وزیر امور خارجه با تاکید بر آنکه امنیت دریای سرخ برای ایران حائز اهمیت است، گفت، حمایت کامل واشنگتن از تل‌آویو "ریشه اصلی ناامنی در منطقه" است.

امیرعبداللهیان: یمنی‌ها هیچ فرمانی از ایران نمی گیرند / تهران می‌خواهد آمریکا جنگ در غزه را متوقف کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سالانه داووس و در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی تاکید کرد که یمنی‌ها از ایران هیچ فرمان و دستوری نمی‌گیرند.

«حسین امیرعبداللهیان» همچنین هشدار داد که آمریکا و جو بایدن نباید سرنوشت خود را به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گره بزنند.

وی افزود که حمایت کامل واشنگتن از تل‌آویو "ریشه اصلی ناامنی در منطقه" است.

وزیر امور خارجه با تاکید بر آنکه امنیت دریای سرخ برای ایران حائز اهمیت است، افزود که تهران می‌خواهد آمریکا "جنگ در غزه را متوقف کند. "

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با رد کمک ایران به جنبش انصارالله یمن گفت: مردم یمن و دیگر کشورهای منطقه که از مردم فلسطین دفاع می‌کنند طبق تجارب و منافع خود عمل کرده و از ما فرمان و دستوری نمی‌گیرند. امنیت دریانوردی اهمیت فراوانی برای ما دارد چرا که ما نفت صادر می‌کنیم و اگر ناامنی در مجاورت ما وجود داشته باشد، به سود ما نخواهد بود.

وی افزود: ما معتقدیم که هر گونه اقدامی برای بی‌ثبات کردن منطقه ریشه در اسرائیل و نسل‌کشی آن در غزه دارد.

امیرعبداللهیان در زمینه موشک باران اماکن جاسوسان موساد و تروریست‌های داعش در سوریه و عراق نیز گفت که این اقدام "در راستای مبارزه با تروریسم و دفاع مشروع بوده است. "

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما در مورد تامین منافع ملی خود هیچ محذوریتی با هیچ کشوری نداریم.

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در برنامه‌های اجلاس داووس و دیدارهای مختلف دوجانبه با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف عصر دیروز وارد سوئیس شد.

امیرعبداللهیان علاوه بر مشارکت در برنامه‌های اجلاس، دیدارهای مختلف دوجانبه‌ای را با همتایان و مقامات عالی کشورهای مختلف شرکت کننده در اجلاس خواهد داشت که طی آن‌ها موضوعات مورد علاقه دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اجلاس سالانه "مجمع جهانی اقتصاد" (داووس) از ۱۵ تا ۱۹ ژانویه (۲۵ تا ۲۹ دی) با موضوع "بازسازی اعتماد" و با حضور سران و نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور در داووس سوییس برگزار می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید