کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان در تلاش برای آزادی اسرای در دست حماس، چارچوبی بدست آورده‌اند که می‌تواند به توافق نهایی منجر شود.

به تعویق افتادن سفر بلینکن به تل‌آویو

منابع خبری پنجشنبه شب از به تعویق افتادن سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کانال ١٢ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، سفر بلینکن وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی به تعویق افتاده است.

وزیر خارجه آمریکا قرار بود آخر این هفته برای بررسی و پیگیری طرح مبادله اسرا، جنگ در غزه و پاره‌ای مسائل مهم دیگر راهی فلسطین اشغالی شود.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، وزیر خارجه آمریکا قرار بود در بحبوحه تلاش‌ها برای توافق آتش بس، این هفته به اسرائیل سفر کند. این ششمین سفر بلینکن به منطقه خاورمیانه از زمان آغاز حملات مرگبار اسرائیل به نوار غزه پس از حمله حماس در هفتم اکتبر خواهد بود.

بر اساس این گزارش‌ها، مذاکرات بلینکن در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بر توافق احتمالی برای آتش بس موقت و مبادله اسرا با حماس متمرکز خواهد بود.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان در تلاش برای آزادی اسرای در دست حماس، چارچوبی بدست آورده‌اند که می‌تواند به توافق نهایی منجر شود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر که در واشنگتن به سر می‌برد، نیز گفت: مذاکراتی که روز یکشنبه در پاریس پایتخت فرانسه در خصوص توافق احتمالی مبادله اسرا بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی انجام شد، شاهد پیشرفت بوده است و دو طرف باید از این فرصت استفاده کنند تا به معادله ای برای پایان دادن همیشگی به نزاع برسند.

وی تصریح کرد: دو طرف باید از این فرصت استفاده کنند تا به معادله‌ای برای پایان دادن همیشگی به نزاع برسند. دوحه یک طرف درگیری نیست، بلکه یک میانجی است و بر خلاف آنچه برخی می‌گویند نفوذی بر جنبش حماس ندارد.

نخست وزیر قطر تاکید کرد: معتقدم که ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که ممکن است به آتش‌بس دائمی در آینده بینجامد و این چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم.

به گفته نخست وزیر قطر، دوحه پیشنهادها را به جنبش حماس ارائه خواهد کرد و امید دارد که این جنبش با آنها موافقت کند، زیرا این تنها راه توقف جنگ و بازگشت اسیران است. توقف جنگ دیگر تنها یک خواسته فلسطین نیست، بلکه یک خواسته منطقه‌ای است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید