درخشانی را به دنبال داشته باشد.

صفایی افزود: بلافاصله از سوی رییس جمهور دستور لازم صادر و پس از آن کارگروه مربوطه توسط معاون اول تشکیل شد و از همه ارگان های دولتی شاهد حضور در این کارگروه هستیم.

وی با بیان اینکه مسیر کشورهای پیش رو در حوزه دریا به صورت یک سند و پیشنهاد تبدیل و به هیات دولت ارسال شده است، خاطرنشان کرد: در سیاست های کلی توسعه دریامحور، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یکی از ارکان دولت طی تلاش طی ۲ سال و بر اساس وظایف سازمان به عنوان یک ارگان مهم و اجرایی در حوزه دریا، سواحل و بنادر اقداماتی انجام داد که بتوانیم در حوزه دریامحور هم پروژه های اجرایی را داشته باشیم.

ایجاد نرم افزار جامع بندری تا سال آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه امروز اقدامات نرم افزاری بسیار خوبی انجام شده است، گفت: نرم افزار جامع بندری ایجاد می شود و می تواند کل فعالیت های بندری کشور با تمامی ارگان های فعال اعم از شرکت های خصوصی و دستگاه های دولتی را برقرار کند. این نرم افزار تا سال آینده به بهره برداری می رسد و دارای جامعیت، شفافیت و کیفیت خدمات به صاحبان کالا، دولت، بخش خصوصی و...است و در کنار پنجره صدور مجوز تاسیس شرکت ها، کار را پیش می برد و با وجود آن از سال آینده دیگر نیاز نیست کسی به صورت حضوری به بنادر کشور، مراجعه کند.

۱۰۵ پروژه به ارزش ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از ابتدای دولت سیزدهم

صفایی با بیان اینکه پروژه های عمرانی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۰۵ پروژه بوده که اجرا شده و ارزش آن ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است، گفت: این پروژه ها شامل پروژه هایی است که از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی اجرا شده و به بهره برداری رسیده و ۵۵ فروند تجهیز با اعتباری معادل ۱۲۲ میلیون یورو نیز مدنظر قرار گرفته است که در حوزه تجیهزات بندری و دریایی در دست اجرا داریم و از ۵۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و شامل ۵۳ فروند تجهیز دریایی و بندری به اعتبار ۱۱۵ میلیون یورو و ۲ هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال شامل یدک کش، بویه گذار، ماشین های آتشنشانی و...است.

بیمه شدن ۲۰ تا ۳۰ ساله ناوگان سازمان بنادر و دریانوردی

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در بخش تجهیزات دریایی و بندری بیش از ۱۰۰ فروند در دست برنامه ریزی داریم و آنچه به مردم وعده دادیم با این تجهیزات محقق و کل ناوگان دریایی و بندری سازمان بنادر و دریانوردی، نوسازی می شود و می تواند ۲۰ تا ۳۰ سال مجموعه دریایی و بندری کشوری را بیمه کند و تا کنون چنین نوسازی عظیمی در حوزه تجهیزات دریایی و بندری نداشته ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی در دست اجرا ۲۹۱ پروژه فعال در حوزه حمل و نقل دریایی با اعتباری معادل ۵۲۰ هزار میلیارد ریال است، اعلام کرد: این پروژه ها از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا و عددی کم سابقه و بی سابقه است و ۸۳ هزار میلیارد ریال نیز در سال جاری تامین اعتبار شده و از سال آینده بهره برداری آغاز و تحویل مردم می شود.

میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در دولت سیزدهم

صفایی با بیان اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی که در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده شامل ۱۸ پروژه است، گفت: ۴ هزار ۶۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به پروژه بوده و شامل سیلوی غلات، نگهداری مواد معدنی، کارخانه خوراک دام و طیور، ترمینال ریلی و کالاهای خطرناک و...است.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت های وزیر راه و شهرسازی به سازمان بنادر در حوزه نگهداری کالاهای اساسی است و با توجه به اینکه کالا در انبارهای روباز نگهداری می شد، وضعیت سلامت کالا نگران کننده بود وزیر راه و شهرسازی دستور داد به سمت ایجاد سیلوی غلات پیش برویم و دست بخش خصوصی را می بوسیم و خودمان را مکلف می دانیم که در عمل از بخش خصوصی حمایت کنیم.

نگهداری تمامی کالاهای اساسی در سیلو تا پایان دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تا پایان دولت سیزدهم کل کالاهای اساسی در سیلو و روغن در مخازن نگهداری می شود و سلامت این کالاها تامین شده خواهد بود

صفایی با اشاره به اینکه در مورد سرمایه گذاری و قراردادهای سرمایه گذاری بخش خصوصی در روز حمل و نقل، بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان قرارداد امضا شد، گفت: شاهد شروع عملیات اجرایی این پروژه ها در بنادر هستیم و از سال جاری و سال آینده به بهره برداری می رسد و اشتغال بسیار خوبی ایجاد می شود.

جزییات پروژه های دهه فجر در حوزه دریایی و بندری

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر آمادگی داریم ۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۵ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال را به بهره برداری برسانیم، اظهار داشت: پروژه های هرمزگان با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی از منابع سازمان بنادر و دریانوردی به بهره برداری می شود شامل پروژه بندر بوموسی، بهره برداری از بندر چند منظوره سیریک و بهره برداری از ۷ فروند اسکله شناور و یک رمپ چند منظوره در بنادر استان هرمزگان خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سهم بخش خصوصی در در پروژه های مذکور استان هرمزگان معادل ۲۱۴ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال است، گفت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز زیربنا توسط سازمان بنادر در حال اجرا است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید