ایلان ماسک که سال گذشته نیز این عنوان را کسب کرده بود، یک بار دیگر به‌عنوان «بیش‌ازاندازه‌ دست‌بالا گرفته‌شده‌ترین» مدیرعامل انتخاب شده است و امسال ۳۹۹ رأی کسب کرد. باب ایگر، مدیرعامل دیزنی با ۳۰۲ رأی در جایگاه دوم قرار دارد.

نباید ایلان ماسک را زیاد جدی گرفت

مجله فورچون (Fortune) در یک نظرسنجی جدید، از «ایلان ماسک»، به‌عنوان اورریتدترین (بیش از اندازه ارزیابی‌شده‌ترین) مدیرعامل آمریکا یاد کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، در نظرسنجی این نشریه، از صدها مدیرعامل شرکت‌های فناوری خواسته‌شد تا میزان اورریتدبودن همتایان خود را رتبه‌بندی کنند. ماسک در این رتبه‌بندی ۳۹۹ امتیاز کسب کرد و «باب ایگر»، مدیرعامل دیزنی با امتیاز ۳۰۲، در جایگاه دوم حضور دارد.

بر اساس خبری که در دیجیاتو منتشر شده است، فورچون نتایج نظرسنجی خود را روز چهارشنبه و پس از اینکه از صدها مدیرعامل درخواست کرد تا همتایان خود را رتبه‌بندی کنند، به اشتراک گذاشته است. در این نظرسنجی علاوه بر میزان اووریتدبودن (به‌معنای بیش از اندازه دست بالا گرفته شده) مدیرعامل‌ها، از شرکت‌کنندگان خواسته شده تا میزان آندرریتدبودن (نادیده گرفته شده) آن‌ها را نیز مشخص کنند. البته مشخص‌نیست که تعداد کل شرکت‌کنندگان چند نفر بوده است.

ایلان ماسک که سال گذشته نیز این عنوان را کسب کرده بود، یک بار دیگر به‌عنوان «بیش‌ازاندازه‌ دست‌بالا گرفته‌شده‌ترین» مدیرعامل انتخاب شده است و امسال ۳۹۹ رأی کسب کرد. باب ایگر، مدیرعامل دیزنی با ۳۰۲ رأی در جایگاه دوم قرار دارد.

در همین حال، «ساتیا نادلا»، رئیس مایکروسافت با کسب ۲۷۴ رأی به‌عنوان نادیده‌گرفته‌شده‌ترین مدیرعامل معرفی شده است. نادلا هشت سال متوالی این عنوان را در اختیار داشته است.

دلایل عدم محبوبیت ایلان ماسک

ماسک نسبت به سایر همتایان خود برنامه شلوغ‌تری دارد و چندین شرکت را اداره می‌کند. از غول خودروسازی تسلا گفته تا شرکت موشکی اسپیس ایکس، ثروتمندترین فرد جهان تمام تمرکز خود را صرف فعالیت شرکت‌هایش کرده است. او همچنین در سال ۲۰۲۲، توییتر را خرید و با تغییر نام آن به ایکس، قصد دارد این شبکه اجتماعی را به «اپلیکیشن همه‌چیز» تبدیل کند.

با این حال ماسک به‌دلیل عدم برآورده‌کردن اهداف از پیش تعیین‌شده خود و شرکت‌هایش، مورد انتقادات زیادی قرار گرفته است. ماسک بارها برنامه زمانی اسپیس ایکس برای ارسال انسان به مریخ را به عقب انداخته است. او سال ۲۰۱۷ ادعا کرد که SpaceX اولین مأموریت دارای خدمه خود را سال ۲۰۲۴ به سمت مریخ پرتاب خواهد کرد. سپس، تاریخ پیش‌بینی‌شده را تا ۲۰۲۶ به عقب انداخت. او حتی سال ۲۰۲۲ در پاسخ به توییت کاربری که پرسیده بود چه زمانی ممکن است اولین سفر انسان به مریخ انجام شد، به صورت مختصر گفت: «۲۰۲۹».

۵۸۵۸

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید