یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا موضع این کشور درباره جنگ با ایران را اعلام کرد.

موضع آمریکا درباره جنگ با ایران + جزئیات

به گزارش سلام نو به نقل از برترین ها، یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا شنبه شب اظهار داشت که این کشور خواستار جنگ با ایران نیست.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا شنبه شب به وقت تهران اظهار داشت که این کشورخواهان درگیری با ایران نیست.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا به شبکه خبری «اسکای نیوز عربی» گفت:«ما نمی‌خواهیم جنگی بین آمریکا و ایران در گیرد.»

ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور در حمله به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع «گروه‌های تحت حمایت ایران» در عراق و سوریه انجام داده است.

«لوید آستین» رئیس پنتاگون گفت:«این آغاز واکنش ما است. رئیس‌جمهور، دستور اقدامات بیشتر برای پاسخگو نگه داشتن سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان وابسته به آن را برای حمله به آمریکا و نیروهای ائتلاف را صادر کرده است».

علی‌رغم آن‌که پنتاگون در بیانیه خود اعلام کرد که حملاتی را علیه بیش از ۸۵ هدف در عراق و سوریه انجام داده است، بسیاری از نمایندگان کنگره و حتی رسانه‌های این کشور، این حمله را ضعیف توصیف کردند.

مقام‌های ایران هرگونه مشارکت در حمله به پایگاه آمریکا در اردن را رد کرده و حتی هیچ مقام آمریکایی تاکنون نقش مستقیم جمهوری اسلامی ایران در این حمله را تأیید نکرده است.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا هم در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز گفت که «حملات تلافی‌جویانه» آمریکا در سوریه و عراق «موفق نخواهد بود؛ مگر اینکه ایران را متقاعد کنند که از حمله نیروهای خود به نظامیان آمریکایی در هر نقطه از جهان دست بردارد».

پامپئو با توصیف این حملات به «واکنش دیر دولت بایدن»، گفت که کاخ‌سفید «باید تمایل خود را برای تحمیل هزینه‌های واقعی به ایران نشان دهد».

وی در ادامه افزود که «این شکست باعث تشدید تنش‌ها شده و تا زمانی که دولت بایدن قدرت بازدارندگی را با متحدانمان بازنگرداند، متوقف نخواهند شد».

شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» به نقل از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا مایک جانسون هم در اشاره به وقت‌کُشی تیم بایدن و ترس‌های احتمالی از عملیات در منطقه گزارش داد که دولت او «یک هفته منتظر ماند تا به حملاتی که نیروهای آمریکایی در اردن را هدف قرار داد، پاسخ دهد».

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید