خاندوزی با بیان این که پنج دستگاه از خودروها امکان به فروش رساندن در کشور را نداشت، افزود: ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز منتظر دستور حکم قضایی است و عملاً نسبت به دوره گذشته خودروهایی که حکم قضایی دارند به طور کامل تعیین تکلیف شدند.

۳۶ هزار میلیارد تومان اموال تملیکی در کشور تعیین تکلیف شد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تعیین تکلیف اموال تملیکی از ابتدای سال جاری تا کنون رشد ۱۱۰ درصدی به ارزش ۳۶ همت داشته است، گفت: بالاترین رکورد فروش تاریخ اموال تملیکی خرده‌فروشی، از طریق سامانه رقم خورده است.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امروز در جریان دومین سفر استانی رییس‌جمهور و هیات دولت به هرمزگان ‌و بازید از انبار اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی این استان اعلام کرد: در ۱۰ ماهه سالجاری شاهد رشد ۱۱۰درصدی در تعیین تکلیف اموال تملیکی نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته به ارزش ۳۶ همت هستیم و بالاترین رکورد فروش تاریخ اموال تملیکی خرده‌فروشی شفاف به مردم از طریق سامانه رقم خورده است.

وی گفت: یکی از اقدامات تحولی مهم در دوره دولت مردمی سیزدهم ساماندهی کامل حوزه انبارهای اموال تملیکی و کالاهای متروکه بوده است که به‌صورت مزایده انجام شده است.

هرمزگان پیشقراول دراصلاحات اموال تملیکی

وزیر اقتصاد ادامه داد: استان هرمزگان به عنوان بزرگترین نقطه تجاری کشور است که بالاترین آمار فروش اموال تملیکی کشور را دارد و پیشقراول در اصلاحات اموال تملیکی بوده است.

وی افزود: در سفر دور اول رییس جمهور به هرمزگان در محوطه انبارهای اموال تملیکی باهنر شاهد صدها دستگاه خودروی بلاتکلیف زیر گرمای آفتاب بودیم که در حال فرسوده شدن بود که بعد از دستور رییس جمهور و همکاری دستگاه قضا و دولت، ۴۸۲ دستگاه از این خودروها به فروش رفت.

۱۰۰ دستگاه خودرو منتظر حکم قضایی

خاندوزی با بیان این که پنج دستگاه از خودروها امکان به فروش رساندن در کشور را نداشت، افزود: ۱۰۰ دستگاه دیگر نیز منتظر دستور حکم قضایی است و عملاً نسبت به دوره گذشته خودروهایی که حکم قضایی دارند به طور کامل تعیین تکلیف شدند.

وی در مورد نظارت برخط بر اموال تملیکی گفت: علاوه بر تعیین تکلیف اموال تملیکی بنا بود وارد دوره هوشمند سازی اموال تملیکی شویم، که سامانه‌ای در این ارتباط با نظارت برخط، تعداد ورودی‌ها، میزان موجودی و ارزش کالاها با پرونده‌های که در سیستم قضایی در حال تعیین تکلیف است طراحی شده که از این طریق بر چرخه اموال تملیکی به صورت برخط نظارت می شود.

وزیر اقتصاد گفت: هم اکنون در چند استان کشور از امروز این سامانه برخط شروع بکار کرده و تا پایان سال جاری این سامانه در همه ۳۱ استان کشور رونمایی می شود.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید