لبو یکی از خوراکی های مورد علاقه بسیاری از افراد در فصل زمستان است.

دستور تهیه لبو با شیره انگور + جزئیات

به گزارش سلام نو، لبو یکی از خوراکی‎های مورد علاقه بسیاری از افراد در فصل زمستان است و تهیه لبو با شیره انگور، طعم لذیذی دارد.
یکی از صیفی‌جات زمستانی چغندر قند است که می‌توانید با آن لبو درست کنید و هم از رنگش لذت ببرید هم با اضافه کردن آن به سالاد یا تهیه ترشی با آن طعم‌های متفاوتی را خلق کنید.
در ادامه طرز تهیه لبو با شیره انگور را بررسی خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه لبو با شیره انگور:
لبو ۱ کیلو
آب به میزان لازم

شیره انگور به مقدار لازم

طرز تهیه لبو با شیره انگور
۱. شستن و آماده کردن چغندرها

اولین مرحله از طرز تهیه لبو با شیره انگور درست مثل طرز تهیه لبو با شکر این است که ابتدا ریشه و ساقه چغندر را بردارید. کثیفی سطح را بشویید. پوست خشن و ریشه‌های کوچک را بتراشید و به عبارتی چغندر را کاملا بشویید.

۲. پخت لبو با شیره انگور
اکنون چغندرها را داخل قابلمه بگذارید و به آن ۲ فنجان آب اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت متوسط زیاد به جوش بیاورید. حرارت را تا متوسط کم کنید، در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید چغندرها به مدت یک ساعت و نیم بجوشند تا کاملا بپزند و مایع بسیار کمی در قابلمه بماند.

در نهایت در قابلمه را بردارید و شیره انگور را اضافه کنید و بگذارید ۸ تا ۱۰ دقیقه دیگر بپزد تا مایع شربتی شود. در این مرحله حواستان باشد، چون ممکن است لبو بسوزد.

طرز تهیه لبو با شیره انگور
تهیه و پخت لبو کار ساده‌ای است، اما مزه‌دار کردن آن هم مهم است؛ بنابراین خوب است به نکات زیر هم در هنگام تهیه لبو دقت کنید.

روش‌های مختلف پخت لبو
چغندر را می‌توانید با روش‌های مختلف بپزید. مثلا علاوه بر پخت آن با آب می‌توانید آن را تنوری کنید. طرز تهیه لبو تنوری را می‎‌توانید در کتاب کاله مطالعه کنید. اما برای آشنایی با روش‌های مختلف پخت لبو هم می‌توانید مطلب پخت لبو را مطالعه کنید. البته می‌توانید لبو را با شیره خرما یا نبات هم تهیه کنید.

نحوه سرو و استفاده از لبو
لبو را هم می‌توانید به صورت تنها خرد کنید و برای سرماخوردگی میل کنید، هم می‌توانید با آن از ترشی گرفته تا اسموتی تهیه کنید.

نکات کلی برای خوش رنگ شدن لبو
یکی از نکات مهم در تهیه لبو این است که برای قرمز ماندن لبو هنگام پخت آن را به گونه‌ای بپزید که رنگ خوبی داشته باشد برای این کار اول از همه دقت داشته باشید که نباید پوست چغندر را قبل از پخت بگیرید. البته اضافه کردن مقداری سرکه هم به حفظ رنگ لبو در مرحله پخت کمک می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید