هر گرم طلای ۱۸عیار در طول یک ماه گذشته رشد ۲۴۰ هزار تومانی را ثبت کرد و قیمت آن به ۲ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید.

افزایش بی سابقه قیمت طلا در بازار

به گزارش سلام نو به نقل از خبر آنلاین، بازار طلا در طول یک ماه گذشته با بازدهی ۹.۷ درصدی همراه بود. هر گرم طلای ۱۸عیار در این بازه زمانی رشد ۲۴۰ هزار تومانی را ثبت کرد و قیمت آن به ۲ میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید.

محمد کشتی‌آرای، رییس اسبق اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره دلایل افزایش قیمت طلا در بازار گفته بود: در هفته‌های گذشته با توجه به تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه، قیمت ارز با افزایش همراه شد. قیمت طلای جهانی نیز رشد پیدا کرد. در نتیجه قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفت و همین موضوع هم باعث شد یک تقاضای کاذب در بازار به وجود آمد.

البته به گفته رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اعلام بانک مرکزی مبنی بر عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران و عرضه سکه جدید با طرحی نو، قیمت طلا کاهشی شد.

اما با این حال، نادر بذرافشان درباره پیش بینی قیمت طلا در آینده تاکید کرده است: با سیاست و اقدامات جدید بانک مرکزی قیمت طلا از اوج خود کاهش پیدا کرد؛ اما هنوز به قیمت‌های ابتدایی اوج نرسیده و نسبت به قیمت‌های قبلی بالاتر است.

به گفته او، برای پیش بینی روند قیمت‌ها در آینده باید به بازار جهانی، عرضه طلا در مرکز مبادله و رویکرد بانک مرکزی توجه داشت.

وی متذکر شده است: هم‌اکنون التهابی در بازار طلا وجود ندارد و بازار روند عادی خود را طی می‌کند، بنابراین امیدواریم ثبات در این بازار ادامه دار باشد و شرایط عرضه نیز به گونه‌ای شکل بگیرد تا متقاضیان بتوانند به راحتی نیاز خود را مرکز مبادله ایران تامین کنند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید