امروز چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوارها واریز خواهد شد.

واریز یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوارها
به گزارش سلام نو، بر اساس مصوبه دولت هرماه ۴۰۰هزار تومان برای دهک‌های اول تا سوم واریز می‌شود. این مبلغ در تاریخ ۱۹ هرماه تحت عنوان یارانه معیشتی یا نقدی واریز خواهد شد؛ بنابراین این ماه خانواده‌های ۵ نفره (دهک اول تا سوم) باید منتظر واریزی ۲ میلیون تومانی باشند.

مبلغ یارانه معیشتی ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز می‌شود.

یارانه نقدی ۱۹ دی‌ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۰ دی‌ماه قابل برداشت است. چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

طرح کالا برگ الکترونیکی چیست؟

هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

عسگریان، معاون امور رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توضیحات این طرح گفت: سه دهک کم‌درآمد یارانه ماهانه۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند، اما، چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به میزان ۲۰۰ هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای موردنظر خریداری کنند، آنگاه ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه برای آن‌ها واریز می‌شود و درواقع کل یارانه آن‌ها که صرف کالاهای مدنظر می‌شود به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش می‌یابد.

به گفته عسگریان شرط اختصاص ۱۲۰ هزار تومان یارانه مازاد این است که همین میزان اضافه هم صرف خرید کالاهای سبد تعریف‌شده دولت در کالابرگ شود.

بر این اساس افرادی که می‌خواهند از این طرح استفاده کنند باید الزاما ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از کالا برگ استفاده کنند دراین صورت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی به صورت اعتبار به یارانه آن‌ها اضافه می‌شود و تا واریز یارانه ماه بعد فرصت استفاده از آن را دارند.

در صورت افزایش احتمالی تورمی قیمت اقلام سبد، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دوباره افزایش پیدا خواهد یافت به طوریکه پرداخت خانوارها برای ۱۱ قلم کالا نسبت به میانگین سال ۱۴۰۱تا پایان سال ۱۴۰۲ ثابت بماند.

بر این اساس ۱۱کالای اساسی ثابت و بدون تغییر تا پایان سال ۱۴۰۲ به یارانه بگیران عرضه می‌شود. در صورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل می‌توان به صورت نقدی در تاریخ واریز یارانه نقدی، آن را برداشت کرد.

با کالابرگ کدام کالاها را بخریم؟

قیمت ۱۱ کالای اساسی که با قیمت ثابت جدول زیر و بدون قیمت تا پایان سال ۱۴۰۲ به یارانه بگیران عرضه می‌شود:/همشهری

یارانه نقدی

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید