عین‌اللهی گفت: از مردم می‌خواهم به سیستم سلامت کشور اعتماد کنند و تا جایی که می‌توانند داروهای داخلی را مصرف کنند چون سازمان غذا و دارو کنترل کیفی بسیار خوبی بر داروها دارد.

وزیر بهداشت: از مردم می‌خواهم به داروهای داخلی اعتماد کنند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بهرام عین‌اللهی در حاشیه افتتاحیه دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی که در محل مصلی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: امروز شاهد شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان در کشور هستیم؛ به گونه‌ای که نسبت به نمایشگاه سال قبل شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی حضور شرکت‌ها هستیم که این نشان دهنده رابطه خوب بین دانشگاه و صنعت است.

وی افزود: یکی از اهداف مهم ما حضور مردم در پارک‌های علم و فناوری است؛ به صورتی که بیایند و سرمایه‌گذاری کنند تا در نقطه‌ای مولد سرمایه آن‌ها رشد کند و در تولید دارو و تجهیزات با ما همکاری کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: در دومین همایش سلامت بنیان از ۱۲ محصول استراتژیک در حوزه دارو و ۱۱ محصول در حوزه تجهیزات پزشکی رونمایی شد. در ایران ۱۲۸۵ شرکت دانش بنیان سلامت محور داریم و حدود ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور توسط همین شرکت‌ها تامین می‌شود. نزدیک به ۱۶ هزار تخت در کشور افتتاح شده است و در اکثر مراکزی که به تازگی افتتاح شدند از محصولات دانش بنیان داخلی استفاده شده است و این حرکت خوبی در جهت خودکفایی بوده است و بسیاری از کشورهای همسایه و حتی دورتر هم از ما تقاضا داشتند که محصولات خود را برای آن‌ها صادر کنیم.

وی افزود: یکی از موارد مد نظر ما ورود تمام دانشکده‌های داروسازی به موضوع تولید است. با تلفیق علم، صنعت و سرمایه می‌توانیم رونق زیادی در کشور ایجاد کنیم. همه ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی می‌توانند در شرکت‌های دانش بنیان به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه در بحث دارو ۹۹ درصد نیاز کشور در خود کشور تولید و تامین می‌شود، گفت: البته در زمینه ماده اولیه ۵۰ درصد آن را خودمان تولید می‌کنیم و امیدواریم در این بخش هم رشد کنیم.

عین‌اللهی با اشاره به اجرای طرح دارویاری از سال گذشته، تصریح کرد: از مردم می‌خواهم به سیستم سلامت کشور اعتماد کنند و تا جایی که می‌توانند داروهای داخلی را مصرف کنند، چون سازمان غذا و دارو کنترل کیفی بسیار خوبی بر داروها دارد.

او تاکید کرد: بزرگ‌ترین حمایت ما از دانش بنیان‌ها، خرید دارو و تجهیزات این شرکت‌هاست؛ به عنوان مثال امسال قرارداد خرید ۳۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن داخلی را بستیم و این کمک بزرگی است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید