۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 55493394

انجام مراقبت‌هایی برای زیبایی به جذابیت کمک شایانی می‌کند همراه باشید تا بدانیم هایفوتراپی چیست.

هایفوتراپی چیست؟

به گزارش سلام نو مانند بسیاری از درمان‌های مبتنی بر انرژی، هدف هایفوتراپی (High-intensity focused ultrasound) این است که کمی آسیب کنترل‌شده به کلاژن پوست شما وارد کند. برای انجام این کار، هایفوتراپی امواج انرژی صوتی خود را به یک نقطه محدود می‌کند.

این امواج مانند لیزر به سطح پوست برخورد نمی‌کنند، بلکه یک نقطه از پیش تعیین شده تا ۴.۵ میلی‌متر در زیر سطح پوست برخورد می‌کند.

هدف هر تکانه‌ی هایفوتراپی این است که به عمق پوست ضربه بزند تا کلاژن را منقبض کند و در چند ماه آینده تشکیل کلاژن و الاستین جدید را تحریک کند که باعث سفت شدن بیشتر پوست می‌شود.

این فرایند می‌تواند این کار را در اعماق مختلف (۱.۵ میلی‌متر، ۳ میلی‌متر و ۴.۵ میلی‌متر) زیر سطح برای سفت شدن بیشتر انجام دهد.

در ۴.۵ میلی‌متر زیر سطح پوست، هایفوتراپی می‌تواند به سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی (SMAS) برسد. سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی لایه‌ای از بافت عضلانی در صورت است که جراحان هنگام انجام لیفت صورت آن را دست‌کاری می‌کنند.

عوارض هایفوتراپی چیست

هایفوتراپی یک روش درمانی برای جوانسازی و کشیدن پوست با امواج فراصوت است.

هر بیمار و شرایط و آناتومی خاص خود را دارد، اما به طور خلاصه روش هایفوتراپی تقریباً روی همه جواب می‌دهد.

این یک گزینه‌ی خوب برای افرادی با سن متوسط، افتادگی پوست و یا ران‌هایی است که خواهان سفت شدن و جوانسازی کلی پوست هستند، بنابراین پس از استفاده از این روش صورت به طور کلی برجسته و صاف به نظر می‌رسد.

هایفوتراپی چیست؟

از آن‌جایی که هایفوتراپی یک درمان یک‌باره است و نتایج آن می‌تواند حدود ۱۸ ماه دوام داشته باشد، اگر مطمئن نیستید که تزریقات برای شما مناسب است یا نمی‌خواهید کاری را با یک دوره انجام دهید، ممکن است اولین اقدام خوب برای اصلاحات باشد.

برای بدن، هایفوتراپی را می‌توان برای هدف قرار دادن لایه چربی و از بین بردن سلول‌های چربی استفاده کرد، بنابراین برای کانتورینگ بدن بعد از بارداری یا برای استفاده در چربی شکم، بال‌های بینگو، ران‌ها و زیر باسن ایدئال است.

پزشکان و بیماران آن را دوست دارند زیرا هم برای کاهش سایز و هم برای کاهش چربی مؤثر است و در عین حال پوست را سفت می‌کند.

عوارض هایفوتراپی زیاد نبوده و در عرض چند روز از بین می‌رود. در حین عمل هایفو ممکن است، کمی درد حس شود. در برخی افراد با هر پالس الکتریکی احساسی شبیه به وارد شدن خار در پوست تجربه می‌شود.

اگر نگران درد هستید، حتما پیش از عمل با پزشک خود مطرح کنید. ممکن است، پزشک قبل از شروع هایفو مصرف استامینوفن یا داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن را پیشنهاد دهد.

بلافاصله بعد از درمان ممکن است، قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید. این عارضه پس از چند ساعت به طور کامل برطرف می‌شود.

در برخی افراد احساس سوزن سوزن شدن برای چند هفته ادامه خواهد داشت.

هایفوتراپی روش درمانی بسیار ایمنی شمرده می‌شود اما در صورتی که توسط متخصصین کارآزموده و مجرب انجام شود. مثل تمامی روش‌های درمانی، مهارت پزشک یا تکنسین اهمیت بسیار زیادی در جلوگیری از ایجاد عوارض جانبی و افزایش اثر گذاری درمان دارد.

بهترین ویژگی‌ این روش درمانی این است که بعد از اتمام جلسه، شما قادر خواهید بود که بلافاصله کلینیک را ترک کرده و به انجام فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپردازید.

کمی قرمزی یا تورم بعد از درمان طبیعی است و باید طی چند ساعت برطرف شود. حس خفیف سوزن سوزن شدن نیز ممکن است طی چند هفته باقی بماند. البته در حدی نیست که شما را اذیت کند.

در موارد نادر، کبودی یا بی‌حسی موقت محل انجام درمان مشاهده شده است. این دست عوارض جانبی نیز معمولاً طی چند هفته از بین می‌روند.

هایفوتراپی چیست؟

چه کسانی نباید هایفو انجام دهند

استنت های فلزی در صورت یا گردن (ایمپلنت های دندان)

وجود استنت‌های فلزی در بدن فرد زیباجو باعث ایجاد درد شدید شده که با تمهیداتی نظیر حائل گذاشتن مثل پد بین استنت فلزی و صورت فرد در موارد خاص قابل اجرا می باشد.

استفاده از ضربان سازها

بیمارانی که از ضربانسازها یا سایر دستگاه های الکترونیکی مشابه در داخل بدن استفاده می کنند مثل بیماران قلبی از جمله کسانی هستند که نباید هایفو انجام دهند.

افرادی که شیمی درمانی کرده اند

امواج هایفو می تواند برای این افراد خطرناک باشد پس بهتر است قبل از هایفو با یک پزشک متخصص مشورت کنند.

پوست خیلی خشک

افرادی که پوستشان خشک است از سه روز قبل از درمان با هایفو از مرطوب کننده استفاده کنند

درمان روآکتون (Roaccutane) در سال گذشته

مصرف داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی (کورتیکواستروئیدها)

داروهای سرکوب کننده ایمنی داروهایی هستند که امروزه برای درمان بسیاری از بیماریها خصوصا داروهای خود ایمنی به کار میروند. مثل تمام داروهای دیگر این دسته دارویی نیز علاوه بر خواص عوارضی نیز دارد.

به همین خاطر توصیه میشود کسانی که داروهای کورتیکواستروئید مصرف میکنند تا بعد از پایان دوره درمانی خود از هایفو استفاده نکنند.

هایفوتراپی چیست؟

افراد دارای دیابت

دیابت در دراز مدت باعث آسیب به رگ‌های کوچک (میکرووسکولار) میشود. تکنولوژی هایفو با آسیبهای کنترل شده به پوست به بهتر شدن آن کمک میکند اما اگر رگها خود آسیب دیده باشند میتواند باعث کبودی پوست شود.

کم کار بودن تیروئید

تیروئید یکی از اصلی‌ترین ارگان‌های بدن است که با تولید هورمون‌ها به متابولیسم بدن کمک میکند. از آنجایی که عدم تعادل هورمون‌های تیروئیدی باعث آسیبهای مثل خشکی پوست میشود در نتیجه در این موارد توصیه میشود بعد از درمان دارویی هایپوتیروئیدی به فکر استفاده از تکنولوژی هایفو باشیم.

تزریق بوتاکس یا ژل(در ناحیه های مختلف صورت به جز لب ها)

هایفو با تحریک عضلات و لایه درم پوست به صاف شدن و پر شدن چروک کمک میکند اگر ما از پیش با استفاده از بوتاکس عضلات را فلج کرده باشیم شاید آن پاسخ دلخواه و مطلوب خود را نتوانیم دریافت کنیم. البته این موارد هرکدام طول اثر خاص خود را دارد و به عنوان مثال در بوتاکس بعد از چند ماه (سه ماه) میتوان از هایفو استفاده کرد.

عمل لیزر یا IPL در یک ماه گذشته

خانم های باردار یا شیرده

تکنولوژی هایفو عمق نفوذ بسیار کمی دارد و برای مادرباردار و جنین بی ضرر است اما هنوز هیچ تحقیق طولانی مدتی بر اثرات هایفو بر مادر باردار و جنین اثباتی بر ایمن بودن یا مضر بودن آن نکرده و برای احتیاط توصیه میشود که مادران باردار استفاده از هایفو را تا بعد از پایان بارداری به تعویق بیاندازند.

هایفوتراپی چیست؟

ایمپلنت‌های دائمی پوستی

صورت دارای کاشت طلا(پرکننده داخلی)

همانطور که چند خط قبل نیز ذکر کردیم هایفو با آسیبهای بسیار جزئی کنترل شده به بهتر شدن چین و چروکهای پوستی کمک میکند و در موارد ایمپلنت دائم یا کاشت طلا ممکن است که هایفو به این امپلنتها آسیب بزند و باعث آسیب به پوست اطراف آن نیز شود.

مصرف داروهای رقیق کننده خون

بعد از بسیاری از مشکلات قلبی یا مشکلات لخته خون و موارد مشابه آن استفاده از داروهاییکه مانع از لخته شدن خون شود بسیار حائز اهمیت است. اما این داروهادر مواردی که آسیب به بدن وارد شود احتمال خون ریزی را بیشتر میکند و به همین دلیل تا زمانی که پزشک تایید نکرده باشد یا دوره درمانی داروها تمام نشده باشد بهتر است که از هایفو را روی پوست خود امتحان نکنید.

درمان آنتی ترومبوس، با داروهای رقیق کننده خون (ترومبوس)

موقعیتی که یک لخته در داخل عروق سالم تحت شرایطی خاص ایجاد شود که می‌تواند مانع جریان خون شود. اگر این لخته یا تکه‌ای از آن در بدن شروع به حرکت کند به آن آمبولی گفته می شود)

بیماری فعال سیستماتیک یا پوستی که نیاز به مراقبت دارند

در توضیح این مورد میشود بسیار ساده یک مثال سرما خوردگی را زد که یک بیماری سیستمیک بدن است. نه فقط مشکلات عفونی بلکه مشکلات خود ایمنی یا هر بیماری دیگری که بدن فرد را به طور سیستمیک درگیر کند بهتر است تا بعد از درمان یا کنترل آن هایفو انجام نشود.در توضیح بیماریهای خود ایمنی توجه به این نکته بسیار مهم است که به طور کلی نور باعث شعله ور شدن بیماری میشود و شدت بیماریهای خود ایمنی را افزایش میدهد.

هایفوتراپی چیست؟

خونریزی یا زخم جراحی نشده(فرد دارای زخم پوستی)

پوستی که در حال خونریزی است یا به طور کلی زمانی که فرد از نظر همودینامیک stable نیست میتواند خطر باعث افزایش ریسک آسیبهای ناشی از هایفو شود.

آکنه شدید کیستیک

به طور کلی هر ضایعه پوستی که میتواند یا پوست را آسیب پذیرتر کند. به همین دلیل توصیه میشود با مصرف قرصها و آنتیبیوتیکهای موضعی و سایر درمانهای آکنه یا هر ضایعه پوستی دیگر به کاهش ریسک عوارض هایفو کمک کنید.

هایفوتراپی غبغب

لایه عضلانی SMAS پایه‌ای است که تمام لایه‌های پوستی روی آن قرار می‌گیرد و در عمق ۴.۵ میلی‌متری پوست قرار گرفته است.

امواج اولتراسوند با هدف قرار دادن این لایه به عمق آن نفوذ می‌کنند و نقاط دایره‌ای متحدالمرکزی را به وجود می‌آورند، مرکز این دایره دمایی بالغ بر ۷۰ درجه سانتی‌گراد دارد.

در این درجه حرارت فعل و انفعلات پیچیده‌ای انجام می‌شود که موجب فیبریل عضلانی و در نهایت انقباض، سفتی و افزایش حجم عضلات در صورت و گردن و غبغب می‌شود. این روش، افتادگی و شل شدگی پوست را درمان می‌کند و نتایج آن حدود دو سال ماندگار خواهد بود.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی غبغب این روزها بسیار پرطرفدار شده است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد به‌خصوص با افزایش سن یا افزایش وزن با آن مواجه می‌شوند، چین‌وچروک صورت و شل شدن پوست است.

این چین‌وچروک‌ها معمولاً به دلیل شل شدن پوست یا تجمع چربی در نواحی مختلف صورت از جمله اطراف گردن ایجاد می‌شوند که می‌تواند روی زیبایی و جوانی چهره افراد تاثیر داشته باشد.

در صورت جمع شدن چربی یا شل شدن پوست ناحیه گردن و زیر چانه به آن غبغب گفته می‌شود. غبغب تاثیر زیادی روی ظاهر چهره افراد دارد و می‌تواند روی اعتمادبه‌نفس افراد هم تاثیر داشته باشد.

ولی می‌توان با روش‌های مختلفی همچون تمرینات ورزشی صورت و روش‌های پزشکی غبغب را درمان کرد. یکی از گزینه‌های درمان غبغب، هایفوتراپی غبغب است.

در هایفوتراپی پرتوهای متمرکز اولتراسوند، با ایجاد گرما در لایه‌های زیرین پوست، ضمن تجزیه و حذف سلول‌های چربی اضافی و تحریک کلاژن سازی، باعث جوانسازی و لیفت پوست در ناحیه زیر چانه شده و غبغب را از بین می‌برد.

از اینرو،‌ استفاده از دستگاه هایفو علاوه بر رفع غبغب،‌ موجب جوانسازی و لیفت پوست صورت و گردن نیز میشود.

در روش هایفوتراپی، امواج اولتراسوند به عمق ۴ الی ۴.۵ میلیمتری زیر سطح پوست تابیده میشوند تا با ایجاد گرما و حرارت موجب از بین رفتن چربی اضافی و تحریک کلاژن‌سازی پوست شوند.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی برای لک صورت

هایفوتراپی صورت اساساً یک لیفت صورت غیرجراحی یا درمان سفت کردن پوست صورت غیرتهاجمی است. هایفوتراپی صورت می‌تواند راهی عالی برای کند کردن روند طبیعی پیری باشد و یک درمان ایدئال برای سفت کردن پوست است.

این درمان متمرکز با امواج فراصوت بهتر از لیفت صورت با جراحی است. هایفوتراپی صورت برای درمان چین و چروک‌های صورت و افزایش سطح کلاژن در پوست عالی است. همچنین بهتر از لیفت صورت جراحی است زیرا لیفت صورت جراحی دردناک و پرهزینه است. درمان هایفو بدون درد است، هزینه آن بسیار کمتر از لیفت صورت جراحی است، و هیچ دوره نقاهتی وجود ندارد!

درمان هایفوتراپی از انرژی اولتراسوند برای هدف قرار دادن سلول‌های زیر پوست شما استفاده می‌کند. امواج اولتراسوند سلول‌های پوست را گرم می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. افزایش تولید کلاژن، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می‌بخشد، پوستی سفت‌تر و پوستی محکم‌تر به شما می‌دهد و ظاهر خطوط و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد.

انرژی اولتراسوند در ابتدا برای درمان تومورها استفاده می‌شد. در سال ۲۰۰۸، استفاده از این فناوری اولتراسوند برای اهداف زیبایی آغاز شد. این یکی از معدود روش‌های زیبایی است که توسط FDA تأیید شده است. به عبارت دیگر، کارکرد آن تضمین شده است. این یک جایگزین عالی برای جراحی است! ظاهری جوان‌تر خواهید داشت و پوست شما به مرور زمان بهبود می‌یابد.

هایفوتراپی یکی از روش‌های جوانسازی و ضد پیری است که نسبت به سایر روش‌های پیشین مدرنتر عمل می‌کند این روش بدون هیچ گونه تهاجم و یا جراحتی اقدام به تاثیرگذاری بر روی پوست فرد می‌کند. جالب است بدانید که امروزه هایفوتراپی طرفداران بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد.

هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی برای لک صورت یک روش جدید درمانی است که با استفاده از امواج فراصوت با فرکانس بالا، به عنوان یک درمان غیرتهاجمی برای بهبود مشکلات پوستی مانند لک‌های صورت و بدن به کار می‌رود. در این روش، امواج فراصوت به سمت پوست هدایت شده و باعث تحریک سلول‌های پوستی و تولید کلاژن جدید می‌شود. هایفوتراپی به دلیل عدم نیاز به جراحی و عدم ورود به داخل پوست، به عنوان یک روش درمانی امن و بدون عوارض جانبی شناخته می‌شود. برای درمان لک‌های پوستی، هایفوتراپی می‌تواند به دو روش انجام شود: روش ابتدایی و روش پیشرفته.

در روش ابتدایی، لیزر با فرکانس بالا بر روی لک‌های پوستی تابانده می‌شود و با تحریک سلول‌های پوستی، باعث رفع لک‌ها می‌شود. در روش پیشرفته، ابتدا با استفاده از یک دستگاه اسکنر، ناحیه مورد نظر اسکن شده و سپس لیزر با فرکانس بالا بر روی مناطق بیمار برای بهبود حالت پوستی تابانده می‌شود.

به هر حال در چند مطالعه کوچک، هایفوتراپی به عنوان یک روش مؤثر در بهبود ظاهر لک‌های پوستی شناخته شده است. با این حال، باید توجه داشت که هایفوتراپی لک صورت هنوز در مراحل آزمایشی خود است و نیاز به مطالعات بالینی بیشتری دارد تا بتوان اثرات آن را به صورت قطعی تأیید کرد. در نتیجه، بهتر است قبل از شروع هرگونه روش درمانی برای لک‌های پوستی، با پزشک معالج و متخصص پوست مشورت کنید.

هایفوتراپی چیست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید