طبیعت اطراف تبریز دارای طرفداران بسیاری است. در این مقاله به معرفی برخی از تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز می پردازیم.

بررسی تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

سلام نو _ سرویس گردشگری: در این مقاله به معرفی تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز می پردازیم. اگر قصد گشت و گذار در اطراف طبیعت را دارید، خواندن این مقاله به شما عزیزان پیشنهاد می شود.

معرفی کلی جاذبه های گردشگری اطراف تبریز

تبریز یکی از زیباترین شهر های ایران است. سالانه توریست ها گردشگران بسیاری جهت گشت و گذار در این شهر و بازدید از جاذبه های طبیعی و آثار تاریخی به آن سفر می کنند. بعد از گشت و گذار در شهر تبریز و دیدن جاذبه های گردشگری فوق العاده آن می توانید به بازدید از طبیعت اطراف آن بپردازید. در اطراف تبریز جاذبه های طبیعی بسیاری زیبایی وجود دارد، که بازدید از آنها خالی از لطف نمی باشد. ما در این مقاله قصد معرفی برخی از تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز را داریم. با معرفی این تورها می توانید با تعدادی از جاذبه های طبیعی اطراف تبریز آشنا شوید و به بازدید از آنها بپردازید. روستاهایی که اطراف تبریز واقع شده اند یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری این شهر به حساب می آیند.

به همین علت اکثر تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز، به گشت و گذار در روستا های اطراف این شهر می پردازند. در این مقاله به بررسی تعدادی از روستاهای اطراف تبریز و دیگر جاذبه های گردشگری واقع در اطراف این شهر می پردازیم.

آشنایی با روستای کندوان و یکی از تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

روستای کندوان یکی از مقصد های تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز است که در بین توریست ها و گردشگران از توجه بسیاری برخوردار می باشد. این روستا در دل صخره های کله قندی واقع شده است. به همین علت نام دیگر این روستا، کله قندی می باشد. روستای کندوان یکی از قدیمی ترین روستا های تبریز به حساب می آید. همچنین این جاذبه گردشگری در دامنه های کوه آتش فشانی سهند قرار گرفته است. به همین علت روستای کندوان در محدوده ای کوهستانی قرار دارد. کوهستانی بودن این روستا سبب تشکیل جویبار هایی در سطح شیبدار شده است. طبیعت این روستا بسیار زیبا و دیدنی می باشد. به همین علت سالانه عشایر بسیاری به روستای کندوان کوچ می کنند.

بررسی تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

آشنایی با روستای خشکناب

روستای خشکناب جزو مقصد های تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز می باشد. این روستا زادگاه برخی از شاعران به نام و معروف ایرانی است. سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار یکی از معروف ترین شاعران ایرانی است که روستای خشکناب زادگاه او می باشد. به همین علت روستای خشکناب جزو فرهنگ ارزشمند ایران به حساب می آید. در حال حاضر این روستا دارای جمعیت کمی می باشد. جمعیت کم روستای خشکناب سبب بکر ماندن طبیعت آن شده است. بنابراین این روستا جزو سرسبز ترین و زیباترین روستا های اطراف تبریز است، که امروزه تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز به بازدید از آن می پردازند.

روستای لیقوان، تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

از تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز می توان به سفر به روستای لیقوان اشاره کرد. این روستا جزو پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری اطراف تبریز محسوب می شود. به همین علت سالانه پذیرای توریستان و گردشگران متعددی از سراسر جهان می باشد. این روستا در دره ای زیبا و سرسبز واقع شده است. این دره زیبا و سرسبز واقع در دامنه کوه های سهند می باشد. این روستا دارای آب و هوای خنک و کوهستانی می باشد. به همین علت بهترین زمان برای سفر به آن نیمه اول سال است. در روستای لیقوان چشمه های آب گرم متعددی وجود دارد. این چشمه های آب گرم جزو جاذبه های طبیعی روستای لیقوان محسوب می شوند. در کنار روستای لیقوان، رودخانه مهران رود که یکی از رودخانه های مهم تبریز می باشد، جریان دارد. وجود این رودخانه در روستای لیقوان باعث شده است که این منطقه از لحاظ پوشش گیاهی بسیار غنی باشد. همچنین در این روستا گیاهان دارویی بسیار خاص و کمیابی را می توانید مشاهده کنید.

بررسی تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

معرفی روستای چراغیل

از دیگر مقاصد تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز می توان به روستای زیبا و دیدنی چراغیل اشاره کرد. این روستا جزو قدیمی ترین روستاهای تبریز محسوب می شود. همچنین به عقیده مردمان محلی، قدمت روستای چراغیل به هزاران سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. با مشاهده خانه های سنگی واقع شده در دل کوه، می توان پی به قدمت آن برد. در این روستا می توانید آثار تاریخی متعددی را از دوران حکومت پادشاهان مختلف مشاهده کنید. به همین علت این روستا با عنوان روستای جادویی بین مردم شناخته می شود.

معرفی یکی از پرطرفدارترین تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز

کلیسای سنت استپانوس یکی از پرطرفدارترین مقاصد تور های یک روزه طبیعت گردی اطراف تبریز می باشد. این کلیسا دارای اهمیت بسیاری است و جزو مهم ترین کلیسا های ایران به حساب می آید. نام کلیسای سنت استپانوس برگرفته از یکی از مبلغان مسیحی می باشد. در مجاورت رودخانه ارس می توانید این کلیسای زیبا و تاریخی را مشاهده کنید. این کلیسا به دلیل داشتن جنبه فرهنگی و بنای خاص، جزو مهم ترین مراکز دینی و فرهنگی ارمنیان به حساب می آید. نام این کلیسا را می توانید در فهرست میراث جهانی یونسکو مشاهده کنید. همچنین این اثر تاریخی جزو مهم ترین میراث ملی ایران به حساب می آید و نام آن را در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسانده اند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید