​در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.

خبر خوش برای یارانه بگیران | یارانه نقدی در سال ۱۴۰۳ چقدر زیاد می شود؟
به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دولت یک سری سیاست‌های کمک معیشتی و تشویقی برای مردم دارد که بنا دارد به شکلی بتواند قیمت‌ها را متعادل کند.

وی افزود: یارانه نقدی تا آن زمانی که مصوب شده ادامه پیدا خواهد کرد و حذف نمی‌شود.

مرتضوی در پاسخ به سوالی مبنی برای اینکه آیا شاخص‌های دهک بندی یارانه‌ها بر اساس گردش حساب بوده است گفت: دهک بندی شاخص‌های متعددی دارد و یکی از شاخص‌های آن گردش حساب است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی در مورد میزان افزایش حقوق کارگران بیان کرد: میزان افزایش، گمانه زنی‌ها و پیش داوری است زیرا شورای عالی کار در وزارت تعاون بر اساس اصل سه جانبه گرایی تشکیل می‌شود نمایندگان کارگری، دولت و کارفرمایان در نشست مشترکی با هم تبادل نظر می‌کنند و بر اساس شاخص‌های قانونی در مورد افزایش حقوق کارگران، تصمیم گیری می‌کنند.

وی در مورد اختصاص کالابرگ هم گفت: در بودجه سال آینده یارانه نقدی تا میزانی که مصوب شده حتماً ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی یارانه نقدی حذف نخواهد شد، اما دولت سیاست‌های تشویقی و کمک معیشتی برای مردم دارد و بنا داریم که بتوانیم به شکلی قیمت‌های کالاهای اساسی را متعادل و این موضوع را عملیاتی کنیم.

مرتضوی پیرامون قانون منع بکارگیری بازنشستگان تصریح کرد: این قانونی است که باید اجرایی شود و اگر دستگاهی مغایر این مصوبات قانونی عمل کنند خلاف است البته برخی می‌توانند به صورت ساعتی و مشاوره‌ای مطابق قانون در برخی نهادها فعالیت داشته باشند.

وزیر کار در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان هم گفت: موضوعی که شورای نگهبان در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه تصویب کرده است در صورتی که ابلاغ شود با پیش بینی تأمین اعتبار در بودجه سنواتی عملیاتی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید