در راه‌هایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره رو با توجه به علایم از نقاط خط کشی شده، گذرگاه‌های غیر همسطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند.

بیشترین سهم در تصادفات برون شهری از آن چه کسانی است؟

زارع گفت: از مجموع افراد متوفی و مصدومان تصادفات برون شهری در ۱۰ ماه نخست امسال، بیش از ۱۱ درصد آن‌ها را عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان عبدالحسین زارع سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۱۴۷ فقره تصادف برخورد وسایل نقلیه با عابران پیاده در استان به وقوع پیوسته که ۳.۳ درصد این سوانح منجر به فوت و ۷.۸ درصد نیز باعث مصدومیت این افراد شده است.

وی ادامه داد: در راه‌هایی که برای عبور عابران پیاده علائم، تجهیزات و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است عابران مکلفند هنگام عبور از عرض یا طول سواره رو با توجه به علایم از نقاط خط کشی شده، گذرگاه‌های غیر همسطح و مسیرهای ویژه استفاده نمایند.

زارع خاطرنشان کرد: اگر عابران به تکلیف مذکور عمل ننمایند، در صورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به این که تمام مقررات را رعایت نموده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا ایجاد خسارت مادی و بدنی نباشد مسوولیتی نخواهد داشت.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه یادآوری کرد: عابران پیاده هنگام عبور از عرض و یا طول جاده از محل‌های مشخص شده یا مکان‌های دارای امکانات عبور استفاده نمایند و در صورت فقدان این امکانات با احتیاط و بدون عجله از جاده عبور نموده و در شب‌ها برای بهتر دیده شدن لباس‌های رنگ روشن بپوشند .

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید