نخست وزیر پاکستان با تاکید بر سابقه تاریخی دوستی این کشور با جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران همچنان کشور دوست و برادر پاکستان است.

ایران کشور دوست و برادر پاکستان است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، انوار الحق کاکر طی مصاحبه‌ای با چند شبکه خبری پاکستان اظهار داشت که پاکستان همواره در فراز و نشیب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار همسایه و برادر خود ایران ایستاده و هرگز به ماجراجویی‌ها علیه این کشور ملحق نشده است‌.

وی افزود: پاکستان در گذشته اقداماتی را برای رفع نگرانی‌های امنیتی ایران از جمله استرداد عناصر تروریستی به تهران انجام داده و اکنون نیز امیدواریم با بهره‌گیری از کانال‌های ارتباطی متعدد بین دو کشور به‌ویژه تقویت همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی قادر به مقابله به چالش‌های مشترک در مرزهای خود خواهیم بود.

نخست وزیر دولت موقت پاکستان اظهار داشت که ایران همچنان کشور دوست و برادر ما است و خوشبختانه هیچ تقابل راهبردی یا اختلافات اصولی میان دو همسایه وجود ندارد.

هرگز اسرائیل را به‌عنوان یک‌ کشور به رسمیت نخواهیم شناخت

انوار الحق با تاکید بر موضع پاکستان در حمایت از فلسطین گفت که به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک کشور هیچ توجیه اخلاقی، سیاسی و یا اقتصادی برای پاکستان ندارد و ما بر این رویکرد خود استوار هستیم.

وی افزود: تلاش‌ها برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل از زمان انور سادات در مصر تا معامله قرن (توافقنامه ابراهیم) همگی بی نتیجه ثابت شده است.

وی اقدام برخی از کشورهای عربی در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را مساله داخلی آن کشورها دانست و به‌ زعم خود افزود که ما درباره تصمیم این دولت‌ها و سیاست خارجی آنان ابراز نظر نمی‌کنیم زیرا این کشورها مستقل هستند و مطابق با نیاز خود تصمیم گیری می‌کنند.

انوار الحق کاکر افزود: اما در بحث پاکستان ما هیچ نیازی به وارد شدن به مقوله‌ای که هیچ توجیه اخلاقی، سیاسی و اقتصادی ندارد نمی شویم زیرا از نظر ما به رسمیت شناختن اسرائیل به سود پاکستان نیست.

وی تاکید کرد: موضع پاکستان علیه اسرائیل پابرجا است و ما در پاکستان در این خصوص یک اجماع ملی داریم که هرگز اسرائیل را به‌عنوان یک‌ کشور به رسمیت نخواهیم شناخت.

روابط با هند و افغانستان

نخست وزیر پاکستان درباره روابط با هند نیز گفت که حل مناقشه کشمیر تنها راهکار عادی سازی روابط میان دو کشور است.

وی مدعی شد که عملیات اخیر پاکستان علیه تروریست‌های تجزیه طلب بلوچ یک پیام صریح برای هند است و اینکه تروریست‌های تجزیه طلب بلوچ از سوی بسیاری از نهادهای بین المللی در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دارند.

نخست وزیر پاکستان درباره روابط با افغانستان نیز گفت که نظام این کشور غیرفعال است و کابل اقدام کافی برای پرداختن به نگرانی‌های امنیتی اسلام‌آباد انجام نداده است.

وی هرگونه سازش با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را مردود دانست و افزود: طالبان پاکستانی باید بی قید و شرط تسلیم شوند در غیر این صورت نیروهای مسلح و مردم پاکستان برای ادامه جنگ با تروریست‌ها حتی برای صد سال آینده نیز آمادگی دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید