عکسی از دختر جوان تازه‌عروس در حال تخته نرد بازی کرد در زمان قاجار منتشر شد.

عکس پربازدید از تخته نرد باز کردن دختر قاجاری

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین در مجموعۀ «سفر به عصر قاجار» هر بار با چند عکس باکیفیت که از آرشیوهای معتبر تهیه شده‌اند، شما را به تماشای گوشه‌هایی از زندگی مردم ایران در بیش از یک قرن قبل می‌بریم.

این عکس‌ها را می‌توان بارها و بارها تماشا کرد و هر بار چیزهای تازه‌ای در آن‌ها دید؛ از جزییات لباس‌ها و چهره‌ها گرفته تا شکل و شمایل خانه‌ها و خیابان‌ها و هر چیز دیگری که در طول این یک قرن و اندی دچار تغییرات فراوان شده است.

عکس نخست امروز دختر جوانی را در حال بازی نرد نشان می‌دهد؛ لباس‌های نو و تمیز، آرایش صورت، قالی مرغوب زیر پا و دسته‌گل کنار قلیان همگی نشان می‌دهند که دختر جوان احتمالا تازه‌عروس است و شاید این عکس قرار بوده قابی ماندگار از شادترین روزهای زندگی‌اش باشد.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.42.04

عکس دوم گروهی از سربازان را نشان می‌دهد که در یک روز زمستانی در حال عبور از یکی از خیابان‌های تهران هستند. پشت سر سربازان یک مغازۀ خوار و بار فروشی دیده می‌شود که کله‌قندهای ساخت فرنگ را از سر در مغازه آویزان کرده است.

FS-FSA_A.4_2.12.Up.21

عکس سوم دو کارگر با لباس‌های مندرس را نشان می‌دهد که در حال شستشوی پارچه یا دسته‌هایی از الیاف هستند. طبق توضیحی که در آرشیو مربوطه آمده، مکان این عکس شهر اصفهان است.

FS-FSA_A.4_2.12.Up.13

عکس آخر احتمالا در جریان مراسم عروسی عزیزالسلطان (ملیجک دوم) گرفته شده که محبوب‌ترین شخص دربار در نزد ناصرالدین شاه بود. در این عکس به ترتیب از راست به چپ این افراد حضور دارند: میرزا طاهر بصیرالملک (از رجال اهل علم و قلم به دست دربار قاجار)، احمدمیرزا عضدالدوله، محمدتقی میرزا رکن‌الدوله (پسر سوم محمد شاه و پدربزرگ مادر غلامحسین بنان)، عباس‌میرزا ملک‌آرا (پسر دوم محمد شاه)، عبدالصمد میرزا عزالدوله (چهارمین پسر محمد شاه قاجار) و عمیدالدوله.

FS-FSA_A.4_2.12.GN.24.07

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید