مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: کاهش دست‌کم پنج میلیارد کیلووات‌ساعت مصرف برق خانگی در ایام اوج بار تابستان از طریق فرهنگ‌سازی برنامه‌ریزی‌ شده است.

برنامه ریزی برای کاهش مصرف برق خانگی در ایام تابستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، «آرش کردی» در دوره آموزش تعالی مدیران عامل شرکت‌های توزیع برق افزود: سهمیه شرکت‌های توزیع بابت کاهش مصرف اوج بار تابستان بر اساس تعداد مشترکان، میزان اوج بار منطقه، ضرایب استانی و سایر شاخص‌ها مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع مدیریت مصرف برق در 2 سال اخیر از سبک و روش مشخصی برخوردار شده است، ادامه‌داد: این سبک در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با حداقل تبعات اجتماعی و سیاسی همراه بود و به کسب دانش و روشی انجامید که قابل‌ارزیابی است.

مدیرعامل توانیر، اقدام‌های انجام شده برای رویت و کنترل‌پذیری مصارف کشاورزی را قابل‌تقدیر دانست و اضافه‌کرد: گرچه اقدام‌ها در بخش‌های صنعتی، تجاری، عمومی، اداری کافی است، اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله دارد.

کردی خاطرنشان‌کرد: برای بخش خانگی هم با توجه‌ به بالا بودن حساسیت این بخش و تنوع اقلیمی، اقدامات فرهنگی کافی نبوده است.

وی، فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف برق را مستلزم آموزش و اطلاع‌رسانی برشمرد و گفت: درحالی‌که اقدام‌های فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف باید از پایداری برخوردار باشد، این اقدام‌ها در اغلب موارد تاثیر مقطعی و گذرا دارد.

مدیرعامل توانیر از آغاز همکاری با شرکت همراه اول در این‌ زمینه با توجه‌ به ارتباط دوسویه با مشترکان و امکاناتی که این شرکت در جهت فرهنگ‌سازی و گفتمان پایدار با مشترکان می‌تواند ایجاد کند، خبر داد.

کردی خاطرنشان‌کرد: این تفاهم که در قالب یک قرارداد و با همکاری شرکت‌های توزیع برق است، در وهله نخست کاهش پنج میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی مصرفی در بخش خانگی را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به نقش لوازم اندازه‌گیری هوشمند در پیشبرد اهداف و برنامه‌های مدیریت مصرف، ضرورت توسعه ساختارهای نرم‌افزاری در کنار توسعه سخت‌افزاری شبکه را مورد توجه قرار داد و بر اهمیت تجزیه‌ و تحلیل و پردازش داده‌های صنعت برق تاکید کرد.

مدیرعامل توانیر، تاسیس شرکت چهلم در کنار ۳۹ شرکت توزیع برق کشور را از برنامه‌های در حال انجام با همکاری شرکت همراه اول ذکر کرد و گفت: این شرکت به‌عنوان اپراتور انرژی، وظیفه ارتباط بین سخت‌افزار و نرم‌افزار صنعت برق را عهده‌دار است و فرهنگ‌سازی مشترکان از طریق این زیرساخت به طور ساختاری و پایدار دنبال می‌شود.

کردی، استفاده از روش‌های فرهنگی در این مسیر را متضمن بهره‌گیری از انواع مدل‌ها ذکر کرد که مبنای آن تشویقی و پاداش محور است و به‌مراتب هزینه‌های کمتری نسبت به اقدام‌های سخت‌افزاری و احداث نیروگاه و خطوط برای صنعت برق در پی خواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید