هر شرکت کوچک و بزرگی به یک یا چند حسابدار نیاز دارد همراه باشید و درباره استخدام حسابدار در تهران بدانید.

استخدام حسابدار در تهران

به گزارش سلام نو حسابداری از دسته شغل‌هایی است که در همه شرکت‌ها فرصت شغلی برای آن وجود دارد.

حسابدار، کمک حسابدار، مدیر مالی در دسته امور مالی قرار می‌گیرند و هر کدام وظایف جداگانه‌ای خواهند داشت.

هر حسابداری باید بر استانداردهای حسابداری که در تمامی امور مورد نیاز او خواهد بود تسلط کافی داشته باشد.

درباره استخدام حسابدار

حسابدار برای تمامی کسب‌وکارها برای ثبت معاملات مالی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برآورد درآمد، سود و زیان و دارایی‌ها در یک کسب‌وکار بر عهده حسابدار است. بنابراین وجود این سمت شغلی حتی برای مشاغل کوچک نیز مهم است و بازار کار خوبی دارد.

وظایف کارشناس حسابداری

همانطور که گفتیم حسابدارها می‌توانند وظایف مختلف و گوناگونی با توجه به زمینه کاری خود داشته باشند. در این حرفه طیف زیادی از مسئولیت‌ها و وظایف وجود دارد و زیرشاخه‌های آن بسیار متنوع هستند.

  • ثبت اسناد حسابداری
  • پیگیری امور مالیاتی و بیمه
  • محاسبه حقوق و دستمزد
  • ثبت و بررسی هزینه، درآمد، بودجه، فاکتور
  • جمع‌آوری اطلاعات و ثبت اظهارنامه مالیاتی

استخدام حسابدار در تهران

مهارت‌های کارشناس حسابداری

  • توانایی کار تیمی
  • مسلط به امور حسابداری
  • آشنایی با زبان انگلیسی
  • توانایی تحلیل و حل مسئله
  • آشنایی با دانش حسابرسی
  • مسلط به قوانین مالی و مالیاتی
  • درک استراتژی‌های مالی

ویژگی و مهارت‌های حسابدار

  • رازدار و صادق
  • توانایی تجزیه و تحلیل داده‌ها
  • مسلط به قوانین مالی و مالیاتی
  • دارای روابط عمومی بالا
  • بادقت و حفظ اطلاعات مالی مجموعه
  • توانایی محاسبه سود و زیان شرکت
  • دارای آگاهی تجاری
  • بکارگیری ایده‌های نو و خلاقانه
  • توانایی کار با کامپیوتر و نرم‌افزارهای حسابداری

برخی از نرم‌افزارهای کاربردی و موردنیاز در حسابداری

  • اکسل
  • پارمیس
  • هلو
  • سپیدار
  • باران
  • پارسیان
  • کاسپین
  • آرین‌سیستم

آینده کاری حسابداران

مشاغل اگر در مدیریت مالی خود ضعیف عمل کنند، ضرر و زیان می‌بینند؛ از این‌رو کسب‌وکارها به دنبال استخدام حسابداران باتجربه و توانمند هستند.

کسانی که در امور حسابداری زیاد مسلط نیستند در شروع کار می‌توانند به‌عنوان کمک‌حسابدار استخدام شوند تا تجربه کافی را کسب کنند.

استخدام حسابدار در تهران

هر مجموعه‌ای اعم از تولیدی و خدماتی، برای ساماندهی امور مالی و کسب درآمد بیش‌تر، یک حسابدار استخدام می‌کند و تقاضا برای این شغل سیر صعودی دارد. یکی از ویژگی‌های مثبت این حرفه این است که برخی شرکت‌ها امکان انجام کارها به صورت غیرحضوری را به حسابدار می‌دهند.

حتی کار روی چندین پروژه به صورت پاره‌وقت برای حسابداران امکان‌پذیر شده است. قانون خدمات کشور، حقوق حسابدارانی در سازمان‌های دولتی کار می‌کنند را تعیین می‌کند.

مدرک تحصیلی، میزان مهارت و آشنایی با نرم‌افزارها، در میزان درآمد کسانی که در شرکت‌های خصوصی استخدام می‌شوند، تأثیرگذار است‌.

حسابدار کیست و حسابداری چیست

حسابدار فردی است که مسئول مدیریت و گزارش داده‌های مالی یک شرکت است. وی معاملات تجاری را از طرف یک شرکت یا سازمان ثبت می‌کند، عملکرد شرکت را به مدیریت گزارش می‌دهد و صورت‌های مالی را صادر می‌کند. بنابراین عمدتاً مسئولیت فرآیند تهیه و بررسی سوابق مالی را بر عهده دارند. هر چند وقتی نوبت به کار می‌رسد، این فقط نوک کوه یخ مسئولیت آنهاست. وظایف آنها بخش قابل توجهی از کار مالی را در بر می‌گیرد.

شغل حسابداری، برخلاف تصور عمومی، فقط جمع آوری اطلاعات مالی و اعداد و ارقام برای مشتریان نیست. و برای گرفتن مدرک حسابداری نیازی نیست که فردی نابغه ریاضی باشد. بااین‌حال، به مقدار زیادی از حل خلاقانه مسئله و ارائه برنامه‌های هدفمند نیاز دارد.

برای تبدیل شدن به یک حسابدار عمومی رسمی (CPA)، ابتدا باید مدرک لیسانس حسابداری بگیرید. با این حال، بسته به محدوده کاری که به آن علاقه دارید، مسیرها و مدارک دیگری در حسابداری وجود دارد که می‌توانید دنبال کنید، مانند مدرک کاردانی در حسابداری.

استخدام حسابدار در تهران

رسیدگی به اعداد و ارقام مالی در یک مجموعه و مدیریت مالی یک شرکت از وظایف حسابدار است. حسابدار، حسابدار عمومی، مدیر حسابداری، حسابدار پروژه‌ای، مسئول حسابداری، حسابدار صنعتی، حسابدار مالیاتی، حسابدار حقوق و دستمزد، حسابدار مالی، حسابدار دولتی، حسابدار بیمه، ممیز مالیاتی، دستیار حسابدار، مدیر مالی، تحلیلگر مالی، تحلیلگر کسب و کار، از جمله فرصت‌های شغلی حسابداری محسوب می‌شوند. برای مثال کسانی که تا سطح بالایی در رشته حسابداری ادامه تحصیل می‌دهند، می‌توانند به‌عنوان مدیر مالی در یک شرکت استخدام شود و حقوق خوبی داشته باشد.

رشته حسابداری برای افرادی مناسب است، که دارای توانمندی‌ها و ویژگی‌هایی در این حوزه کاری هستند. تحصیل در رشته‌های مرتبط با حسابداری، شرکت در دوره‌های حسابداری و افزایش دانش حسابداری برای انجام وظایف حسابدار الزامی است.

اگر شما علاقه زیادی به کار با اعداد دارید و دقت در کار برای شما مهم است، می‌توانید حسابدار خوبی شوید. توانایی تحلیل اطلاعات منطقی، مدیریت اطلاعات حسابداری، اعداد و ارقام، همچنین توانایی توضیح اطلاعات موجود در گزارشات حسابداری به مدیران بالا دستی و کار با نرم افزار حسابداری ازجمله مهارت‌های موردنیاز حسابدارن موفق است.

افرادی که قصد ورود به حرفه حسابداری را دارند، علاوه بر آشنایی با وظایف حسابدار باید بتوانند زمان خود را مدیریت نموده و امور حسابداری را به موقع انجام داده و صورتحساب‌ها، گزارشات بیمه و مالیات را به موقع برای ادارات بیمه و مالیاتی ارسال کنند. درصورتی که حسابدار در کار خود کوتاهی کند و یا نتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد، سازمان با خسارات متعددی مواجه خواهد شد.

افرادی که توانمندی خوبی در برقراری ارتباطات دارند و می‌توانند اطلاعات مالی را به شکل قابل درک برای دیگران توضیح دهند.

استخدام حسابدار در تهران

حسابداران خوب عمدتاً افرادی هستند، که وظایف حسابدار به عنوان شغل خود را به خوبی انجام دهند. این حسابداران دارای ترکیبی از مهارت‌ها، خصوصیات و دانش‌هایی هستند، که در زمینه حسابداری به طور مؤثر عمل کنند. به طور کلی، حسابداران خوب می‌توانند دارایی‌های شرکت‌ها را مدیریت کنند، گزارشات مالی را تهیه کرده و به تصمیم‌گیری‌های استراتژیک شرکت‌ها کمک کنند.

ویژگی‌ها و مهارت‌هایی که یک حسابدار خوب برای انجام وظایف حسابدار باید داشته باشد، به شرح زیر هستند:

۱. دقت بالا

حسابداران باید توانایی دقت بالا و حوصله برای جزئیات را داشته باشند. حتی خطاهای کوچک در حسابداری می‌توانند به تغییرات قابل توجه در گزارشات مالی منجر شوند.

۲. آشنایی با قوانین و مقررات مالی

حسابداران باید با قوانین و مقررات حسابداری و مالی آشنا باشند. این قوانین شامل استفاده از استانداردهای حسابداری ملی یا بین‌المللی می‌شود.

۳. مهارت‌های تحلیلی

توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی و تفسیر گزارشات مالی برای ارائه توصیه‌های بهینه برای مدیریت.

۴. آشنایی با فناوری اطلاعات

حسابداران باید با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری و ابزارهای تحلیل داده آشنا باشند. تسلط به این فناوری‌ها می‌تواند فرآیندهای حسابداری را بهبود بخشد. کار با نرم افزار حسابداری یکی از وظایف حسابدار است.

۵. مهارت‌های ارتباطی

حسابداران باید توانایی برقراری ارتباط موثر با اعضای تیم، مدیران و مشتریان را داشته باشند.

۶. اخلاق حرفه‌ای

حسابداران باید براساس اصول اخلاق حرفه‌ای عمل کنند. اعتبار و قابلیت اعتماد در این حرفه بسیار مهم است.

۷. مدیریت زمان

برخورداری از مهارت مدیریت زمان مهم است زیرا حسابداران با وظایف متعدد و مهلت‌های زمانی کوتاه مواجه هستند.

۸. آموزش و به‌روز بودن

حسابداران باید در جریان تغییرات حسابداری، قوانین مالی، و تکنولوژی باقی بمانند و توانایی یادگیری مداوم داشته باشند. آگاهی از اخبار جدید حسابداری در انجام وظایف حسابدار بسیار مؤثر است.

استخدام حسابدار در تهران

۱۰ وظیفه مهم حسابدار

کارهای روزمره حسابداری شامل یک سری وظایف و فعالیت‌هایی است، که حسابداران به صورت روزانه انجام می‌دهند. این وظایف حسابدار ممکن است بسته به نوع سازمان و حجم کار سازمان متغیر باشند، اما در حالت کلی می‌توان موارد زیر را جزء وظایف روتین حسابداران عنوان کرد.

۱. ثبت معاملات مالی

اصلی‌ترین وظایف حسابدار، ثبت تمامی معاملات مالی شرکت است. این شامل فاکتورهای خرید و فروش، رسیدها و پرداخت‌ها، حسابداری حقوق و دستمزد، ورودی و خروجی‌های انبار و سایر معاملات مالی می‌شود.

۲. ارزیابی و اصلاح دفاتر کل و معین

حسابداران باید دفاتر کل و معین را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل کنند، که همه معاملات صحیح و بدون خطا ثبت شده‌اند. همچنین ارسال اظهارنامه مالیاتی هم باید توسط حسابداران انجام شود.

۳. حسابرسی و اصلاح گزارشات مالی

حسابداران مسئولیت حسابرسی و اصلاح گزارشات مالی را دارند، تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات ارائه شده دقیق و با استانداردهای حسابداری مطابقت دارد.

۴. پیگیری دریافت‌ها و پرداخت‌ها

حسابداران مسئولیت پیگیری و ثبت دریافت‌ها و پرداخت‌های شرکت را دارند، تا نقدینگی شرکت در وضعیت بهینه باشد.

۵. محاسبه و ثبت مالیات

محاسبه و ثبت مالیات، اعم از مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده)، مالیات بر درآمد، و سایر مالیات‌ها نیز جزء وظایف حسابداران است.

۶. تهیه گزارشات مالی

حسابداران مؤظف به تهیه گزارشات مالی هفتگی، ماهانه، سالانه و سایر دوره‌های زمانی مشخص هستند. این گزارشات شامل صورت‌های مالی، ترازنامه، و سایر گزارشات مالی می‌شوند.

۷. مدیریت نرم‌افزارهای حسابداری

استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری جهت سهولت در انجام وظایف و ثبت اطلاعات مالی برای حسابداران الزامیست. نرم افزارهایی نظیر برنامه حسابداری بازرگانی لازمه کار حسابداران است.

۸. پاسخ به پرسش‌ها و توضیح موارد مالی

حسابداران ممکن است با پرسش‌ها و توجیه موارد مالی شرکت مواجه شوند و باید توضیحات مفصلی را در این زمینه به مدیران بالادستی خود و یا بازرسان مالیاتی ارائه دهند.

۹. مشارکت در ارائه اطلاعات برای حل اختلافات مالی

در صورت وجود اختلافات یا نقصان‌های مالی، حسابداران نقش مهمی در ارائه اطلاعات و مشارکت با کارشناسان مربوطه جهتبرطرف شدن این مسائل دارند.

۱۰. پیگیری تغییرات قوانین مالیاتی و حسابداری

حسابداران باید اخبار تغییرات در قوانین مالیاتی و حسابداری را پیگیری کنند و این تغییرات در سازمان اعمال کنند.

استخدام حسابدار در تهران

انواع حسابداری

حسابداری اغلب زبان تجارت نامیده می‌شود. کار این زبان، ثبت و ارائه خلاصه‌ای از تراکنش‌های تجاری و مالی و تجزیه و تحلیل، تأیید و گزارش نتایج است.

عملکرد حسابداری در یک کسب‌وکار کوچک حیاتی است زیرا به صاحب شرکت به حسابدار این اجازه را می‌دهد تا داده‌های مالی و جاری را به گونه‌ای ارزیابی کند که در نهایت نتیجه آن به نفع شرکت و ذی‌نفعان باشد.

بر خلاف تصور همگان، حسابداری تنها به روش سنتی حساب و کتاب محدود نمی‌شود و امروزه مدل‌های مختلفی از حسابداری وجود دارد که افراد علاقه‌مند به این حیطه، در زمان انتخاب مسیر شغلی می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند.

انواع حسابداری شامل حسابداری عمومی، حسابداری خصوصی، حسابداری مالی، حسابداری دولتی، حسابداری حقوقی و حسابداری مالیاتی می‌شود.

اگرچه انواع حسابداری برای عملکرد سالم یک کسب‌وکار حیاتی هستند، اما معانی متفاوتی دارند و اهداف متفاوتی را محقق می‌کنند. در ادامه درباره این نوع از حسابداری‌های صحبت خواهیم کرد و کاری که آنها در شرکت‌ها انجام می‌دهند را نیز، بیان خواهیم کرد.

حسابداری عمومی

حسابداری عمومی نوعی از حسابداری است که استفاده آن برای عموم مردم است و تصور می‌شود که حرفه‌ای‌تر از حسابداری خصوصی باشد. حسابداران رسمی و غیررسمی می‌توانند خدمات حسابداری عمومی را به مشتریان خود ارائه دهند.

حسابداری خصوصی

حسابداری خصوصی نیز در میان انواع حسابداری قرار می‌گیرد که فقط به کار در یک شرکت خاص محدود می‌شود؛ جایی که یک حسابدار حقوق و دستمزد خود را بر اساس قرارداد کارفرما و کارمندی دریافت می‌کند. از حسابدار خصوصی برای شرکت‌های سهامی عام نیز استفاده می‌شود.

استخدام حسابدار در تهران

حسابداری مالی

حسابداری مالی به ثبت، ردیابی و گزارش تراکنش‌های مالی مربوط می‌شود. در این نوع حسابداری گزارش‌های مالی که یک شخص حقوقی داشته در صورت‌های مالی آورده می‌شوند.

حسابداری دولتی

این نوع حسابداری برای سازمان‌ها یا شعب دولتی استفاده می‌شود. حسابداری دولتی با ویژگی‌های خاص شرکت‌های دولتی انجام می‌شود که پایه و اساس آن ردیابی و گزارش دهی در همه سطوح شرکت‌های دولتی است.

حسابداری حقوقی

حسابداری حقوقی به موضوعاتی می‌پردازد که از اختلافات واقعی یا پیش بینی شده یا دعوا به وجود می‌آیند. حسابداران حقوقی معمولاً باید در یک دادگاه شواهد و مدارک تخصصی ارائه دهند. همه شرکت‌های بزرگ در بخش حسابداری خود فردی با سمت حسابداری حقوقی نیز دارند و در این سمت حتی گاهی نیاز است مهارت و تخصص بیشتری نسبت به حسابداری عمومی و غیره باشد. برخی از حسابداران حقوقی ممکن است فقط در دعاوی مربوط به بیمه، جراحات شخصی، کلاهبرداری، ساخت و ساز یا ممیزی حق امتیاز تخصص داشته باشند.

حسابداری مالیاتی

این نوع از حسابداری به طور خاص به امور مالیاتی و موارد مرتبط به آن می‌پردازد. حسابداری مالیاتی زیر نظر سازمان دارایی است که کار حسابداران در آن رسیدگی به صورت‌های مالیاتی و تطبیق آنها با قوانین اداره مالیات و دارایی است.

استخدام حسابدار در تهران

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید