مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین به لزوم احیای زمان جمع‌آوری زباله‌ها راس ساعت ۹ شب گفت: باید در راستای کاهش زباله حرکت کنیم. باید در فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی همه دستگاه‌ها در چارچوب مسئولیت و وظیفه شان عمل کنند تا آراستگی به چهره شهر بازگردد.

حداقل حقوق این کارمندان در سال آینده ۱۲ تا ۱۶ میلیون می شود؟
به گزارش سلام نو، به طبق منابع مصوب لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، میانگین رشد حقوق کارمندان دولت و حقوق بازنشستگان در سال آینده تقریباً ۲۰ درصد خواهد بود.

آیین امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت دادگستری و سازمان مدیریت پسماند با هدف مقابله با زباله‌گردی و پیشگیری از به‌کارگیری کودکان کار در مراسمی با حضور عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزارت دادگستری و رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در سالن کنفرانس این سازمان در منطقه صالح‌آباد پایتخت برگزار شد.

رضا محمدی ضمن انتقاد از فراهم شدن بستر قانونی ایجاد واحدهای ضایعاتی با صدور مجوز برای این واحدها در درگاه ملی مجوزها توسط وزارت اقتصاد گفت: متولیان اصلی زباله‌گردی، واحدهای ضایعاتی هستند که از درگاه ملی مجوزها، مجوز گرفته‌اند و باید تمام مجوزهای صادرشده برای این واحدها ابطال شود.

وی همچنین به اصلاح قرارداد با پیمانکارهای حوزه جمع‌آوری پسماند و رفت و روب معابر و اجرای طرح جامع تنظیف شهر تهران و همچنین راه‌اندازی اپلیکیشن نوماند اشاره کرد و گفت: امروز بستر در حوزه رفت و روب و تفکیک از مبدا و نگهداشت شهر فراهم شده است تا اقدامات را رسانه‌ای کنیم. پدیده شوم زباله گردی در شهر داریم و نه تنها در تهران بلکه مشکل کشور است و برای مقابله با این پدیده کارهایی را پیش‌بینی کردیم.

وی افزود: نخستین کار ایجاد فضایی است که زباله گردی صرفه اقتصادی نداشته باشد. برای تحقق این امر شرایط قراردادها باید اصلاح می‌شد. به طور مثال در هر منطقه در حوزه پسماند رقابت بین پیمانکاران ایجاد کردیم تا اینکه از صرفه اقتصادی بهره‌مند شوند. بنابراین ذینفع واحد تعریف کردیم و یک پیمانکار از ابتدا یعنی تولید در منزل و جمع آوری و پردازش و.... تعیین کردیم که در این حوزه پاسخگو هم باشند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: امروز ۱۴ پیمانکار در این حوزه فعال هستند و تجهیزات و ابزار فراهم شده است. همچنین تفکیک زباله‌ها در ایستگاه میانی و پایانی هم در اختیار پیمانکار است و قطعا با این اقدامات زباله‌گردی به حداقل می‌رسد. البته شهروندان هم باید مشارکت کنند.

نظری همچنین خاطرنشان کرد: موضوع دوم ایجاد فضای ناامن برای مافیای زباله‌گردی است. این حوزه خارج از اختیارات شهرداری است. بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در سال گردش مالی دارند و نیاز است حاکمیت به آن ورود کند. تا فضای مافیای زباله‌گردی ناامن شود. ما به عنوان ضابط قضایی باشیم تا بتوانیم با مافیا در این حوزه برخورد جدی شود.

وی بیان کرد: مافیا با نیروهای ارزان و عمدتا کودکان کار استفاده می‌کند و دغدغه برخورد نیروی انتظامی و شهرداری ندارند و هر روز پایشان را فراتر می‌گذارند و از فضای امنی که در شهر دارند سوءاستفاده می‌کنند. بنابراین حضور حاکمیت ضرورت دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین به لزوم احیای زمان جمع‌آوری زباله‌ها راس ساعت ۹ شب گفت: باید در راستای کاهش زباله حرکت کنیم. باید در فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی همه دستگاه‌ها در چارچوب مسئولیت و وظیفه شان عمل کنند تا آراستگی به چهره شهر بازگردد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس قراردادهای اصلاح‌شده برای پیمانکاران رسمی حوزه پسماند و رفت و روب معابر، قرار است که حقوق ماهانه پاکبان‌ها در سال آینده براساس سنوات شغلی به ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان برسد. بنابراین ضمن اعلام این نکته که شهر تهران ۵ هزار پاکبان کم دارد، از همه افراد علاقمند دعوت می‌کنیم که در صورت تمایل به این شغل شریف روی بیاورند و بدانند که از امروز به بعد براساس طرح جامع تنظیف شهر تهران، حقوق و مزایای خوبی در انتظار آنها خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: خانم‌ها را در بخش پاکبانی به‌کار نمی‌گیریم، ولی در حوزه طرح تومان یعنی جمع‌آوری زباله‌های خشک از درب منازل، از حضور بانوان به عنوان راننده یا کمک راننده استقبال می‌کنیم و از خانم‌ها به‌خصوص زنان سرپرست خانوار درخواست می‌کنیم که در صورت تمایل به فعالیت در این زمینه، خود را به پیمانکاران طرح نوماند معرفی کنند.

گفتنی است، در پایان این مراسم، تفاهمنامه همکاری میان وزارت دادگستری و سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با هدف مقابله با زباله‌گردی و پیشگیری از به‌کارگیری کودکان کار در این حوزه، به امضای مدیران حاضر در جلسه رسید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید