هر کیلو مغز پسته شور بسته بندی شده ۱ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان قیمت دارد.

قیمت پسته نجومی شد

به گزارش سلام نو به نقل از گسترش نیوز، یکی از خوشمزه ترین و مقوی ترین تنقلات را می توان آجیل نام برد. آجیل ها انواع متفاوتی دارند که از معروف ترین آن ها می توان به پسته، بادام، بادام زمینی، فندق و گردو اشاره کرد. شاید به جرات بتوان گفت، با وجود بالا رفتن شدید قیمت ها، کم تر کسی وجود داشته باشد که به مغازه شیرینی فروشی مراجعه کند و از قسمت آجیل های این فروشگاه خریدی را انجام دهد. مبالغ درج شده بر روی ظرف های آجیل، حکایت از آن دارد که اگر یک خانواده ۴ نفره بخواهند در طول ماه، آجیل بخورند، سرپرست خانواده باید نصف بیشتر حقوق یک ماه خود را پرداخت کند.

در سال های گذشته خرید آجیل برای تمام اقشار جامعه آسان بود اما اکنون در سبد خرید افراد جامعه شاید کم تر از نیم کیلو آجیل ۴ مغز قرار داشته باشد. یکی از آجیل هایی که قیمت بسیار بالایی دارد، پسته است. پسته از گذشته هم قیمت بالایی داشته و اکنون فضایی و دست نیافتنی شده است. در یکی از سایت های فروش کالا مغز پسته قیمت عجیبی دارد. هر کیلو مغز پسته شور بسته بندی شده در این سایت ۱ میلیون و ۷۸۴ هزار تومان قیمت دارد. بنابراین هر عدد مغز پسته هزار و ۷۸۴ تومان قیمت دارد که بسیار عجیب است. این درحالی است که قیمت ۱ کیلو پسته در بازار ۵۴۵ هزار تومان است. اما با این وجود کم تر کسی پیدا می شود که از مغازه ها و سایت ها اقدام به خرید پسته کند و حقوق ماهانه کفاف خرید آجیل و پسته را نمی دهد. با این وجود قیمت هر عدد مغز پسته هزار و ۷۰۰ تومان می شود.

بادام هندی

یکی دیگر از انواع آجیل که قیمت بسیار بالایی دارد، بادام هندی است. بادام هندی علاوه بر طعم متفاوتی که دارد، خاصیت های بسیار زیادی هم شامل می شود که البته قیمت بالای آن سبب شده است تا از تمام خواص آن سرپوشی کنیم و سمت خرید این نوع از آجیل نرویم. در همین سایت فروش کالا، قیمت بادام زمینی بسیار فضایی است. هر ۸۰۰ گرم بادام هندی در این سایت با قیمت یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان به فروش می رسد. لازم به ذکر است که در شیرینی فروشی ها قیمت هرکیلو بادام هندی یک میلیون و ۲۵۹ هزار تومان است.

بادام درختی

بادام درختی، یکی دیگر از انواع آجیل است که طرفداران بسیاری دارد. بادام درختی هم مزه شور آن و هم ساده، طعم بسیار لذیذی دارد و یکی از پایه های اصلی و مهم در ظرف آجیل است. شاید برایتان باورش سخت باشد که بدانید، قیمت هر نیم کیلو بادام درختی در یکی از سایت های فروش کالا مبلغ ۷۰۴ هزار تومان است. پس اگر شخصی بخواهد یک کیلو بادام درختی تهیه کند باید مبلغ یک میلیون و ۴۰۸ هزار تومان پول پرداخت کند. باید گفت که تا این قسمت از گزارش، پر کردن ظرف آجیل اندازه نصف حقوق یک کارمند شده است و در ادامه متوجه خواهید شد که با اضافه شدن قیمت های دیگر آجیل ها، شاید تمام حقوق یک کارمند از بین برود. بادام درختی در بازار آزاد ۹۵۰ هزار تومان به ازای هرکیلو قیمت دارد.

مغز فندق

فندق را می توان یکی دیگر از انواع آجیل دانست که در ظرف آجیل قرار می گیرد. شاید کم تر کسی پیدا شود که در این میان این همه مغزهای خوشمزه، فندق را از ظرف آجیل بردارد. هر کیلو مغز فندق شور در بازار یک میلیون و ۷۹۰ هزار تومان به فروش می رسد. این قیمت ها درحالی است که قیمت این محصول در بازار و شیرنی فروشی ها به ازای هر کیلو مبلغ ۹۸۰ هزار تومان است.

بررسی ها نشان می دهد که اگر کسی بخواهد از سایت ها خرید خود را انجام دهد و ظرف آجیل خود را پر کند و از این ۴ مغز اصلی استفاده کند باید مبلغ ۶ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان هزینه کند. با این حساب از حقوق یک کارمند که ماهی ۸ میلیون دریافت می کند مبلغ یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان باقی می ماند اما اگر بخواهید همین مقدار آجیل را از بازار و از مغازه ها تهیه کنید باید مبلغ ۳ میلیون و ۷۳۴ هزار تومان پول پرداخت کنید که بازهم مبلغ بسیار بالایی است.

مغز-گردو

اما یکی دیگر از انواع آجیل که در ظرف آجیل ریخته نمی شود و اکثرا با صبحانه مصرف می شود گردو است. در همین سایت که قیمت آجیل را در آن بررسی کردیم، قیمت مغز گردو برای بسته بندی تقریبی ۲ کیلو گرم مبلغ یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است. یعنی باید اشاره کرد که هر کیلو مغز گردو ۸۲۵ هزار تومان قیمت دارد. این درصورتی است که در بازار آزاد هر کیلو مغز گردو درجه یک ۲۷۹ هزار تومان به فروش می رسد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید