خبرگزاری «رویترز» به نقل از ۲ مقام آمریکایی در گزارشی ادعا کرد که ارتش آمریکا امروز (سه‌شنبه) طی حمله جدیدی به یمن، موشک‌های بالستیک ضد کشتی یمن را در منطقه تحت کنترل حوثی‌ها هدف قرار داده است.

حمله آمریکا به موشک‌های ضد کشتی یمن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از رویترز، این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شدند که در این حمله، چهار موشک ضد کشتی حوثی‌ها هدف قرار گرفته است.

رویترز در ادامه عنوان می‌کند که این حمله پیش از این گزارش نشده است.

آمریکا و انگلیس با همراهی هشت کشور دیگر، ۲۱ دی ماه جاری برابر با ۱۱ ژانویه ۲۰۲۴ نیز در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، به مواضع انصارالله یمن حمله کردند.

از سوی دیگر، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام نیز روز گذشته (۲۵ دی) اعلام کرد که حوثی‌ها (انصارالله یمن) به یک کشتی کانتینری متعلق به ایالات متحده آمریکا و تحت پرچم جزایر مارشال حمله کردند.

با آغاز جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه و بمباران‌های بی وقفه مناطق مسکونی، آموزشی و درمانی این منطقه از سوی بمب افکن‌های رژیم تل آویو، هر یک از گروه‌های مقاومت اسلامی منطقه وظیفه‌ای را در حمایت از مردم مظلوم غزه بر عهده گرفته است. در این میان، گروه‌های عراقی بیش از ۱۰۰ بار پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه را هدف قرار گرفته اند تا به آمریکایی‌ها تفهیم کنند که هزینه حمایت از رژیم اسرائیل در کشتار مردم غزه بسیار بالا است.

نیروهای دریایی یمن نیز هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد. آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده‌اند و تنها کشور عربی که حاضر به عضویت در آن شد، بحرین بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید