وقتی ما عرصه را بر جوانان تنگ کنیم آنها نیز به ناچار و برای ایجاد و یا حفظ زندگی و آینده ی خود درگیر مواردی مانند بزهکاری و صرف استعداد در راه خلاف می کنند.

بیکاری و تولید داخلی

عبدالله زمانی تونی، کارشناس مدیریت در یادداشتی نوشت: موضوع مهمی که در این سالها گریبان جامعه را بیش از مسائل دیگر گرفته است موضوع بیکاری ، به خصوص بیکاری جوانان است. بیکاری با آسیب های اجتماعی رابطه مستقیمی دارد،یعنی هر چقدر تعداد بیکاران در جامعه بیشتر باشد آمار جرم ، جنایت و ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش می یابد.

جوانی که سرشار از استعداد ، هنر و مملو از علم و آگاهی است، نباید درگیر پیدا کردن شغل باشد. باید به چنین جوانانی میدان بدهیم و حتی آنها را به پست های مدیریتی نزدیک تر کنیم،چرا که جوانان ذهن خلاق و مبتکرانه ای دارند که میتواند راه گشای مشکلات دیگری از قبیل مشکلات اقتصادی و تورم باشند. اما متاسفانه بارها شاهد از بین رفتن تدریجی انگیزه و استعداد این جوانان بوده ایم.

وقتی ما عرصه را بر جوانان تنگ کنیم آنها نیز به ناچار و برای ایجاد و یا حفظ زندگی و آینده ی خود درگیر مواردی مانند بزهکاری و صرف استعداد در راه خلاف می کنند.

یکی از راه های برای برون رفت از بحران بیکاری این است که مشارکت عمومی در استفاده از کالاهای تولید داخل افزایش یافته و مردم باور کنند که صرفه اصلی و اقتصادی در این است که از اجناس داخلی و تولیدات داخلی استفاده کنند،از طرفی،نیز باید اقدامات عملی از سمت دولت جهت تقویت و توسعه بخش های خصوصی صورت گرفته تا تولید و اشتغال رونق یافته و در نهایت بیکاری ریشه کن شده یا کاهش یابد.

دولت همچنین برای تقویت تولید ملی، از ورود کالای قاچاق جلوگیری کرده و اجازه ندهد مصنوعات خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود، از طریق مبادی رسمی و یا قاچاق وارد کشور شودو بازار را در اختیار بگیرد، زیرا اگر چرخ صنعت تولیدات داخلی از کار بیفتد؛ موجب افزایش بیکاری در جامعه می شود.یکی دیگر از عوامل بیکاری که در جامعه امروزی ما به چشم می خورد ،این است که جوانان  بیکار ما، تاوان بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی را پرداخت می‌کنند، اشخاصی هستند که قدرت مدیریت برای تولید و تجارت را دارند ولی سرمایه لازم را ندارند؛ معمولاً این ها افرادی هستند که از علوم کشاورزی، تجارت و صنعت آگاهی کافی دارند، اما سرمایه مکفی که در این راستا به کار گیرند را ندارند.اینجاست که لزوم حضور و نقش آفرینی بانک های سالم را طلبیده تا به این افراد سرمایه کافی ارائه داده که با آن کسب و کار راه انداخته و با آنها نیز در سود و زیان شریک شوند،این کار هم به نفع جامعه است و هم به نفع بانک، و هم به تامین شغل و انتفاع جوانان منجر می‌شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید