حدود ۱۰۰ روز ازجنایات رژیم‌ صهیونیستی درغزه می‌گذرد و تمام شواهد اعم از اظهارات مقامات این رژیم و همچنین بیانیه‌هایی که از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و سایر نیروهای مجاهد فلسطینی و حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن صادر می‌شود، نشان‌دهنده این است که رژیم‌صهیونیستی و ارتش ورشکسته این‌ رژیم، هیچ دستاوردی در عرصه میدانی نداشته‌اند.

نفس‌های آخر جنایتکار

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، محسن پاک‌آیین، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یادداشتی نوشت:

در همین زمینه می‌توان به عقب‌نشینی نیروهای نظامی صهیونیست از برخی مناطق غزه در روزهای اخیر اشاره کرد که نشان می‌دهد اشغالگران برای تحقق اهدافی که ترسیم کرده‌بودند، به مشکل جدی خورده و نتوانسته‌اند پس از حدود ۱۰۰ روز کشتار مردم فلسطین، به وعده‌هایی که به ساکنان اراضی اشغالی داده‌بودند، عمل کنند.

اظهارات چندی قبل اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم جعلی صهیونیستی که گفته‌ بود این جنگ، نبردی بسیار سخت است و باید خسارت‌ها را تحمل و وحدت ملی را حفظ کرد، حکایت از این داشت که واقعا رژیم‌ صهیونیستی، سختی این جنگ را چشیده و نیز در داخل سرزمین‌های اشغالی با مشکلات جدی مواجه است و اختلافات بسیاری میان گروه‌های مختلف و نیز ساکنان سرزمین‌های اشغالی وجود دارد و در واقع بیشتر اهالی اراضی اشغالی خواستار تغییر کابینه فعلی در رژیم‌صهیونیستی و استعفای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم و حتی محاکمه او هستند.

از طرف دیگر در سطح بین‌الملل، دولت آمریکا تمام ترفندهای خود را به کار بسته تا از صدور هرگونه قطعنامه علیه رژیم‌صهیونیستی در نهادهای بین‌المللی جلوگیری کند یا اگر قطعنامه‌ای صادر شد، به لحاظ اقتصادی نیز اظهاراتی که از سوی مقامات رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود به‌ویژه وزیر اقتصاد این رژیم که گفته‌بود مردم اسرائیل با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند، بسیار قابل اهمیت است.

از طرف دیگر حملات انصارالله و ارتش ملی یمن و محاصره رژیم‌ صهیونیستی در دریای سرخ و همچنین حملات منظم حزب‌الله لبنان و مقاومت عراق به اهداف صهیونیستی، مشکلات جدی برای اسرائیل ایجاد کرده و همین مسائل باعث شده این رژیم به اقداماتی نظیر ترور چهره‌های مقاومت از جمله شهید وسام حسن طویل از فرماندهان ارشد حزب‌الله، شهید صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس و شهید سید رضی موسوی از فرماندهان سپاه جمهوری اسلامی ایران در سوریه روی بیاورد و هدفش از این اقدام فقط این است که به اهالی اراضی اشغالی روحیه بدهد و بگوید در مقابل به هلاکت رسیدن بیش از ۱۳۰ افسر رژیم‌صهیونیستی در جنگ غزه، آنها نیز چنین چهره‌هایی را از مقاومت به شهادت رسانده‌اند.

این رژیم در همین لحظه نیز در ابعاد مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، نظامی و اجتماعی با مشکلات جدی مواجه است و با تحولاتی فعال، مسیر زوال این رژیم تسریع می‌شود. از سوی دیگر در نظم جدیدی که در غرب آسیا شکل خواهدگرفت کشورهای عرب نیز شرایط خاصی پیدا می‌کنند. در این نظم، کشورهایی مثل بحرین، امارات و مراکش که از رژیم صهیونیستی حمایت کردند، در انزوا خواهندبود و نظم جدیدی با حضور کشورهای حامی آرمان آزادی فلسطین شکل می‌گیرد.
 مسأله دو دولت نیز به طور کلی منتفی شده و دیگر رژیم‌صهیونیستی و حامیانش نیز به دنبال آن نیستند و جبهه مقاومت نیز که هرگز چنین مسأله‌ای را نپذیرفته‌است. بنابراین به نظر می‌رسد نظر ایران مبنی بر اجرای همه‌پرسی، پس از این جای خود را بیشتر در جامعه بین‌الملل باز خواهدکرد و رژیم‌صهیونیستی به همان سرنوشتی دچار خواهدشد که رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی دچار شد. در مجموع باید گفت آینده برای رژیم‌صهیونیستی بسیار تاریک است و شرایط جدیدی که ایجاد خواهدشد به تحکیم بیش از پیش جبهه مقاومت در تمام عرصه‌ها منجر می‌شود.

منبع:جام جم 
انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید