سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: موضوع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه آمده بود و مجلس با آن مخالفت کرد اما وقتی دولت آن را در بودجه آورد و با همسان‌ سازی بازنشستگان گره زده به دلیل اهمیت موضوع همسان‌سازی، مجلس با این مساله موافقت کرد.

سورپرایز ویژه اول هفته ای برای بازنشسته ها | همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این تاریخ

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه گفته می‌شود افزایش مالیات بر ارزش افزوده منجر به تورم خواهد شد استدلال کمیسیون برای موافقت با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده چه بوده است؟»، گفت: اجرای همسان‌سازی برای حقوق بازنشستگان نیازمند منابع پایدار است و تنها منبع پایداری که باعث می‌شد خیال بازنشستگان از اجرای همسان‌سازی راحت باشد، این افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده بود.

وی ادامه داد: دولت هم همسان‌سازی بازنشستگان را به بحث افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده گرده زده بود و در نتیجه مجلس با آن موافقت کرد.

زارع خاطرنشان کرد: مطلع هستید که این موضوع افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در برنامه هفتم توسعه آمده بود و مجلس با آن مخالفت کرد اما وقتی دولت آن را در بودجه آورد و با همسان‌سازی بازنشستگان گره زده به دلیل اهمیت موضوع همسان‌سازی، مجلس با این مساله موافقت کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: اگر بنا باشد مجلس شورای اسلامی افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را از لایحه بودجه حذف کند پولی برای افزایش حقوق و همسان‌سازی بازنشستگان باقی نخواهد ماند.

حمیدرضا حاجی بابایی در جریان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و بررسی پیشنهاد حذف بندی از لایحه بودجه که به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده باز می‌گشت بیان کرد: باید با مردم شفاف صحبت کنیم. ما می‌گوییم که فوق‌العاده کارمندان باید در سال آینده پرداخت شود. پاداش بازنشستگان نیز باید پرداخت گردد. ما دو میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته داریم که تمام افزایش‌های دیده شده برای آنها در سال آینده باید از این محل تامین گردد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما قرار نیست که از مردم پول بگیریم بلکه قرار است از پتروشیمی‌ها، شرکت‌های نفتی و شرکت‌های فولادی مالیات بگیریم و آن را به بازنشستگان بدهیم. مالیات بر ارزش افزوده مشمول کالاهای اساسی نمی‌شود چرا با مردم جور دیگری صحبت می‌کنید.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر این موضوع از لایحه حذف شود نمی‌توانیم منابع پاداش بازنشستگان و افزایش حقوق آنها را تامین کنیم. از سوی دیگر ما افزایش حقوق کارمندان در سال آینده را ۲۰ درصد پیش‌بینی کرده‌ایم. این‌که گفته می‌شود از محل فروش اموال تامین گردد امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: بنده با مردم شفاف صحبت می‌کنم اگر این بند از لایحه حذف شود ما منابعی برای افزایش حقوق و همسان‌سازی بازنشستگان نخواهیم داشت.

در نهایت نمایندگان مجلس با پیشنهاد حذف افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه سال آینده مخالفت کردند و این بند تصویب شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید