با ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور، بارش برف و باران از ساعات پایانی روز گذشته(جمعه) بیش از ۸ استان کشور را در بر گرفته است.

هشدار هواشناسی برای کشور: هوای سرد در راه است!

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصادآنلاین، آن طور که سازمان هواشناسی اعلام کرده در هفته جاری در اکثر مناطق کشور، دما ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و مردم بیشتر استان‌ها بخصوص استان‌های شمالی و غربی کشور هفته‌ای نسبتاً سرد در پیش خواهند داشت.

بر این اساس «بابک محمودی»، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از آماده‌باش امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۱۰ استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این هشدار، نیروهای امدادی از روز گذشته(جمعه) دراستان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، شمال فارس، جنوب غرب آذربایجان غربی، جنوب و شرق لرستان، غرب و جنوب غرب اصفهان در آماده‌باش کامل بسر می‌برند تا در صورت بروز حوادث، به مردم خدمات لازم را ارائه کنند. محمودی تصریح کرد: امروز نیز علاوه بر این مناطق در نوار غربی آذربایجان غربی، غرب کردستان، ایلام، لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، شمال و شرق خوزستان، غرب اصفهان و شمال کرمانشاه تمام نیروها آماده‌باش هستند.

اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۷ استان

«صادق ضیاییان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود سامانه بارشی پرقدرت به کشور خبر داد اظهار داشت: با ورود این سامانه از اواخر وقت دیروز (جمعه)، بارش‌ها در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان آغاز شده و بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان هفته پیش رو این شرایط در استان‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از اعلام هشدار نارنجی هواشناسی برای ۷ استان خبر داد و گفت: در استان‌های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی، مناطق مرکزی و شمال شرق کشور، بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی شده و احتمال لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی

وی با تأکید بر اینکه احتمال سقوط بهمن در مناطق کوهستانی این استان‌ها وجود دارد، افزود: بارش برف و باران در تمام محورهای شمالی کشور بخصوص کوهین و جیرنده همچنان ادامه‌دار است لذا از مردم می‌خواهیم از تردد در این محورها بپرهیزند. همچنین بارش برف شدید تمام محورهای آذربایجان شرقی و اردبیل، آذربایجان غربی در نیمه شمالی از استان ارومیه تا ماکو را در برگرفته است.

ضیاییان خاطرنشان کرد: از امروز (شنبه) بارش‌ها در غرب کشور و زاگرس مرکزی تشدید می‌شود و نیمه غربی کشور و همین‌طور مناطقی از جنوب و شرق کشور را بارش برف و باران در بر می‌گیرد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: این سامانه بارشی یکشنبه در دامنه‌های زاگرس واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور سبب بارش پراکنده شده و سپس به سمت شرق سواحل دریای خزر و کل نوار شرقی کشور کشیده خواهد شد. همچنین دوشنبه نیز در شمال آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش‌ها ادامه دارد، روز سه‌شنبه هم بارش شمال غرب و غرب سواحل را در بر خواهد گرفت و بتدریج سامانه بارشی از سمت شرق کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان خاطرنشان کرد: هفته جاری در اکثر مناطق کشور، دما ۳ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد و هفته نسبتاً سردی نسبت به هفته گذشته خواهیم داشت. بارش‌های تهران از روز شنبه (۷بهمن) تا سه‌شنبه (۱۰بهمن) بیشتر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید