آبشارگردی در هر نقطه ایران جذاب است همراه باشید و درباره آبشار اسفجیر؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در فاروج خراسان شمالی بدانید.

آبشار اسفجیر؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در فاروج خراسان شمالی

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار اسفجیر از جاذبه‌های طبیعی شهر فاروج است که در روستایی با همین نام قرار دارد. بعد از گذشتن از روستا و با یک‌ساعت پیاده‌روی آبشار اسفجیر قابل مشاهده است.

مسیر پیاده‌روی در دره‌ای عمیق با رودخانه و طبیعتی سرسبز و خرم قرار دارد و همین مسیر نیز جزو جاذبه های گردشگر فاروج محسوب می‌شود.

دیواره‌های دره ارتفاعی بیش از ۲۰۰ متر دارند و آبشار از این دره سرازیر می‌شود.

برای رسیدن به بالای دره و سرچشمه آبشار تجهیزات کوهنوردی مورد نیاز است. اطراف آبشار پوشیده از گیاهان خودرو و وحشی است که زیبایی دوچندانی به محیط بخشیده‌اند.

آشنایی با آبشار اسفجیر

آبشار اسفجیر در روستای اسفجیر و در شمال غربی شهرستان فاروج قرار دارد و دارای آب‌وهوایی معتدل است.

پس از عبور از روستا و با حدود یک ساعت پیاده‌روی در کنار رودخانه، به دره‌ای با دیواره‌های بسیار بلند می‌رسید که با ادامه مسیر، محوطه زیبای آبشار اسفجیر مشاهده می‌شود.

این آبشار از جاهای دیدنی فاروج به حساب می‌آید که گذشتن از آن بدون داشتن امکانات حرفه‌ای کوهنوردی غیرممکن است. طبق گفته اهالی با ادامه مسیر می‌توان آبشارهای کوچک و بزرگ و طبیعتی منحصربه‌فرد از انواع گیاهان و حیوانات را دید.

آبشار اسفجیر؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در فاروج خراسان شمالی

این آبشار در فضایی بسیار زیبا و دل انگیز و رویایی برای هر بیننده ای وجود دارد به طوری که همه ما محو این یبایی خواهیم شد که در ادامه برای شما خواهم می گویم.

آبشار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب فاروج می ببشد که برای رسیدن به آبشار باید از مسیر رودخانه عبور کنید که پرآب و بسیار سرسبز می باشد به طوری این روستا از دو تپه تشکیل شده که در وسط این دوتپه رودخانه ای قرار دارد کهد برای رسیدن به آبشار باید این رودخانه راطی کنید.

این طور که محلی های روستا اطلاع دارند رای رسیدن به آبشار باید از تجهیزات کامل و جامعی برخوردار باشید در غیر این صورت امکان عبور از مسیر بسیار سخت روستا را نخواهید داشت پس بدون تجهیزات کامل به این روستا سفر نکنید.

رودخانه مملو از پوشش گیاهی و جانوری بسیار زیبای منطقه می باشد که می توان به جرات گفت یکی از زیبا ترین طبیعت ها می باشد که پس از عبور از آن به آبشار خوهید رسید که حدود یک ساعت پیاده روی نیاز مندید پس از آن به سخره های فوق العاده خطر ناک خواهید رسید که نیاز مند تجهیزات خواهید بود و پس از عبور از این شما به آبشاری زیبا خواهید رسید این طور که مردم این روستا می گویند که در بالای آشار صخره های سنگی هست که آب از میان آنها به صورت لوله مانند فوران می کند و وجود افعی های بزرگ و بی دم، از تعاریف اهالی از طبیعت پشت آبشار بود. در یک کلام، طبیعت بکر این منطقه ندیده های بسیاری دارد.

آبشار اسفجیر؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در فاروج خراسان شمالی

آبشار اسفجیر کجاست

فارغ از زمانی که به خود آبشار و مقصدتان می‌رسید، یکی از زیبایی‌های رفتن به این آبشار همان مسیر پیاده‌روی یک ساعته است. ممکن است این مسیر سختی‌هایی با خود به همراه داشته باشد.

مثلاً اینکه ممکن است در رودخانه بیفتید و خیس شوید و اتفاقات دیگر؛ اما لذت همراهی با جمع، تماشای طبیعت اطراف و تنفس عمیق این آب و هوای تمیز سختی راه را به خاطراتی شیرین بدل می‌کند.

حالا وقتی هم که به آبشار می‌رسید، تماشای یک طبیعت بکر که پیش از شما پای افراد بسیاری به آن باز نشده است‌،‌ احساس پیروزی در انتهای یک ماجراجویی دشوار را دارد.

همان طور که پیشتر هم توضیح دادیم، شما برای رسیدن به آبشار باید یک مسیر طولانی را از کنار رودخانه پیاده‌روی کنید. در طول این مسیر امکاناتی مانند آلاچیق یا جایی برای نشستن وجود نخواهد داشت.

امکانات بهداشتی نیز مانند سرویس بهداشتی در روستای اسفجیر وجود داردند؛ اما به محض شروع مسیر پیاده‌روی دیگر خبری از آن‌ نیز نخواهد بود.

کم‌بودن امکانات به دلیل بکربودن این منطقه و تنگ‌بودن مسیر است؛ بنابراین پیش از شروع مسیر از به‌همراه‌داشتن نیازهای خود مطمئن شوید.

باید این را بدانید که پس از طی مسیر یک ساعته پیاده‌روی به دره‌ای می‌رسید. برای رسیدن به آبشار باید از این دره عبور کنید.

عبور از این دره حتماً نیازمند تجهیزات کوهنوردی است و برای هر سن و سالی مناسب نیست.

مسیر پیاده‌روی ممکن است دشواری‌های چندانی نداشته باشد و هرکسی بتواند به‌آسانی آن را پشت سر بگذارد؛ اما پس از آن برای عبور از دره و رسیدن به آبشار باید مجهز باشید.

آبشار اسفجیر؛ جاذبه‌ای بی‌همتا در فاروج خراسان شمالی

شهرستان فاروج بیشترین ارتفاع را از سطح دریا نسبت به سایر شهرستان‌های استان خراسان شمالی دارد.

این عامل و این موضوع که این شهرستان در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است، باعث شده آب و هوای فاروج سرد و خشک باشد.

زمستان‌های این شهر بسیار سرد است؛ اما در عوض تابستان‌های معتدل و خنکی دارد. اگر می‌خواهید به این شهر سفر کیند، فصل تابستان می‌تواند بهترین زمان برای سفر شما باشد.

ایران، استان خراسان شمالی، ۲۵ کیلومتری شمال غربی فاروج، بخش خبوشان، روستای اسفجیر

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید