وزارت خارجه ایران در واکنش به حمله امروز پاکستان اعلام کرد که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیر متوازن و غیر قابل پذیرش پاکستان در حمله‌ی پهپادی به شهروندان غیر ایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم می‌نماید.

بیانیه وزارت خارجه درباره حمله پاکستان: حمله  پاکستان غیرمتوازن بود / تمامیت ارضی خط قرمز ماست

وزارت خارجه ایران در واکنش به حمله امروز پاکستان اعلام کرد که تمامیت ارضی خط قرمز ماست.

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، متن بیانیه به شرح زیر است:
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام غیر متوازن و غیر قابل پذیرش پاکستان در حمله ی پهپادی به شهروندان غیر ایرانی روستایی در جدار مرزی دو کشور را محکوم می نماید.
ج.ا.ایران در عین حال که به سیاست حسن همجواری و برادری بین دو ملت و دو دولت ج.ا.ایران و پاکستان پایبند است و اجازه نمیدهد ،دشمنان روابط خوب و برادرانه دو کشور را تیره کنند؛ امنیت مردم و تمامیت ارضی کشور را خط قرمز خود بر می شمرد و از دولت دوست و برادر پاکستان قویاً انتظار دارد که به تعهدات خود در ممانعت از استقرار پایگاهها و گروههای مسلح تروریستی در خاک پاکستان پایبند باشد.
در حادثه ی سه شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ قرارگاه مرزی نیروی زمینی سپاه مسقر در استان سیستان و بلوچستان با مشاهده ی آمادگی یک گروه تروریستی برای عزیمت به سمت خاک ج.ا.ایران جهت انجام عملیات تروریستی دیگری مانند اقدام جنایتکارانهی ،راسک اقدام به عملیات پیشگیرانه علیه این گروه تروریستی در پادگان و مقر استقراری آنان در ارتفاعات منطقه و کیلومترها دورتر از مناطق مسکونی نمود، که این رویه بخشی از وظایف ذاتی نیروهای مرزی ج.ا.ایران برای مقابله "متناسب با هرگونه تهدید تروریستی قریب الوقوع علیه مردم و شهروندان کشور است.
تاکید می نماید که حساب دولت دوست و برادر پاکستان از تروریستهای مسلح جداست و ج.ا.ایران همواره به سیاست همسایگی خود پایبند است و اجازه نمیدهد که دشمنان و ایادی تروریست آنها، این روابط را به ویژه در زمانی که نسل کشی و جنایات رژیم صهونیستی مسأله ی اول جهان اسلام است تیره نمایند.
کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید