۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 55489974

در بازه زمانی روز مراقبت از پوست بسیار اهمیت دارد همراه باشید و درباره بهترین کرم ضد آفتاب بدانید.

بهترین کرم ضد آفتاب

به گزارش سلام نو آیا داشتن پوستی صاف، شفاف و فاقد کک‌ومک، بدون استفاده از کرم ضد آفتاب امکان‌پذیر است؟ قطعا جواب این سوال منفی است.

اگر می‌خواهید از خودتان در برابر سرطان پوست محافظت کنید و در کنار آن پوست لطیف و شفافی هم داشته باشید، استفاده از کرم ضد آفتاب برای شما امری ضروری و مهم به حساب می‌آید.

هنگام خرید این محصول مراقبتی پوست، باید به یک سری نکات توجه کنید تا بهترین ضد آفتاب مناسب پوستتان را انتخاب کنید.

ضد آفتاب بهتر و انواع آن

خیلی از افراد می‌پرسند چرا از ضد آفتاب استفاده کنیم؟ آن‌ها فکر می‌کنند که برای داشتن پوستی صاف و شفاف، باید از کرم‌های خاصی استفاده نمایند.

در صورتی که در قدم اول، استفاده از یک کرم ضدآفتاب با یک SPF مناسب، برای پوست شما مهم است. بعد از این که این محصول را تهیه کردید می‌توانید به سراغ دیگر کرم‌های آرایشی بروید.

اما چطور می‌توانیم یک ضد آفتاب خوب تهیه کنیم؟ اصلا ضد آفتاب خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در قدم اول باید SPF ضد آفتاب بررسی شود. منظور از SPF همان Sun Protection Factor است که به معنی فاکتورهای محافظت در مقابل نور خورشید است.

هر چقدر مقدار این فاکتور بیشتر باشد، در مدت زمان بیشتری می‌توانید در فضای باز که دارای نور شدید خورشید است، قرار بگیرید. یادتان باشد، قبل از کرم ضدآفتاب، نوع SPF درج شده بر روی جعبه را بخوانید.

روی هر کرم ضد آفتاب عبارت محافظت از پوست در برابر UVA یا UVB و یا هر دوی آن‌ها نوشته شده است.

بهترین کرم ضد آفتاب

اشعه مضر فرابنفش توانایی آسیب رساندن به پوست را دارد. UVA اشعه‌ای است که منجر به ایجاد چین‌وچروک و در نتیجه پیری پوست می‌شود.

UVB هم باعث ایجاد قرمزی، خارش و سوختگی پوست خواهد شد. پس ضد آفتاب کامل ضد آفتابی است که از پوست در برابر این دو فاکتور هم محافظت کند.

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هنگام خرید یک کرم ضدآفتاب خوب باید در نظر داشته باشید، مناسب بودن آن کرم با توجه به نوع پوست شما است. ما در این مقاله ضد آفتاب‌های مناسب هر نوع پوستی را به شما معرفی خواهیم کرد.

البته یک کرم ضدآفتاب خوب علاوه بر داشتن SPF خوب و مناسب بودن با نوع پوست، باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشد، مانند موارد زیر:

  • مقاوم بودن در آب
  • مقاوم بودن در برابر تعریق
  • ماندگاری بالا
  • قیمت مناسب

ما در این بخش قصد داریم، بهترین انواع کرم ضد آفتاب، مناسب برای پوست چرب، پوست خشک، پوست مختلط و دارای آکنه و جوش را به شما معرفی کنیم.

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

افرادی که دارای پوستی چرب و براق هستند، باید از کرم ضدآفتابی استفاده نمایند که فرمول ساخت آن مبتنی بر آب باشد یا در ساخت آن از چربی استفاده نشده باشد.

این نوع ضدآفتاب ها یک حالت خشکی بر روی پوست ایجاد می‌کنند و به خاطر دارا بودن فرمولاسیون خاص، باعث ایجاد حس خنکی بر روی پوست می‌شوند.

در صورتی که پوست ملتهب باشد، با استفاده از این نوع کرم ضدآفتاب، می‌توان به خنک کردن و آرام کردن پوست کمک نمود.

بهترین کرم ضد آفتاب

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

افرادی که دارای پوستی خشک هستند، به خاطر دارا بودن سطح پایین چربی مفید پوست و آب، مستعد حساسیت، خلرش و قرمزی هستند

افرادی که دارای چنین پوستی هستند، باید از کرم ضد آفتابی استفاده نمایند که در آن مرطوب کننده‌های متعددی مانند سیلیکون،لانولین و روغن به کار رفته باشد.

به هنگام خرید کرم ضدآفتاب های مخصوص پوست خشک، حتما به SPF ۳۰ به بالا فکر کنید و حتما دقت کنید در آن از مرطوب کننده‌هایی که گفته شد، استفاده شده باشد.

کرم ضدآفتاب برای انواع پوست

افرادی هستند که پوستشان مختلط است، یعنی در ناحیه‌ای از پوست صورت، خشکی و در ناحیه دیگر مانند بینی و یا گونه‌ها، پوستی چرب دارند. این چنین افراد باید از ضد آفتاب‌های مناسب برای پوست مختلط استفاده نمایند.

برای آن‌که بخش‌هایی از پوست که خشک است دچار التهاب و حساسیت نشود، بهتر است که از یک کرم مرطوب کننده در آن نواحی استفاده کنید. پس از آن کرم ضد آفتاب مخصوص پوست مختلط را استفاده نمایید.

اگر پوستتان مختلط و دارای جوش است، بهترین راه برای شما انتخاب ضد آفتاب‌هایی است که مناسب انواع پوست باشند.

کرم ضد آفتاب مردانه

همه ما به یک کرم ضد آفتاب خوب نیاز داریم. نور آفتاب علاوه‌بر اینکه بسیار مفید بوده و نیروبخش است، مضرات بسیاری را نیز به همراه دارد. اما مسلم است که ما نمی‌توانیم فعالیت‌های خود را به فضای بسته خانه محدود می‌کنیم.

همه ما نیاز داریم تا کار کنیم، به دل طبیعت بزنیم،‌ در دریاچه یا رودخانه شنا کرده و حتی در زیر نور آفتاب قدم بزنیم. پس باید با توجه ‌به نیازهای پوست از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنیم. برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب مردانه یا زنانه،‌ باید به نوع پوست خود و شیوه زندگی خود توجه نمایید.

بهترین کرم ضد آفتاب

پوست هیچ شخصی به طور کامل شبیه به پوست شخص دیگری نیست. نیاز پوست مردان و زنان نیز با یکدیگر متفاوت است. اغلب مردان به خاطر کار روزانه بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند.

همینطور،‌ آن‌ها در مقایسه با بانوان کمتر به پوست خود توجه و رسیدگی می‌کنند. به همین خاطر بسیاری از تولیدکنندگان لوازم آرایشی بهداشتی کرم‌های ضدآفتاب مخصوص آقایان را تولید می‌کنند.

برندهای گوناگونی ضدآفتاب مردانه تولید کرده و هر برند نیز مدل‌های مختلفی را می‌سازد تا پاسخگوی نیازهای انواع پوست‌ها باشند. به همین جهت،‌ پیدا کردن بهترین کرم ضد آفتاب مردانه کار آسانی است.

اگر به دنبال پیدا کردن جوابی برای این سوال که کرم ضد افتاب مردانه چی خوبه هستید باید به شما بگوییم، پیش از خرید باید به چند موضوع دقت داشته باشید. نوع پوست هر شخص با دیگری متفاوت بوده، بنابراین موضوع انتخاب ضد آفتاب لزوما خارجی یا ایرانی بودن آن نیست. در عوض باید کرمی را انتخاب کرد که مناسب پوست و شرایط زندگی فرد باشد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل شکل‌گیری لک‌های پیری یا Age Spot برخورد مداوم اشعه خورشید است. اگر می‌خواهید در ایام تابستان که مستقیم‌ترین تابش آفتاب در کشورمان است به فعالیت در بیرون از خانه بپردازید، در نظر داشته باشید که باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

کرم‌های ضد آفتاب با واحد SPF درجه‌بندی می‌شوند که مخفف Sun Protective Factor است. این بدین معناست که اگر شما کرم ضد آفتابی استفاده می‌کنید که دارای SPF ۲۰ است یعنی ۲۰ برابر به قدرت محافظت از پوست خود افزوده‌اید.

شاید آقایان موضوع استفاده از ضد آفتاب را جدی نگیرند اما واقعیت این است ضد آفتاب علاوه بر جنبه محافظتی پوست از نظر زیبایی برای جلوگیری از بسیاری از بیماری های پوستی مانند سرطان پوست یا اگزما و سوختگی های شدید ناشی از نور آفتاب نیز ضروری است.

بهترین کرم ضد آفتاب

آقایان به دلیل اینکه بیشتر در محیط‌های باز و خارج از منزل به سر می‌برند بیشتر نیازمند مصرف کرم‌های ضد آفتاب هستند.

شاید درگذشته به خاطر رد سفید و براقی که کرم‌های ضد آفتاب داشتند خیلی مورد استقبال آقایان قرار نمی‌گرفتند ولی در حال حاضر کرم‌های ضد آفتابی طراحی و تولیدشده‌اند که هیچ رد و سفیدی از خود به‌جا نمی‌گذارند.

بنابراین همه افرادی که دوست ندارند برق کرم در صورت آن‌ها مشاهده شود می‌توانند از این نوع ضد آفتاب‌ها استفاده کنند.

کرم ضد آفتاب بچه گانه

پوست حساس و نازک کودکان، در مقابل تابش های مضر خورشید به خصوص در فصول گرما و آفتاب زیاد، به خطر قرار دارد.

اثرات آسیب زایی اشعه های فرابنفش (UV) بر روی پوست کودکان، می تواند در آینده به مشکلات جدی مانند سرطان پوست و پیری زودرس منجر شود. در این راستا، استفاده از بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

کرم های ضد آفتاب مخصوص کودکان، با ویژگی ها و ترکیبات مخصوص خود، نه تنها به محافظت از پوست نرم و حساس کودکان کمک می کنند، بلکه به پیشگیری از آسیب های جبران ناپذیر اشعه های خورشیدی نیز می پردازند. در این مقاله، به بررسی معیارهای اصلی برای انتخاب بهترین ضد آفتاب برای کودکان پرداخته ایم.

این معیارها از جمله فاکتور حفاظتی (SPF)، حفاظت از اشعه UVA و UVB، مقاومت در برابر آب و تعرق، ترکیبات آرامش بخش و ملایم، تست های پزشکی، تاریخ انقضا و سایر ویژگی های مهم کرم ضد آفتاب کودکان می باشند.

با توجه به تأثیرات بلندمدت اشعه های خورشید بر روی پوست کودکان، انتخاب بهترین ضد آفتاب، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، می تواند به حفظ سلامت و زیبایی پوست آنها کمک کرده و نقشی اساسی در ایجاد عادات بهداشتی در سنین ابتدایی ایفا نماید.

بهترین کرم ضد آفتاب

پوست کودکان نازک تر و حساس تر از پوست بزرگسالان است و در نتیجه بیشتر در معرض آسیب های ناشی از نور خورشید قرار دارد. اشعه های فرابنفش خورشید می تواند باعث آفتاب سوختگی، چین و چروک، لکه های پوستی و حتی سرطان پوست شود.

استفاده از بهترین ضد آفتاب با SPF ۳۰ یا بالاتر می تواند به محافظت از پوست کودک در برابر این آسیب ها کمک کند.

همچنین مهم است که کرم ضد آفتاب را به طور منظم و به مقدار کافی روی پوست کودک بمالید، به خصوص در نواحی باز بدن مانند صورت، گردن، گوش ها و دست ها. همچنین باید کودک را از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعات اوج تابش، یعنی بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر، دور نگه دارید.

در اینجا چند نکته برای استفاده از بهترین ضد آفتاب برای کودکان آورده شده است:

  • از کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید.
  • کرم ضد آفتاب را به طور منظم، هر دو ساعت یکبار یا بعد از شنا یا عرق کردن، دوباره بمالید.
  • کرم ضد آفتاب را به مقدار کافی روی پوست کودک بمالید.
  • کودک را از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعات اوج تابش دور نگه دارید.
  • از کلاه و عینک آفتابی برای محافظت از چشمان کودک استفاده کنید.
  • لباس های محافظتی برای پوشاندن بدن کودک استفاده کنید.

با رعایت این نکات می توانید از پوست کودک خود در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب

ویژگی های بهترین ضد آفتاب مخصوص کودکان عبارتند از:

  • SPF ۳۰ یا بالاتر. SPF مخفف Sun Protection Factor است و میزان محافظت کرم ضد آفتاب در برابر اشعه های مضر UVA و UVB را نشان می دهد. SPF ۳۰ یا بالاتر برای کودکان توصیه می شود.
  • مقاوم در برابر آب. کرم ضد آفتاب باید مقاوم در برابر آب باشد تا بتواند پوست کودک را در حین شنا یا عرق کردن محافظت کند.
  • بدون عطر. بهترین ضد آفتاب بدون عطر برای کودکان بهتر است زیرا کمتر احتمال دارد باعث تحریک پوست شود.
  • مناسب برای پوست های حساس. اگر کودک شما پوست حساسی دارد، باید از کرم ضد آفتاب مخصوص پوست های حساس استفاده کنید.
  • فرمول سبک. کرم ضد آفتاب باید فرمول سبکی داشته باشد تا احساس سنگینی روی پوست کودک ایجاد نکند.

هنگام انتخاب بهترین ضد آفتاب برای کودک، مهم است که به تمام این ویژگی ها توجه کنید. با انتخاب کرم ضد آفتاب مناسب، می توانید از پوست کودک خود در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کنید.

در اینجا چند نکته دیگر در مورد استفاده از کرم ضد آفتاب برای کودکان آورده شده است:

  • کرم ضد آفتاب را ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب بمالید.
  • کرم ضد آفتاب را به طور منظم، هر دو ساعت یکبار یا بعد از شنا یا عرق کردن، دوباره بمالید.
  • کرم ضد آفتاب را به مقدار کافی روی پوست کودک بمالید.
  • کودک را از قرار گرفتن در معرض آفتاب در ساعات اوج تابش دور نگه دارید.
  • از کلاه و عینک آفتابی برای محافظت از چشمان کودک استفاده کنید.
  • لباس های محافظتی برای پوشاندن بدن کودک استفاده کنید.

با رعایت این نکات می توانید از پوست کودک خود در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید محافظت کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید