عربستان سعودی در حال ولخرجی‌های عظیم در ساختمان سازی است؛ از ایجاد جزایر خصوصی، هتل‌های مجلل، پارک‌های موضوعی، بنادر کروز گرفته تا یک پیست اسکی در صحرا؛ سولی که پیش می‌آید این است که اگر آن را بسازند، آیا اصلا گردشگری دارد؟

خرید لاکچری و  ۸۰۰ میلیارد دلاری پادشاه عربستان غوغا به پا کرد!

به گزارش سلام نو به نقل از روزنو، تصور قبلی از عربستان سعودی به عنوان یک مقصد سفر هر چه باشد، در شرف بازسازی اساسی است؛ برای مثال، «Sindalah» را تصور کنید، یک استراحتگاه جزیره‌ای خصوصی ۷ ستاره با سه استراحتگاه فوق‌العاده لوکس، ۳۸ رستوران سطح بالا و چندین اسکله تفریحی برای قایق‌های تفریحی.

جزئیات ولخرجی لاکچری و ۸۰۰ میلیارد دلاری بن‌سلمان

یا «Qiddiya»، شهری آینده‌نگر با ۶۰۰۰۰۰ نفر که از کف صحرا برمی‌خیزد و به ورزش‌ و بازی اختصاص دارد.

جزئیات ولخرجی لاکچری و ۸۰۰ میلیارد دلاری بن‌سلمان

در مورد «Trojena»، باید گفت که یک پیست اسکی است که بر فراز صحرایی مرتفع ساخته شده‌است.

جزئیات ولخرجی لاکچری و ۸۰۰ میلیارد دلاری بن‌سلمان

پروژه دریای سرخ بن‌سلمان همچنین منظره‌ای وسیع از ۵۰ استراحتگاه مجلل و ۸۰۰۰ اتاق در قالبت هتل‌های مختلف است که در ۲۲ جزیره در مجمع‌الجزایری به سبک مالدیو پراکنده شده‌است که کاملاً از انرژی باد و خورشید تغذیه می‌شود.

جزئیات ولخرجی لاکچری و ۸۰۰ میلیارد دلاری بن‌سلمان

همچنین «The Rig»، یک پارک موضوعی ماجراجویانه ۵ میلیارد دلاری که بر روی یک سکوی نفتی فراساحل، در دست ساخت است.

جزئیات ولخرجی لاکچری و ۸۰۰ میلیارد دلاری بن‌سلمان

علاوه بر این، عربستان سعودی که اخیراً یک کشتی ۳۰۰ میلیون دلاری خریده است، خود را به عنوان مقصد سفرهای دریایی معرفی کرده است. در سرتاسر پادشاهی، جاده‌های جدید، فرودگاه‌ها، زمین‌های گلف و پایانه‌های کروز از روی شن‌ها برخاسته‌اند. نقشه عربستان سعودی دوباره ترسیم می‌شود.

در واقع، تجسم وسعت تحول فیزیکی عربستان سعودی اغلب دشوار است. برخی از برجسته‌ترین پروژه‌های در حال انجام از جمله «Sindalah»، جزیره خصوصی ۷ ستاره، «Trojena» و پیست اسکی در صحرا در NEOM، منطقه‌ای با ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار در شمال غربی عربستان سعودی قرار دارند.

نئوم چگونه متولد شد؟

ایده نئوم که اکثر آن توسط صندوق سرمایه‌گذاری عمومی ۷۰۰ میلیارد دلاری پادشاهی تأمین می‌شود، از چشم‌انداز ۲۰۳۰، برنامه بزرگ عربستان سعودی برای توقف اتکای تاریخی خود به نفت و تنوع بخشیدن به اقتصادش، متولد شد.

هنگامی که برای اولین بار این طرح در سال ۲۰۱۶ اعلام شد، اهداف پادشاهی تخیلی به نظر می‌رسید؛ تنها در ۱۴ سال هر سال ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده خارجی و داخلی را جذب کنید و سهم گردشگری از اقتصاد را از حدود ۳٪ به ۱۰٪ افزایش دهید.

از زمانی که درهای عربستان سعودی به بازار مسافرت بین‌المللی باز شده‌است، این بلندپروازی‌ها به گونه‌ای واقعی به نظر می‌رسد؛ کارولین برمنر، رئیس تحقیقات سفر و گردشگری در «Euromonitor International» می‌گوید: «ما شاهد برنامه‌های بسیار بلندپروازانه و حجم عظیمی از توسعه هستیم. میلیاردها و در نهایت تریلیون‌ها دلار در زیرساخت‌ها و در تنوع بخشیدن به اقتصاد سرمایه گذاری می‌شود. شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) تخمین زده است که پادشاهی قبلاً ۸۰۰ میلیارد دلار هزینه کرده است و این شامل حجم عظیم سرمایه گذاری های خارجی نمی‌شود.»

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید