همزمان با تغییر قیمت اونس جهانی طلا و افزایش قیمت ارز در بازار داخلی، قیمت طلا و سکه در بازار با افزایش همراه شد؛ سکه هم اکنون وارد کانال ۳۱ میلیونی شده است.

افزایش ناگهانی قیمت سکه و طلا / سکه وارد کانال ۳۱ میلیونی شد

به گزارش سلام نو به نقل از اگزیم نیوز، قیمت انواع سکه و طلا در بازار سبزه میدان امروز با افزایش محسوس همراه بوده تا جایی که قیمت سکه یک کانال جلوتر رفته و وارد کانال ۳۱ میلیون تومانی شده است.

فعالان بازار علت اصلی افزایش قیمت طلا و سکه را نوسانات ارز در بازار آزاد، افزایش قیمت جهانی طلا و البته افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه می دانند.

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا و جواهر در خصوص چرایی افزایش قیمت طلا و سکه در روز جاری گفت: قیمت جهانی طلا نسبت به دیروز سه دلار کاهش یافته است اما افزایش قیمت ارز و تقاضای پایانی سال دو عامل اصلی است که باعث شده قیمت ها در بازار صعودی شود.

او می گوید: باتوجه به در پیش بودن ماه رمضان، و افزایش مراسمات قبل از این ماه، تقاضا برای خرید طلا و سکه بصورت طبیعی در بازار بالا رفته است.دو سه ماهی بازار به ثبات بود ولی به دلیل پیش رو بودن ماه رمضان و عید نوروز تقاضا افزایش یافته است.

البته کشتی آرای این را هم گفت که افزایش تقاضا باعث افزایش حباب سکه در بازار شده است؛ برهمین اساس نیز حباب سکه از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. ضمن اینکه قیمت سکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نسبت به دیروز بالا رفته است.

این فعال بازار طلا و جواهر با تأکید براینکه افزایش حباب سکه یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت سکه است، گفت: طبیعتا وقتی قیمت سکه بالا می رود قیمت طلا هم تحت تاثیر قرار می گیرد.

او درباره اینکه آیا محدودیت واردات شمش و قوانین جدید عرضه آن در مرکز مبادله ارز و طلا اثری در بازار و افزایش قیمت‌ها نداشته است؟ گفت:از آنجایی که واردات زیاد شمش طلا باعث قاچاق معکوس شده بود بانک مرکزی با وضع شرایط جدید واردات را قانونمند کرد. این موضوع البته در روزهای اول اثری نداشت ولی الان اثرات آن در بازار محسوس شده و ورود طلا به بازار را محدود کرده است.

کشتی آرای همچنین با اشاره به نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد گفت: از مهمترین دلایل افزایش قیمت ارز در بازار نیز افزایش تقاضای فصلی شرکت‌ها در ماه های پایانی سال است. ولی حتما بانک مرکزی وارد بازار ارز خواهد شد و اجازه ی التهاب به بازار را نمیدهد.

به گفته این فعال بازار طلا و جواهر، هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۷ میلیون و ۴۵۰هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۱ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۲۰۳۴ دلار است.

قیمت دلار بعد از حادثه تلخ تروریستی کرمان با افزایش همراه شد و با تکاپوی دلال‌ها وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد؛ البته روز شنبه قیمت دلار با کاهش همراه شد و به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت. طی یکی دو روز گذشته اما به دلیل برخی خبرهای سیاسی و البته تلاش سفته بازان دلار مجددا وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد.

به گفته فعالان بازار ارز، انتشار برخی خبرهای سیاسی درباره برجام، حادثه تروریستی کرمان و افزایش تقاضای سه ماه پایانی سال از مهمترین دلایل رشد قیمت ارز در بازار است.

"رشد قیمت‌ها خیلی دوام نخواهد داشت" این نکته‌ای است که مورد تاکید بازاری‌هاست و اکثرا معتقدند بازارساز در ماه های گذشته نشان داده که اجازه افزایش قیمت را نمی دهد و اینبار هم ریزش قیمت ها خیلی دور از ذهن نیست.

کارشناسان اقتصادی هم در روزهای گذشته به دفعات تأکید کرده اند که نوسانات بازار ارز کوتاه مدت و سیاسی است و ریشه اقتصادی ندارد برهمین اساس مردم باید مراقب باشند تا فریب سوداگران را نخورند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید