سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به چشم پوشی غرب نسبت به کشتار جمعی مردم غزه، سلاخی کودکان و زنان و بازگذاشتن دست صهیونیست‌ها برای کشتار جمعی فلسطینیان، گفت: جهانیان نظاره‌گر افول و فروپاشی اخلاقی غرب در قاب دردآور و تأثر برانگیز غزه هستند.

کنعانی: جهان نظاره‌گر افول اخلاقی غرب در قاب دردآور غزه است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: آمریکا و اروپا چند دهه‌ متمادی است که از «ارزش‌های جهان شمول» خود، که به زعم آنها بر ارزش‌های دیگر جوامع انسانی جهان برتری دارند، سخن رانده و با همه توان تلاش کرده اند جهان را به این باور برسانند که پذیرش این ارزش ها ضرورتی اجتناب ناپذیر است و تنها با جهان شمول شدن آنهاست که دنیا مکان امن تر و بهتری برای زندگی ابناء بشر خواهد بود.

وی گفت: گذشته از کارنامه سیاه عملکرد آمریکا و اغلب بازیگران مدعی اروپایی در مناطق مختلف جغرافیایی در قرنهای گذشته -که سیاهی آن با هیچ ترفند و رنگی و نیز با بزرگ نمایی ارزش‌های کاذب، از حافظه تاریخ و خاطره بشری پاک نخواهد شد مناطقی مانند غرب آسیا و شمال آفریقا که خود قربانی رفتارهای بدوی این مدعیان توسعه طلب در قرون گذشته بوده اند، در طول حدود دو دهه گذشته نیز با تحمل خسارات سنگین مادی و معنوی ناشی از چند جنگ خانمانسوز، ماهیت حقیقی این به اصطلاح ارزش‌ها را با همه وجود و با خون و گوشت و پوست و استخوان خود و بهترین عزیزان شان درک کرده‌اند.

کنعانی ادامه داد: اکنون و در قرن بیست و یکم، نه فقط ملتهای مناطق جغرافیایی گفته شده، بلکه همه جهانیان با چهره حقیقی مدعیان این ارزشها و عناصر شکل دهنده ارزش‌های تولیدی آنان آشنا می‌شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: قریب به ۴ ماه است که محاصره کامل همراه با جرم و جنایت علیه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار انسان در یک زندان بدون سقف به نام باریکه غزه، کشتار گسترده زنان و کودکان، جلوگیری از دسترسی مجروحان به دارو، جنایات جنگی و نسل‌کُشی فلسطینیان توسط رژیم اسرائیل، مورد تأیید و تشویق تولیدکنندگان و مروّجان ارزش های آمریکایی اروپایی قرار دارد.

وی بیان کرد: در تازه ترین اقدام، تعدادی از کشورهای غربی مدعی همین ارزش‌ها، اندک کمک های به ظاهر انسان‌دوستانه خود به آوارگان و ساکنین فلسطین را که توسط نهاد بین‌المللی «آنروا» صورت می‌گرفت، به بهانه‌های واهی متوقف کردند تا راه را برای سرعت بخشیدن به عملیات کوچاندن اجباری فلسطینیان از غزه و کرانه غربی هموارتر کنند.

کنعانی افزود: براستی که آمریکا و اروپا در ۴ ماه اخیر از زمان آغاز بحران غزه تاکنون، در شناساندن و گسترش ارزش‌های مورد نظر خود، بسیار موفق عمل کرده اند! برغم برخی شعارها و نمایش‌های انساندوستانه، اما چشم پوشی عملی آنان نسبت به کشتار جمعی مردم غزه، سلاخی کودکان و زنان، بازگذاشتن دست صهیونیست‌ها برای کشتار جمعی فلسطینیان از طریق گرسنگی دادن و تشدید آوارگی، توقف کمک های حداقلی انسان‌دوستانه در عین گسترش صدور تسلیحات و تجهیزات نظامی و ابزارهای کشتار جمعی برای رژیم اشغالگر و متهم به ارتکاب جنایتِ نسل‌کُشی، جلوه‌های دهشتناکی از درخشش ارزش‌های آمریکایی اروپایی پیش چشم جهانیان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: جهانیان نظاره‌گر افول و فروپاشی اخلاقی غرب در قاب دردآور و تأثر برانگیز غزه هستند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید