۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 55490771

استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است همراه باشید و درباره ضد آفتاب رنگی خوب بدانید.

ضد آفتاب رنگی خوب

به گزارش سلام نو استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب رنگی برای افرادی که تمایل دارند تا مشکلات سطحی پوست خود را بدون نیاز به مصرف کرم پودرهای سنگین، پوشش دهند، بهترین گزینه است.

استفاده از کرم های ضد آفتاب رنگی نیاز مصرف کنندگان را به کرم پودرها و انواع دیگر کرم های پوشش دهنده تا حدودی رفع می کند.

به همین علت بانوانی که جوش و لک های زیادی ندارند، می توانند از این کرم های ضد آفتاب برای استفاده روزانه بهره بگیرند.

بهتر است بدانید که عدم استفاده روزانه از محصولات پوشش دهنده آرایشی مانند کرم پودر و پنکک باعث جلوگیری از ابتلا به بسیاری از مشکلات پوستی می شود.

به همین دلیل هم بهتر است تا از بهترین کرم های ضد آفتاب رنگی برای مصرف روزانه افراد استفاده شود.

نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، میزان SPF کرم ضد آفتاب است. میزان تابش اشعه های خورشید در فصل های بهار و تابستان به گونه ای است که توصیه می شود تا از SPF های بین ۳۰ تا ۵۰ استفاده نمایید.

بهترین ضد آفتاب رنگی

اگر شما به ترکیبات ضد آفتابی حساسیت ندارید، فاکتورهای زیر می تواند در خرید بهترین مارک کرم ضد آفتاب به شما کمک کند. اما در صورت حساسیت، باید با توجه به نوع پوست خود، کرم مناسب را انتخاب کنید.

ضد آفتاب رنگی خوب

۱. به SPF کرم ضد آفتاب توجه کنید

SPF یا فاکتور محافظت در برابر آفتاب، عاملی است که نشان می دهد یک کرم ضد آفتاب تا چه حد می تواند نور ماوراء بنفش (UVB) را فیلتر کند.

برای مثال کرم ضد آفتاب با SPF ۲۵ نسبت به کرمی با مشخصات مشابه و SPF ۱۰ بیشتر می تواند از پوست تان در برابر اشعه UVB آفتاب محافظت کند.

بدون شک، یکی از مشخصات بهترین ضد آفتاب دنیا، SPF بالای آن است.

برای اینکه کرم ضد آفتاب بتواند از شما در برابر آفتاب محافظت کند باید حداقل۱۵ SPF داشته باشد تا بتواند ۹۳ درصد از اشعه های ماوراء بنفش را مسدود کند.

با این حال اکثر متخصصان پوست معتقدند که بهترین SPF ضد آفتاب عدد بالای ۳۰ است که می تواند حدود ۹۷ درصد اشعه های مضر خورشید را مسدود کند.

کرم ضد آفتاب با SPF بالای ۵۰ نخرید!

به یاد داشته باشید که علاوه بر بهترین مارک ضد افتاب از نظر پزشکان، باید به میزان SPF آن نیز توجه کنید. بهترین SPF برای ضد افتاب محدوده ۳۰ تا ۵۰ است. پس همواره سعی کنید از کرم ضد آفتابی استفاده کنید که SPF اش در این بازه باشد.

این دسته از ضد آفتاب ها بهتر می توانند از پوست تان در برابر آسیب های آفتاب و آفتاب سوختگی محافظت کنند و همچنین سد بهتری در برابر اشعه های فرابنفش هستند.

در بازار می توانید محدوده وسیع و متنوعی از ضد آفتاب با SPF های متنوع پیدا کنید.

اما به یاد داشته باشید که بهترین ضد آفتاب ها لزوما SPF هایی خیلی بالا ندارند. کرم های ضد آفتاب با SPF بالای ۵۰ عملا حفاظت اضافه ای برای پوست تان به همراه نخواهند داشت.

ضد آفتاب رنگی خوب

طبق تحقیقات انجام شده توسط EWG و سازمان سرطان پوست مشخص شده است که کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ می تواند ۹۷ درصد از اشعه های UVB را مسدود می کند، کرم ضد آفتاب با SPF ۵۰ می تواند ۹۸ درصد از پوست تان در برابر این اشعه محافظت کند، در حالی که بهترین ضد آفتاب دنیا با SPF ۱۰۰ می تواند ۹۹ درصد از پوست تان در برابر این اشعه محافظت کند.

بسیاری معتقدند که ضد آفتاب با SPF بالا فقط اعتماد کاذبی ایجاد می کند که به فرد این حس را می دهد که می تواند زمان بیشتری را در معرض نور خورشید بماند که همین امر باعث بروز مشکلات پوستی و آفتاب سوختگی می شود.

زیرا این SPF تنها نشان دهنده حفاظت از اشعه UVB است و از پوست تان در برابر سایر اشعه های مضر حفاظت نمی کند.

در سال ۲۰۱۱ سازمان FDA کرم های ضد آفتاب با SPF بالای ۵۰ را ذاتا گمراه کننده دانست.

بنابراین در بسیاری از کشورها SPF بالای ۵۰ را با علامت SPF ۵۰+ نشان می دهند.

۲. کرم ضد آفتاب طیف گسترده استفاده کنید

کرم های ضد آفتاب طیف گسترده از پوست در برابر هر دوی اشعه های UVA و UVB محافظت می کند. اشعه UVA می تواند باعث چین و چروک در پوست تان بشود و اشعه UVB باعث پیری و سرطان پوست می شود.

پس این نوع محافظت اضافه می تواند اثرات ضد پیری خوبی برای پوست داشته باشد و از شما در برابر ابتلا به سرطان پوست نیز محافظت کند.

۳. توجه کنید، بهترین کرم ضد آفتاب مواد فعالی دارد

هنگام خرید بهترین ضد آفتاب به مواد فعال موجود در ترکیبات آن توجه کرده و همواره سعی کنید ضد آفتاب تان دارای دی اکسید تیتانیوم، اکسید روی و آووبنزون باشد.

از طرف دیگر بعضی از ترکیبات به خودی خود خوب و برای بدن مفید هستند اما وجودشان در ضد آفتاب توصیه نمی شود. حواس تان باشد که کرم ضدآفتاب تان حاوی ویتامین A که معمولا در ترکیبات به نام رتینیل پالمیتات ذکر می شود، نباشد.

بسیاری از متخصصان معتقدند که ویتامین A در کرم ضد آفتاب احتمال بروز تومورهای پوستی را افزایش می دهد.

۴. به بهترین نوع ضد آفتاب توجه کنید

وقتی صحبت از نوع کرم ضد آفتاب می شود، منظورمان آن حسی است که موقع استفاده روی پوست تان ایجاد می کند. سه نوع متداول کرم ضد آفتاب در بازار موجود است.

نمی توان گفت بهترین نوع ضد آفتاب کدام نوع آن است، ولی قطعا هر مدل، مزایایی نسبت به سایر انواع دارد که می تواند با توجه به کاربردی که از آن انتظار دارید برای شما انتخاب بهتری باشد. در ادامه مدل های مختلف ضد آفتاب برای شما بیان شده است.

ضد آفتاب رنگی خوب

بهترین کرم ضد آفتاب و آبرسان

پوست، به عنوان وسیع‌ترین عضو بدن، همواره در حال محافظت از بدن در برابر شرایط ناملایم محیط بیرونی است. این عضو وسیع، خود از اجزاء و در نهایت انواعی از سلول‌ها تشکیل می‌شود.

بیش‌تر حجم سلول‌های پوست نیز درست مانند سلول‌های سایر اعضای بدن، از آب پر شده و در واقع بیش‌تر بدن ما نیز از آب تشکیل شده است.

دلیل این امر این است که امکان انجام بسیاری از واکنش‌های شیمیایی حیاتی بدن، بدون آب وجود ندارد و بدن در صورت از دست دادن حجم مشخصی از آب، درست مانند خون، دیگر قادر به ادامه حیات نخواهد بود.

حال به پوست باز می‌گردیم؛ پوستی که رطوبت کافی را درون سلول‌های خود نداشته باشد، خشک و شکننده می‌شود.

پوست‌های خشک، زودتر از سایرین، خطوط و آثار پیری را نشان می‌دهند و به دلیل حساسیت نیز احتمال آلوده شدن آن‌ها به انواع میکروب‌ها بالاتر می‌رود.

گاهی اوقات پوست به دلیل شرایط آب و هوایی خشک، آفتاب زیاد و حتی عوامل ژنتیکی (پوست خشک) رطوبت خود را از دست می‌دهد که در این جا آب‌رسانی به کمک پوست شما می‌آید.

استفاده از انواع محصولات آب‌رسان، این اطمینان را به شما می‌دهد تا هیچ‌وقت دچار خشکی پوست نشوید.

برای مثال، از آن جایی که ضد آفتاب باید همیشه روی پوست شما باشد، استفاده از بهترین کرم ضد آفتاب آبرسان می‌تواند کمک بزرگی برای درمان یا جلوگیری از خشکی پوست باشد.

برای انتخاب بهترین کرم ضد افتاب و ابرسان باید توجه کنید که محصول حاوی فیلترهای ضد آفتاب باشد و علاوه بر آن نیز در ترکیبات آن مشتقات هیالورنیک اسید و یا سایر ترکیبات آبرسان به کار رفته باشد.

به عنوان بهترین کرم ضد افتاب و ابرسان می توان ضد آفتاب های فلوئیدی را برگزید.

زیرا ترکیباتی که بافت فلوئیدی را می سازند کاملا آبرسان هستند و به سرعت جذب پوست می شوند و موجب افزایش سطح هیالورونیک اسید میان رشته های کلاژن و الاستین می گردند.

ضد آفتاب رنگی خوب

بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای نوجوانان

بهترین کرم ضد آفتاب برای گروه سنی نوجوان چیست؟ با وجود تنوع گسترده برندهای کرم ضد آفتاب در بازار، انتخاب و خرید محصولی مناسب کمی دشوار می شود. اگر شناخت کافی از پوست خود داشته باشید و بهترین انواع این گروه از محصولات مراقبت از پوست را برای سنین نوجوانی بشناسید، دغدغه ای در انتخاب محصول مورد نیازتان نخواهید داشت.

۱. درماتیپیک، ضد آفتاب بدون رنگ پوست چرب

خرید کرم ضد آفتاب درماتیپیک انتخابی ایده آل برای نوجوانانی با پوست چرب است. این کرم به دلیل نداشتن مواد حساسیت زا و پارابن از ایجاد حساسیت های پوستی جلوگیری می کند. محافظت از پوست در برابر اشعه های خورشید، کاهش روند پیری و جلوگیری از ایجاد جوش و چربی اضافی از ویژگی های اصلی این کرم است. اگر به دنبال محصولی ضد جوش برای پوست چرب یا مختلط خود می گردید، استفاده از ضد آفتاب درماتیپیک پیشنهاد ایده آلی برای شماست!

۲. فیوژن واتر ایزدین، ضد آفتاب و آبرسان عمیق

اگر در جستجوی بهترین کرم ضد آفتاب برای نوجوانان هستید، خرید ضد آفتاب ایزدین را به شما پیشنهاد می کنیم. یکی از محصولات پرطرفدار این برند ضد آفتاب رنگی فیوژن واتر ایزدین SPF۵۰ است. این کرم فیلترهای محافظتی قوی در برابر پرتوهای مضر فرابنفش دارد.

  • بافتی سبک داراست و به خوبی نقص های پوست را پوشش می دهد.
  • این محصول باعث سوزش چشم نمی شود و می توان آن را در اطراف چشم نیز استفاده کرد.
  • به عنوان یک آبرسان عمیق پوست عمل کرده و از خشکی آن جلوگیری می کند.

ضد آفتاب رنگی خوب

۳. ضد آفتاب آبرسان نوتروژینا

برای نوجوانانی که پوستی دهیدراته دارند، خرید ضد آفتاب آبرسان بی رنگ نوتروژینا بهترین راه حل برای تامین رطوبت و جلوگیری از اثرات منفی خشکی پوست است. اسید هیالورونیک این محصول علاوه بر آبرسانی پوست، با تقویت سد دفاعی آن، مقاومت پوست را در برابر عوامل آسیب زای محیطی کاهش می دهد.

۴. مداکنیل سین بیونیم، ضد جوش و ضد التهاب

ضد آفتاب مداکنیل سین بیونیم، محصولی فاقد چربی است و به سرعت جذب پوست می شود. ظاهری یکدست و مخملی روی پوست ایجاد می کند. به دلایل زیر می توان این محصول را هم به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب برای نوجوانان معرفی کرد:

  • خواصی تسکین دهنده دارد و باعث کاهش التهاب ها و جوش های پوستی می شود.
  • علاوه بر محافظت پوست در برابر پرتو فرابنفش، خاصیت آبرسانی بالایی نیز دارد.
  • ضمن کنترل چربی پوست، از باز شدن منافذ آن جلوگیری می کند.
  • روند پیری پوست را به تعویق می ندازد.

۵. مینرال کلینیک، ترمیم کننده و محافظ قوی پوست

جهت خرید بهترین مارک کرم ضد آفتاب برای نوجوانان، ضد آفتاب مینرال کلینیک SPF۳۰ را هم به لیست انتخاب های خود اضافه کنید. بافت سبک، ترکیبات ۱۰۰ درصد معدنی، جذب بالای پوست بدون ایجاد حالت گچی و خاصیت ترمیم کنندگی، از ویژگی های مثبت این کرم است. سایر مزایای مصرف این محصول شامل موارد زیر می باشد:

  • به عنوان یک لایه محافظ نامرئی پوست در برابر پرتوهای فرابنفش عمل می کند.
  • ترکیبات آنتی اکسیدانی این محصول، باعث محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد می شود.
  • با علائم پیری پوست از جمله چین و چروک ها مقابله می کند.

ضد آفتاب رنگی خوب

۶. اوریاژ مدل Bariesun، ضد آفتاب مناسب برای پوست های لک دار

اوریاژ مدل بری سان با SPF۵۰، کرم ضد آفتابی با ویژگی محافظت قوی در برابر اشعه های مضر خورشید است. ساختاری فاقد چربی دارد و به سرعت جذب پوست می شود. ترکیبات تقویت کننده این محصول به خوبی پوست را تغذیه کرده و به بازسازی آن کمک می کند.

  • اوریاژ به عنوان بهترین کرم ضد آفتاب برای نوجوانان با پوست های حساس به نور، دارای کک و مک و لک است.
  • استفاده از ترکیبات روشن کننده در فرمولاسیون این کرم نقش موثری در حذف لک های پوستی دارد.
  • محصولی مقاوم در برابر تعریق و تماس با آب است.
  • فاکتورهای مرطوب کننده در فرمولاسیون این ضد آفتاب آن را محصولی مناسب برای پوست های خشک قرار می دهد

۷. بیوره آکواریچ، ضد آفتاب مناسب نوجوانان با پوست خشک

ضد آفتاب بیوره آکواریچ (SPF۵۰)، محصولی حاوی اسید هیالورونیک، ژل رویال و اسانس مرکبات است. این محصول بافتی سبک دارد و به راحتی جذب پوست می شود. با توجه به خاصیت هیدراته و آبرسانی این کرم، محصولی مناسب برای نوجوانانی با پوست خشک است.

۸. سینره، بهترین ضد آفتاب ایرانی برای نوجوانان

ضد آفتاب سینره با SPF۵۰ محصولی مناسب پوست های چرب و جوش دار است. این محصول ضمن محافظت پوست در برابر اشعه های مضر UVB و UVA، جهت پیشگیری از لک های پوستی و پیری زودرس عملکردی مفید دارد. بافت سبک، جذب سریع و پوشش مات و یکنواخت از دیگری ویژگی های این مارک ضد آفتاب برای گروه سنی نوجوان است.

ضد آفتاب رنگی خوب

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید