طرز تهیه دمنوش خاکشیر که خواص فراوانی دارد در این مطلب آمده است.

بهترین راه حل درمان اسهال و دل پیچه در خانه

به گزارش رکنا، دمنوش خاکشیر یکی از انواع دمنوش‌های خوشمزه و لذیذ است که علاوه بر عطر و طعم فوق العاده آن خاصیت درمانی دارد و خیلی راحت درست می‌شود این دمنوش خوش طعم طرفداران زیادی دارد و از آن می‌توانید برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دمنوش خاکشیر در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم مقدار مواد

خاکشیر 2 قاشق غذا خوری

نبات یک تکه کوچک

چای خشک برای دم کردن یک پیمانه

آب جوش برای دم کردن چای به مقدار لازم

طرز تهیه دمنوش خاکشیر

مرحله ۱: تفت دادن خاکشیر

ابتدا مقداری خاکشیر را داخل یک تابه بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید، با یک قاشق خاکشیر را مدام هم بزنید تا همه قسمت‌های آن خوب تفت داده شود، باید بعد از تفت دادن عطر خاکشیر خوب پخش شود و رنگ آن کم کم تغییر کند و تیره شود.

مرحله ۲: ریختن چای و آب جوش در قوری

وقتی رنگ خاکشیر تغییر کرد و کمی تیره‌تر شد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، بعد از آن مقداری چای با کیفیت و مرغوب ایرانی را داخل یک قوری بریزید، روی آن آب جوش بگیرید تا قوری پر شود، مقدار چای بستگی به اندازه قوری دارد.

مرحله ۳: قرار دادن قوری روی حرارت غیر مستقیم و دم کردن چای

سپس قوری را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا چای دم بکشد و غلیظ شود معمولاً چایی‌های مختلف بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا خوب دم بکشند و عطر آن‌ها پخش شود بعد از آن مقداری نبات ساده یا زعفرانی را با سلیقه خودتان داخل یک فنجان بریزید،

مرحله ۴: قرار دادن نبات در فنجان و ریختن چای و خاکشیر روی آن

بهتر است که از نبات زعفرانی استفاده کنید و داخل فنجان قرار دهید، سپس چای را که خوب دم کشیده و غلیظ شده است روی نبات بریزید با قاشق کمی هم بزنید، بعد از آن خاکشیر تفت داده شده را در فنجان بریزید، با چای هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۵: سرو کردن دمنوش خاکشیر

وقتی که خاکشیر کاملا در چای مخلوط شد و عطر آن در چای پخش شد، دمنوش خاکشیر را به عنوان یک دمنوش مقوی و خوش طعم و مناسب که برای درمان انواع دل دردها به خصوص دلپیچه و اسهال بسیار مناسب است و خاصیت درمانی دارد، سرو کنید.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید