در این مطلب فوت‌های کوزه گری را برای تهیه قهوه سرد آورده ایم که در ادامه خواهید خواند.

طرز تهیه ۷ قهوه سرد خوشمزه + عکس

به گزارش سلام نو، وقتی هوا گرم می‌شود هیچ چیز مانندِ آیسد کافی یا قهوه سرد حال آدم را جا نمی‌آورد. می‌تونیم خیلی راحت قهوه یا اسپرسو را روی یخ بریزیم و تمام. اما اگر به طعم‌های جذاب‌تر فکر می‌کنید در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه قهوه‌ های سرد مثل کلدبرو نرم و دوست‌داشتنی یا آیس کافی تایلندی شیرین و غلیظ یا کافی ژلی جذاب را بررسی کنیم.

   برای داشتن تعادل طعمی بهتر در قهوه سرد: نسبت قهوه و آب را ۱ به ۴ در نظر بگیرید. یعنی ۴ فنجان آب برای یک فنجان پودر قهوه که به صورت درشت آسیاب شده است.

    برای سرو قهوه‌های سرد بهتر است به جای یخ معمولی از قهوه یخی استفاده کنیم. یعنی اسپرسو یا کلدبرو را داخل قالب یخ ریخته و بگذاریم منجمد شود. اینطوری نوشیدنی‌مان آبکی نمی‌شود.

قهوه سرد کلدبرو

درست است که با ریختن قهوه یا اسپرسو روی یخ راحت و سریع یک آیس کافی درست می‌کنیم. ولی نرمی، لطافت و طعم کلدبرو چیز دیگری است.

قهوه سرد کلدبرو

آیس کافی تایلندی

استفاده از شیر عسلی در کنار غلظت، طعم نسبتا شیرینی به این قهوه می‌دهد. شیر عسلی و قهوه‌ای که برای آیس کافی تایلندی استفاده می‌کنیم هردو غلظت بالایی دارند به همین دلیل بهتر است این نوشیدنی را با تکه‌های یخ معمولی سرو کنیم تا بافت غلیظ مواد اولیه به آرامی با یخ و آب ترکیب شده و عطر و طعم بی نظیری را ایجاد کند.

آیس کافی تایلندی

فراپاچینو خانگی

فراپاچینو از آن نوشیدنی‌هایی بوده که دیوانه‌وار خوشمزه است!! فراپاچینو را می‌توانید در خانه با ترکیب اسپرسو، شیر، شکر و یخ آماده کنید.

فراپاچینو خانگی

آفوگاتو

آفوگاتو بیشتر دسر قهوه‌ است تا قهوه سرد. هم گرم است و هم سرد. هم تلخ است و هم شیرین. آفوگاتو ترکیب اسپرسو و بستنی وانیل است. بهتر است از قبل فنجان سرو و بستنی را داخل فریزر گذاشته تا کاملا سرد شوند سپس اسپرسو را روی بستنی بریزیم.

آفوگاتو

کافی ژلی

کافی ژلی از ترکیب ژله قهوه، آیس کافی و خامه زده شده تهیه می‎شود. برای وقت هایی که تازه از بیرون آمدید خانه و دل تان یک دسر خنک می‌خواهد؛ کافی ژلی که از قبل آماده کردید را از یخچال دربیاورید و نوش جان کنید.

کافی ژلی

شیک پروتئین قهوه و شکلات

با این رسپی، قهوه سرد را به یک میان وعده یا حتی یک وعده اصلی تغییر می‌دهید. شیک پروتئین و قهوه ترکیب: اسپرسو (یا قهوه غلیظ)، بستنی، شیر پرچرب، سس شکلات و پودر پروتئین شکلاتی است. می‌توانیم با اضافه کردن یک عدد موز به ترکیب یک اسموتی پرانرژی درست کنیم.

شیک پروتئین قهوه و شکلات

آیس کاپوچینو

حس لطافت و خنکی را از این قهوه دریافت می‌کنید. برای درست کردن آیس کاپوچینو از ترکیب قهوه، شیر سرد، فوم سرد، پودر کاکائو، وانیل و دارچین استفاده می‌کنیم. فوم سرد برای تزئین انواع قهوه سرد کاربرد دارد. برای آماده کردن فوم سرد شیر، شیر سرد را داخل فرنچ پرس ریخته و اهرم صافی را بالا و پایین می‌کنیم تا روی شیر، فوم سرد ایجاد شود.

آیس کاپوچینو

قهوه دالگونا

قهوه دالگونا یا دالگونا کافی در روزهای قرنطینه کرونا معرفی شد. برای درست کردن دالگونا به نسکافه (قهوه فوری)، شکر، شیر و یخ احتیاج داریم.

قهوه دالگونا

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید