آدامس، علاوه بر اینکه یک خوراکی پرطرفدار است، گاهی می‌تواند بسیار اذیت کننده باشد. مخصوصاً زمانی که به لباس یا وسایل ما بچسبد.

چند روش ساده برای پاک کردن آدامس از روی لباس

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، در این مقاله، به شما روش‌های متنوع و ساده‌ای را برای پاک کردن آدامس از روی لباس معرفی می‌کنیم.

سرکه داغ: دشمن آدامس

ابتدا روشی را معرفی می‌کنیم که با استفاده از ماده طبیعی و دسترس، سرکه، انجام می‌شود. برای اجرای این روش، کافی است یک فنجان سرکه را داخل مایکروویو یا روی بخار گرم کنید. نکته مهم این است که سرکه نیازی به جوش آمدن ندارد، بلکه باید فقط گرم شود. سپس یک مسواک را به سرکه گرم آغشته کنید و با آن روی آدامس بکشید. این فرآیند را تا جدا شدن کامل آدامس از لباس ادامه دهید. اگر نیاز شد، دوباره سرکه را گرم کنید. در پایان، لباس را برای حذف بوی سرکه بشویید.

اسپری مو: راه حل فوری برای برداشتن آدامس

روش بعدی که به شما معرفی می‌کنیم، استفاده از اسپری مو است. کافی است کمی اسپری مو را روی آدامس بریزید تا آدامس سفت شود. سپس، آدامس را به آرامی از روی لباس بکنید. ممکن است باید این فرآیند را چندین بار تکرار کنید تا آدامس کاملاً جدا شود. در نهایت، لباس را بشویید تا باقیمانده اسپری مو حذف شود.

فریزر: روش طبیعی برای برداشتن آدامس

اگر به دنبال یک روش طبیعی برای برداشتن آدامس هستید، استفاده از فریزر یک گزینه عالی است. کافی است لباسی که آدامس به آن چسبیده است را در یک کیسه فریزر بگذارید و چند ساعت آن را در فریزر نگه دارید. آدامس در دمای پایین منجمد شده و از روی لباس جدا می‌شود. از یک چاقوی کُند برای برداشتن آدامس منجمد استفاده کنید و مراقب باشید که در طی این فرآیند لباس شما آسیبی نبیند.

نوار چسب: روش ساده و موثر برای برداشتن آدامس

یکی دیگر از روش‌های موثر برای برداشتن آدامس، استفاده از نوار چسب است. یک تکه نوار چسب را بردارید و روی آدامس فشار دهید. سپس نوار چسب را به سرعت بکشید تا آدامس با آن بیرون بیاید. این فرآیند را تا حذف کامل آدامس از لباس تکرار کنید.

استفاده از بنزین و مایع فندک

یکی از روش‌های مفید برای جدا کردن آدامس از لباس، استفاده از بنزین است. این ماده شیمیایی، آدامس را حل می‌کند و رویه آن را نرم می‌کند، به گونه‌ای که با استفاده از یک چاقو یا مسواک، آدامس به راحتی از بین می‌رود. در حین استفاده از بنزین، باید با دقت عمل کرد چرا که این ماده قابل اشتعال است و اگر به میزان زیاد استفاده شود، می‌تواند خطرناک باشد. به همین دلیل، بهتر است فقط یک مقدار کم از آن را استفاده کنید.

بعد از حذف آدامس، لباس را با استفاده از شوینده‌های معمولی بشویید تا هرگونه بو یا رنگ باقی‌مانده از بنزین از بین برود. در صورتی که دسترسی به بنزین ندارید، می‌توانید از مایع فندک استفاده کنید. این مایع نیز خاصیت مشابهی دارد و به شکل موثری آدامس را حل می‌کند.

استفاده از آب جوش و بخار کتری

روش دیگری که می‌تواند در برداشتن آدامس از لباس کمک کند، استفاده از حرارت است. برای این منظور، می‌توانید قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده است را در آب جوش قرار دهید. با کمک یک مسواک یا چاقو، آدامس را به آرامی بکنید. این فرآیند را تا زمانی که آدامس کاملا جدا شود، ادامه دهید. بعد از خشک کردن لباس، اگر لازم است، می‌توانید این فرآیند را تکرار کنید.

از جمله روش‌های مشابه دیگری که می‌توانید امتحان کنید، استفاده از بخار کتری است. برای این منظور، کافی است مقداری آب در داخل کتری بجوشانید و قسمتی از لباس که آدامس روی آن چسبیده را بالای دهانه کتری قرار دهید تا بخار مستقیما به آن برسد. بعد از نرم شدن آدامس، با استفاده از یک مسواک، آدامس را از لباس جدا کنید.

استفاده از مایع شوینده

راهکار دیگر برای برداشتن آدامس از لباس، استفاده از مایع شوینده است. برای این منظور، کافی است مقداری از مایع شوینده را روی قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده است بریزید و با استفاده از مسواک، آدامس را به آرامی جدا کنید. این عمل باعث جدا شدن آدامس از لباس می‌شود. با استفاده از یک چاقوی کُند، باقی‌مانده آدامس را از لباس بردارید و سپس لباس را با استفاده از لباس‌شویی بشویید.

استفاده از اتو و مقوا

روش دیگر برای حذف آدامس از لباس، استفاده از اتو و یک تکه مقوا است. برای این کار، قسمتی از لباس که آدامس به آن چسبیده است را روی تکه مقوا قرار دهید و سپس آن قسمت را اتو کنید. با این کار، آدامس به مقوا می‌چسبد و از لباس جدا می‌شود. این فرآیند را تا جدا شدن کامل آدامس از لباس ادامه دهید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید